2023-06-21, 16:35
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att Riks kan bli en del av Samnytt eller om de slår ihop allt?
Citera
2023-06-21, 16:41
Medlem
DeekinTTs avatar
RIP Riks.

Skönt att bli kvitt dig.
Citera
2023-06-21, 16:44
Avslutad
Gud hör bön. Så skönt att de äntligen går hädan, inte en dag för tidigt.

Pro-rysk landsförrädarkanal som hyser kollaboratörer tex Chang Frick och Rasmus Paludan.
Citera
2023-06-21, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Knappast. Samnytt är varken lojala eller en typ av verksamhet man vill ha samarbete med gällande detta. Konservativa aktörer, etablerade sådana. Inte åt andra hållet eller bakåt i tiden.
Citera
2023-06-21, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
RIP Riks.

Skönt att bli kvitt dig.

Den ska inte läggas ned ens om man kan läsa.

Så det blir du inte. Synd för alla vänstertroll va? Det visar tydligt att SD och Riks lyckats när vänstern är arg.
Citera
2023-06-21, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Gud hör bön. Så skönt att de äntligen går hädan, inte en dag för tidigt.

Pro-rysk landsförrädarkanal som hyser kollaboratörer tex Chang Frick och Rasmus Paludan.

Kommer finnas kvar, trist för dig. Ingen av dom du nämner är anställda av Riks eller SD.
Citera
2023-06-21, 18:12
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Den ska inte läggas ned ens om man kan läsa.

Så det blir du inte. Synd för alla vänstertroll va? Det visar tydligt att SD och Riks lyckats när vänstern är arg.

Men vem ska köpa och finansiera detta tragiska elände?
Citera
2023-06-21, 19:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Nu har dom flesta på redaktionen semester och det pågår en flytt och byte av lokaler.
Sverigedemokraterna som parti kommer inte längre vara ägare av projektet och vill sälja det helt eller delvis till någon annan att ta över/samarbeta tillsammans med, fortsatt med liknande inriktning. SD har investerat miljoner i material som studio och kameror och personal, så det är relativt stora värden det handlar om. Framgångsrikt får man säga, då det spreds stort i valrörelsen med klipp därifrån vilket spelade betydande roll och där man fått fram ett flertal personer som Denice, Rebecka, Emmie och andra som blivit tongivande profiler för kanalen och SD. Denice är ju vice nationell talesperson för Ungsvenskarna numer också ska sägas.

Jag hoppas ett fristående bolag kan och vågar ta in Rebecka Fallenkvist igen. Hon är glad, mycket rolig och underhållande Tittarsiffrorna har minskat sedan hon försvann. Men jag vet inte hur det blir med henne, hennes lägenhet är ute till försäljning. Om hon ska stanna i Stockholm och vara kvar på riksdagskansliet på SD:s ekonomiavdelning eller om hon ska ha någon annan position eller flytta och göra något helt annat. Jag vill som sagt var helst se henne på Riks igen efter sommaren.

Kanske blir delvis ett sidoprojekt till SD som går in som ägare, typ Mattias Karlssons kulturförening eller liknande. Kanske brett med andra ägare från andra partier eller inom den konservativa sfären då SD vill att det ska vara en konservativ bredare kanal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onxkJj/sverigedemokraterna-saljer-riks-och-samtiden

Fel. Tittarsiffrorna har ökat efter att hon omplacerades.
Citera
2023-06-22, 06:06
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Fel. Tittarsiffrorna har ökat efter att hon omplacerades.

Jag gav upp Riks när hon försvann från bilden. Hennes bonniga retorik på skånska, som kändes inspirerad av Nord Koreanska TV-nyheter, och fina bröst var den primära anledningen till att jag tittade på kanalen. Eller...ibland tryckte jag på mute och tittade enbart på brösten
Citera
2023-06-22, 08:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Jag gav upp Riks när hon försvann från bilden. Hennes bonniga retorik på skånska, som kändes inspirerad av Nord Koreanska TV-nyheter, och fina bröst var den primära anledningen till att jag tittade på kanalen. Eller...ibland tryckte jag på mute och tittade enbart på brösten

Haha.
Visst var hon en karaktär. En frisk fläkt. Och klart att hon är saknad av mig också.
Citera
2023-06-22, 11:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Gud hör bön. Så skönt att de äntligen går hädan, inte en dag för tidigt. Pro-rysk landsförrädarkanal som hyser kollaboratörer tex Chang Frick och Rasmus Paludan.

De flyttar bara till en ny lokal. Man flyttar ju inte om man planerar att lägga ned eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Men vem ska köpa och finansiera detta tragiska elände?

Det är frågan, det är det ingen som vet. Antagligen behöver de få in reklamintäkter, kanske på en egen plattform förutom Youtube.
Citera
2023-06-22, 23:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Du menar eftersom Samnytts utgivare Kent Ekeroth också är med i Sverigedemokraterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in