• 2
  • 3
2020-12-01, 19:46
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Här ja.

Jag vet inte om du missade att jag skrev "IRL"?
Så du funkar bättre, och mindre förvirrat, där?
Sounds legit ...
Citera
2020-12-01, 20:03
Medlem
beardbraids avatar
Det kan vara bra att öva lite på olika formalitetsnivåer, hur formell du är är ditt sätt att bestämma hur nära du släpper nån och vilken typ av relation ni har.
Jag tror också det är därför som många på autismspektrat är mer formella än andra, det är ett sätt att hålla folk på ett tryggt avstånd.
Att vara väldigt informell med allt och alla gör en säkert lätt trött även om man är extrovert.

Det är snarare mer chill än ansträngande att kunna vara formell när det behövs. Som exempel: Skall man slänga ut ett fyllo från krogen är det bra att kunna vara lite formell, fyllon jiddrar mindre om man tilltalar dem i tredje person.

Folk som vill vara formella här brukar skriva under sina inlägg.

/Mvh Beardbraid.
Citera
2020-12-02, 06:55
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så du funkar bättre, och mindre förvirrat, där?
Sounds legit ...

Jag vet inte om du förstår skillnaden mellan skrift och talspråk?
Här ser jag det som ganska nödvändigt att göra mig så tydlig som möjligt, eftersom det är någonting som jag uppenbart vill diskutera.
I den verkliga världen ser jag inte det som lika nödvändigt.
Citera
2020-12-02, 21:52
Medlem
Du missförstår det där med att växla mellan "nyvaken" och "formell" bland vänner, det handlar helt enkelt om ifall det man vill förmedla är viktigt eller inte, ibland är det även en jargong att spela formell trots att det inte finns skäl till att göra det.
Citera
2022-11-12, 10:44
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Kanske är så att du har svårt med det svenska språket? Borde detta inte ligga under Lingvistik? Eller är det Afasi, för då är det snarare medicin än Psykologi
Eller kanske är det som du säger, du är lite för samhällsfrånvänd för att läsa av sociala protokoll

Lycka grabben, det löser sig säkert om några år
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in