2020-12-23, 23:41
Medlem
Fy fan vilket antiklimax. X3 på färgfemman och får inte ett skit

Stackars jävel
Citera
2020-12-23, 23:42
Medlem
Haajibs avatar
Fy fan, stackars as som inte fick ett skit på färgfemman.
Citera
2020-12-24, 01:06
Medlem
XtraXs avatar
Om man vill rätta en kalender online vart står lottnummret? Är ju flera siffror vid QR koden...
Citera
2020-12-24, 01:13
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Fan 99% Chans att de är Åke 70 år eller Greta 80 år som kommer in o vinner .

Men telefonslussen säger ju att de väljer SLUMPMÄSSIGT....

tror fan inte det

När X-Antal personer ringt in o pengarna för samtalet nått en viss summa kmr väl slussen in o bara du e välkommen o spela.

Eller tror ni jag har fel ????

Det är ju omöjligt att svara på hur systemet slumpar ut, skulle krävas data från personer som ringt in och kommit fram. Men systemet vet ju med sig att den ska ta in X antal personer per bingospel, och det lär säkert vara ett system som tex säger att inslussningen måste ske med minst x min glapp. Alternativt att det finns fler slussar, där en större mängd kommer in i första (tex 50) och att man ut av dess slumpvis drar så många som krävs.
Citera
2020-12-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Om man vill rätta en kalender online vart står lottnummret? Är ju flera siffror vid QR koden...
Serie (4 siffror) + Lottnummer (5 siffror)

Du skrapar fram dem högst upp på ettans spel.
Citera
2020-12-24, 01:55
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är ju omöjligt att svara på hur systemet slumpar ut, skulle krävas data från personer som ringt in och kommit fram. Men systemet vet ju med sig att den ska ta in X antal personer per bingospel, och det lär säkert vara ett system som tex säger att inslussningen måste ske med minst x min glapp. Alternativt att det finns fler slussar, där en större mängd kommer in i första (tex 50) och att man ut av dess slumpvis drar så många som krävs.

Ja det har du rätt I.

Men tror du det är större/ mindre chans att komma in med
Mobil vs fast telefon.

Hmm finns mkt tankar
Citera
2020-12-24, 03:13
Medlem
Resplendents avatar
Så hur mycket pengar budgeterade ni för att ringa in?
Citera
2020-12-24, 09:33
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Serie (4 siffror) + Lottnummer (5 siffror)

Du skrapar fram dem högst upp på ettans spel.

Inte vanlig lott utan de större kalendrarna.
Citera
2020-12-24, 10:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Så hur mycket pengar budgeterade ni för att ringa in?

Typ 8 samtal 🤣 rätt ned i föreningslivet
Citera
2020-12-28, 11:22
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag skulle hämta ut en ny lott som jag vann och byta ut den till en nyårslott, jag hade sparat första sidan som man brukar göra för att lösa ut vinsten, gick till luckan, denna gäller inte, du ska ha den andra sidan nu jag hade råkat slänga alla lotter med papper igår

Men 50 kr gick åt pipan nu, till er som ska lösa ut vinster hos ett ombud ta med hela lotten

mvh/ Vann fast förlorade
Citera
2020-12-30, 16:45
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Ja, det ska bli intressant att se hur många lottköpare de går miste om med tanke på den rejäla prishöjningen. 100 % prisökning och för det får man bara två (!) extra bingospel.

Baserat på var jag befann mig och såg uppesittaren så verkar inte prisökningen på lotterna haft speciellt stor inverkan. Det hade inhandlats totalt 7 (!) lotter , varav 3 dubbellotter och utdelningen blev endast 200 spänn.
Citera
2020-12-30, 18:28
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag skulle hämta ut en ny lott som jag vann och byta ut den till en nyårslott, jag hade sparat första sidan som man brukar göra för att lösa ut vinsten, gick till luckan, denna gäller inte, du ska ha den andra sidan nu jag hade råkat slänga alla lotter med papper igår

Men 50 kr gick åt pipan nu, till er som ska lösa ut vinster hos ett ombud ta med hela lotten

mvh/ Vann fast förlorade

Kollar man lotten står det att det är sidan med serie och lottnummer som ska tas med, det är där rutan finns som de skrapar för kolla om du vunnit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in