2020-11-30, 19:30
Avslutad
Har någon av er fått svar på vad som föranlett en polisutryckning i forumet jag såg en polis?
Jag anser att det forumet fungerar inte alls!
Exempel:någon undrar varför åtta polisenheter gör tillslag i gamlestaden.
Flasbackordningsman föreslår att frågeställningen ska placeras i ovan nämnda forum.
Moderator flyttar trådstart dit.
Resultat: trådstart dör.
Frågeställningar :
1. Är det inte lika bra at papperskorga frågeställningningen då den ändå dör?
2. Går det på något sätt att få skitforumet jag såg en polis att fungera?
3. Har någon blivit hjälpt i sin frågeställning i ovan nämnt forum?
Diskutera fritt!
Citera
2020-11-30, 19:43
Medlem
GoUoDs avatar
Det är en tråd.

Jag har fått svar, var dock en generell fråga som förklarade en specifik händelse

Håller med om att den är rätt död.
Citera
2020-11-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Har någon av er fått svar på vad som föranlett en polisutryckning i forumet jag såg en polis?
Jag anser att det forumet fungerar inte alls!
Exempel:någon undrar varför åtta polisenheter gör tillslag i gamlestaden.
Flasbackordningsman föreslår att frågeställningen ska placeras i ovan nämnda forum.
Moderator flyttar trådstart dit.
Resultat: trådstart dör.
Frågeställningar :
1. Är det inte lika bra at papperskorga frågeställningningen då den ändå dör?
2. Går det på något sätt att få skitforumet jag såg en polis att fungera?
3. Har någon blivit hjälpt i sin frågeställning i ovan nämnt forum?
Diskutera fritt!

Det är ju ingen forumsdel utan bara en sammansatt tråd väl?
3. Kan det inte bero på att folk inte har någon aning alls och därför dör frågorna ut , för när folk redan vet vad det rör sig om så diskuteras brotten i andra trådar?
Citera
2020-11-30, 20:34
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Klart att det är en menlös forumdel... "Öh, såg just en polis med blåljus köra förbi på Götgatan, någon som vet mer?". Fattar det om man bor på landet och ser en polisbil per år i normala fall men annars?

Själv ser jag minst en polisbil med blåljus vid morgonkaffet.
Citera
2020-11-30, 23:27
Medlem
Tråden är meningslös. Men den fyller en funktion som avstjälpningsplats så att man slipper den typen av frågor/iakttagelser i andra trådar. Tråden är alltså en "semi-papperskorgen".
Citera
2020-11-30, 23:37
Medlem
Venators avatar
Jag håller med, den tråden är mest frustrerande. Så fort något blir en konkret händelse där några detaljer är kända kan det ju bli en egen tråd. Varför posta dessförinnan? När det är stort nog funkar ju även en diffus trådstart. Typ "jag hörde en jätteexplosion för en halvtimme sedan och nu är polishelikoptern uppe och jag ser blåljus, vad har hänt?" har ju inte sällan blivit helt ok trådar. Men kanske "JSEP" funkar lite som ventil så det inte blir lika många trådar att stoppa i papperskorgen, och därmed sparar jobb för mod? Då finns ju i alla fall en funktion som är rimlig...
Citera
2020-12-01, 00:21
Avslutad
Det är synd att jsep-tråden är en soptipp för många potentiellt intressanta topics.
Skulle det gå att få den att fungera bättre på något sätt? Eller ska den fortsätta att vara papperskorgen "light"?
Citera
2020-12-01, 02:27
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det är synd att jsep-tråden är en soptipp för många potentiellt intressanta topics.
Skulle det gå att få den att fungera bättre på något sätt? Eller ska den fortsätta att vara papperskorgen "light"?

Tycker den är bra då slipper man trådar som "jag såg en polisbil i Högdalen" vem vet, dom kanske va där för att käka lunch.
Citera
2020-12-01, 08:37
Moderator
Gordon Blixts avatar
Rubriken ändrad. "Jag såg en polis" är en tråd i ett delforum, inte ett delforum i sig.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in