Citat:
Ursprungligen postat av
rogerQ
OK, bra tips.
Är det dessa viktskivor de har i Flemmingsberg:
https://www.fitnesssport.se/ziva-rub...fee=7&fep=9960
Med 10 mils radie så menar jag att man metaforiskt tar en penna och sätter på toppen av glaspelaren på Sergelstorg och knyter fast ett 10 mils långt snöre i den pennan sen drar man en jättestor cirkel runt med hjälp av detta snöre. Man borde komma runt nynäshamn, eskilstuna, västerås, Uppsala, Norrtälje, Åland ungefär.
Japp exakt dom viktskivorna dom har i flemingsberg, ett tunt lager av plast på utsidan sen bara stål på insidan. Men du kanske vill av helt rent stål så när du släpper dom så kan inget av vikten gå sönder?
Dom har iallafall i flemingsberg ziva vikter i 25kgs, 20kgs, 15kgs, 10kgs, 5kgs totalt bara i ziva vikter skulle jag säga dom har 300kg-400kg. Jag älskar ziva vikterna, men kanske just dom du ville undvika i slutändan.
Men jag skulle rekommendera dig oavsett vilka vikter du använder sänka ner stången och göra den negativa delen av marklyftet, kommer göra dig mycket starkare. Ingen annan övning så är det okej att skippa den negativa delen, men mot marklyften tycker folk man kan vara respektlös mot övningen och skippa den negativa delen.
Brukar skoja lite ibland med folk som gör det, varför gör du inte samma sak och skippar den negativa delen i bänkpress också då?
Hoppas du hittar ett gym som passar dig till slut.