2006-05-17, 21:58
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Eftersom jag startade tråden vill jag påpeka att ingen moderator var utpekad. Jag var även tydlig med att det inte var meningen att någon skulle hängas ut heller. Det förekom däremot en ren spekulation att det kunde vara en moderator på fb som låg bakom annonsen. Ingen nämnd ingen glömd.
Men då en moderator direkt kände sig utpekad och trakasserad utan att blivit nämnd av mig i tråden finner jag det hela minst sagt märkligt.

Edit: Då tråden är raderad finns det inget debattunderlag för min tankegång.
Citera
2006-05-18, 03:01
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Eftersom jag startade tråden vill jag påpeka att ingen moderator var utpekad. Jag var även tydlig med att det inte var meningen att någon skulle hängas ut heller. Det förekom däremot en ren spekulation att det kunde vara en moderator på fb som låg bakom annonsen. Ingen nämnd ingen glömd.
Men då en moderator direkt kände sig utpekad och trakasserad utan att blivit nämnd av mig i tråden finner jag det hela minst sagt märkligt.

jävla tramslirare.

dett var topic; Moderator söker sex på knullkontakt.com med bifogad bild!

och detta var texten:

Citat:
Ursprungligen postat av Kurrec
Ja, ni läste rätt.

På den promiskuösa kontaktsidan www.knullkontakt.com annonserar en användare under namnet xxxxx(editerat av modd).
Hon finns i Stockholmsområdet och är sugen på en till kille, gärna en med xxl kuk.

På bilden som är bifogad till annonsen framgår det tydliga likheter med en kvinnlig moderator på flashback.

Jag tänker inte hänga ut någon men ni förstår nog vem jag menar, vad tror ni? har jag rätt eller fel?

Den som känner sig utpekad är givetvis välkommen att dementera!

och du menar att du inte pekar ut mig? bilden råkar bara påminna om mig och du postar dylik text.

Gör dig inte dummare än vad du är, och är du så dum som du framställer dig så borde din mamma har vårdbidrag och tillgång till avlastningshem för att sätta dig i på helgerna när hon behöver vila.

EDIT; och sedan postar du denna nya tråd;

Citat:
Ursprungligen postat av Kurrec
arför känns den här tjejen bekant?

Om man ser till ålder och vart hon bor i annonsen så är det mindre sannolikt att det är någon som jag träffat.

Har hon varit med i en film? känner nån igen henne från nätet?

Vi ska ju givetvis inte hänga ut nån privatperson nu, men vad tror ni? vart har jag sett henne?

Så här ser annonsen ut.

Hej

Jag är en nyfiken tjej som vill testa att känna en jätte i mig. Min kille har accepterat detta och nu söker vi dig som vill ge mig denna present på ett hotell i Sth.

Svar utan bilder läses ej
All sex sker med kondom
Min kille kommer att vara med i rummet.

svara till xxxxxxxxxxx@hotmail.com

Kram
Linda

efter att ha fått den första raderad.

man kan fråga sig vad du vill få ut av att peka ut mig på detta sätt? att bilden inte är på mig och att jag inte ligger bakom annonsen är helt irrelevant, att hålla på och koppla ihop en användare med nakenbilder och porrannonser är över gränsen, och att vara så besatt att gör sitt bästa för att göra om det gör att det är så mycket över gränsen att det är ett regelbrott.

Eller som jag skrev i den numera raderade tråd2;

Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ärligt talat tar jag mycket illa vid mig av det här och jag har rapporterat denna tråd till berörda moderatorer, att bilden inte är på mig och att annonsen inte är min är irrelevant, kurrec postar nu detta för andra gången i ett försök att misskreditera och påstå att jag söker kuk på knullkontakt, jag hade gladeligen tagit detta i pm med honom om han var nyfiken på det hela.

Att posta nakenbilder och knullannonser och påstå att det är jag är inte ok, och även om han inte gör detta i denna tråden så är hans undermening solklar iom den raderade tråden jag har läst och som andra också läste innan den raderades, han postar ENBART detta för att få en koppling till mig.

Tiera
Citera
2006-05-18, 06:21
Medlem
rockbells avatar
Tycket också det är jättejobbigt när trådar bara försvinner >_<
Citera
2006-05-18, 06:26
Medlem
Citat:
jävla tramslirare.

dett var topic; Moderator söker sex på knullkontakt.com med bifogad bild!

och detta var texten:

och du menar att du inte pekar ut mig? bilden råkar bara påminna om mig och du postar dylik text.

Gör dig inte dummare än vad du är, och är du så dum som du framställer dig så borde din mamma har vårdbidrag och tillgång till avlastningshem för att sätta dig i på helgerna när hon behöver vila.

EDIT; och sedan postar du denna nya tråd;

efter att ha fått den första raderad.

man kan fråga sig vad du vill få ut av att peka ut mig på detta sätt? att bilden inte är på mig och att jag inte ligger bakom annonsen är helt irrelevant, att hålla på och koppla ihop en användare med nakenbilder och porrannonser är över gränsen, och att vara så besatt att gör sitt bästa för att göra om det gör att det är så mycket över gränsen att det är ett regelbrott.

Eller som jag skrev i den numera raderade tråd2;
Öööhh... Var inte din första kommentar när den första tråden postades och någon sa "det är ju LT" typ:
" Inga kommentarer..." Eller? Så minns jag det...

Då lät det inte som om att du tog illa vid dig, därimot lät det som vanligt som du gillade uppmärksamheten...
Citera
2006-05-18, 08:41
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekblad
Öööhh... Var inte din första kommentar när den första tråden postades och någon sa "det är ju LT" typ:

Då lät det inte som om att du tog illa vid dig, därimot lät det som vanligt som du gillade uppmärksamheten...

Spelar det någon roll om hon skrev det? Jag ser ärligt talat ingen anledning till varför det skall skapas trådar om flashbackare i kändisar/skvaller, även om LT blivit något av en kändis här.
Möjligen Loungen och då endast med användarens uttryckliga tillåtelse...

En av grunderna här på flashback är ändå att anonymiteten för användarna skall garanteras och då är trådar som dessa helt oaccepterbara utan användarens godkännande, även om användaren, såsom LT, är väldigt öppen med vem denne är IRL.
Citera
2006-05-18, 11:59
Medlem
Snövits avatar
Jag tycker att det är helt rätt att tråden är borta. Pekar man ut en kvinnlig moderator så är ju utbudet rätt litet och även om inte en pekas ut så blir ju några få personer drabbade av spekulationerna.

Även om man inte är hemlig med sin identitet här på flashback så tycker inte jag att det som användaren gör på andra ställen sak postas och diskuteras här.

Ponera att jag har blivit månadens medarbetare påmitt jobb och de väljer att lägga ut en bild på mig på hemsidan. Någon härifrån upptäcker mitt företags hensida av en slump. Det får jag ju leva med då jag har valt att posta bilder. Men om den personen lägger upp länk till mitt företag och till mitt namn så tycker jag att det skulle vara obehagligt.

Det som användare gör utanför flashback bör inte diskuteras i trådar här på det sättet.
Citera
2006-05-18, 12:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Givetvis skall den typen av skit-trådar raderas. Det handlar inte om censur. Det handlar om respekten för personers anonymitet.

Till exempel så har jag avstått att posta länkar till sidor där kurrec söker mörkhyade manliga älskare, just pga denna respekt.
Citera
2006-05-18, 12:57
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekblad

nej jag skrev aldrig den första tråden, inga kommentarer sa jag i en tramstråd i loungen som handlade om admin och jan axelsson. denna tråd, http://www.flashback.org/showthread.php?t=327227

de enda kommentarerna jag har sagt i detta är att det inte är jag, att jag finner det obehagligt och att man hade kunnat fråga mig i pm om detta, jag söker inte xxl kuk och att jag har rapporterat inlägget.
Citera
2006-05-18, 13:39
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Du tänkte inte på att moderatorerna kunde ta fram och citera din text va? Snacka om att bli tagen med skägget i brevlådan.

"kände sig utpekad och trakasserad utan att blivit nämnd av mig i tråden finner jag det hela minst sagt märkligt."
Citera
2006-05-18, 17:15
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
yadda yadda...

Jag har inte pekat ut dig. Du kände dig utpekad. Det är en väsentlig skillnad. Läs meningarna innan en gång till, sakta.

Att jag skrev topic som jag gjorde i första inlägget var givetvis för att dra lite läsare till tråden. Du är väl inte ensam kvinnlig moderator på flashback?

Det är väl uppenbart att bilden inte föreställer dig tycker jag? du har ju postat bilder då det framgår att du är tatuerad, vilket det tydligt framgår att personen i annonsen inte är.

Hursomhelst så beklagar jag om du tog illa vid dig. Det har aldrig varit min tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Du tänkte inte på att moderatorerna kunde ta fram och citera din text va? Snacka om att bli tagen med skägget i brevlådan.

Jodå, det visste jag, men det är inget som jag tänkt på så mycket eftersom det inte finns något att ta fram och citera, som jag behöver dölja.

Däremot tycker jag att det med önskvärd tydlighet framgår, i den citerade texten, att jag inte har för avsikt att hänga ut någon.

Så jag föreslår att du klipper loss ditt eget skägg innan du försöker vara spydig nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Till exempel så har jag avstått att posta länkar till sidor där kurrec söker mörkhyade manliga älskare, just pga denna respekt.
Jag uppskattar din diskretion.
Citera
2006-05-18, 17:43
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Jodå, det visste jag, men det är inget som jag tänkt på så mycket eftersom det inte finns något att ta fram och citera, som jag behöver dölja.

Däremot tycker jag att det med önskvärd tydlighet framgår, i den citerade texten, att jag inte har för avsikt att hänga ut någon.

Så jag föreslår att du klipper loss ditt eget skägg innan du försöker vara spydig nästa gång.
Seriöst, inte ens du är så urbota korkad att du inte visste att precis alla skulle gissa rätt angående vilken moderator du hintade om att det skulle handla om. Att du nu sitter här och svär dig fri från detta för att du inte skrev användarnamnet i rubriken är enbart löjeväckande.

Att din avsikt är att just hänga ut någon framgår med önskvärd tydlighet, hade så inte varit fallet hade du aldrig startat tråden från början.
Citera
2006-05-18, 18:20
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Seriöst, inte ens du är så urbota korkad att du inte visste att precis alla skulle gissa rätt angående vilken moderator du hintade om att det skulle handla om. Att du nu sitter här och svär dig fri från detta för att du inte skrev användarnamnet i rubriken är enbart löjeväckande.

Att din avsikt är att just hänga ut någon framgår med önskvärd tydlighet, hade så inte varit fallet hade du aldrig startat tråden från början.

Jag har inte hängt ut någon, sen kan du tycka att saker och ting framgår med önskvärd tydlighet bäst du vill.

Man ju också diskutera vad begreppet "hänga ut" innebär. För mig är det när det tydligt framgår vem det handlar om. I det här fallet är det väl högst oklart vem annonsen föreställer? eller?

Bara för att du ser en tydlig koppling mellan LT och annonsen så innebär det inte att alla andra nödvändigtvis gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in