2020-11-29, 07:44
Medlem
Bingokungens avatar
I år kommer uppesittarkvällen äga rum mellan 19.30-00.10 med paus för reklam och nyheter i TV4 och TV4 Play. I år kommer det bli fem bingospel för första gången men lottpriset har höjts från 50 kr till 100 kr. Finns också en dubbellott som dubblar vinsterna för 200 kr och en trippellott som ger vinsten x3 för 300 kr. Föreningar säljer redan lotterna och de går köpa digitalt och skriva ut samt spela online eller i appen på https://www.bingolotto.se/uppesittarkvall/kop-bingolott/ 168 miljoner är i vinstpotten. Programledare är Lotta Engberg och för i år den nya programledaren Stefan Odelberg.
Citera
2020-11-29, 07:56
Medlem
gato12s avatar
Några gäster klara?
Citera
2020-11-29, 08:02
Medlem
KansasCityFagots avatar
Är BingoBerra fortfarande aktuell i Bingolotto? Jag minns att vi satt och väntade på BingoBerra i en av Bingolottos julspecial på 90-talet när vi hade kuppberedskap och inte hade nattpermission när jag låg i lumpen. Vi värnpliktiga skrek hysteriskt när BingoBerra kom insusande på ett flygande tefat med bokstaven "R" och vi kunde lösa ordgåtan som blev "P-Ä-R-O-N.

Det var spännande dagar! BingoBerra är fortfarande min favorit bland superhjältarna, bredvid Läderlappen och Spindelmannen förstås.
Citera
2020-11-29, 08:18
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Några gäster klara?
Jag skulle vilja se Rob Halford från Judas Priest som gäst. Han kunde sjunga Stilla natt på svenska. Ingenting roar en svensk så mycket som en utlänning som sjunger på svenska. Delta Rhyhtm Boys är ett tidigt exempel som satte varenda flick- och tanthjärta i brand på 50-talet med Flickorna i Småland.

https://www.youtube.com/watch?v=P7kt_COpWhU

På lingonröda tuvor och på villande mo
Där furuskogen susar
Susilull och susiulo
Citera
2020-11-29, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jag skulle vilja se Rob Halford från Judas Priest som gäst. Han kunde sjunga Stilla natt på svenska. Ingenting roar en svensk så mycket som en utlänning som sjunger på svenska. Delta Rhyhtm Boys är ett tidigt exempel som satte varenda flick- och tanthjärta i brand på 50-talet med Flickorna i Småland.

https://www.youtube.com/watch?v=P7kt_COpWhU

På lingonröda tuvor och på villande mo
Där furuskogen susar
Susilull och susiulo
Judas Priest är det sämsta man kan åstadkomma när det kommer till musik. Nämn en bra låt.
Citera
2020-11-29, 08:31
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Judas Priest är det sämsta man kan åstadkomma när det kommer till musik. Nämn en bra låt.
Ja, som sagt, Stilla natt är väl en stämningsfull melodi som passar i signad juletid?
Citera
2020-12-01, 09:30
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Victim of changes
Citera
2020-12-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
.
Tvivlar på att det finns hälften så många vinster som de säger, knappt en jävel vinner på Bingolotto idag (förutom ny lott och färgfemmanlotter).

Tycker de gott kan redovisa vart ”vinsterna” går men det har de lagt av med.
Osålda lotter kan det också finnas ”vinster” på, så var det aldrig på Lokets tid, då var det bara sålda lotter som deltog i dragningarna och han var noga med att säga till vilken stad bland annat bilen gick.
Citera
2020-12-02, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Några gäster klara?

Finns några klara på Bingolottos hemsida. Bland annat makarna Lindgren, Måns mums-mums och Dotter. Inga intressanta i mitt tycke.
Citera
2020-12-03, 18:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Painkiller är rätt hyfsad.

Fem bingospel, kommer vara ganska tätt mellan dessa tänker jag.
Citera
2020-12-03, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Painkiller är rätt hyfsad.

Fem bingospel, kommer vara ganska tätt mellan dessa tänker jag.
Det där var en jävla bra låt! Har inte hört dom jag trodde det var nåt bögband...

Fan vad jag ser fram emot bingo hur ser bingospelen ut? Ett rejält pådrag under jul och ett till under nyår? Eller?
Citera
2020-12-03, 20:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Fan vad jag ser fram emot bingo hur ser bingospelen ut? Ett rejält pådrag under jul och ett till under nyår? Eller?
Ja det är ett jävla bra drag i den låten.

Jag med faktiskt. Brukar vara fyra spel under jul och tre på nyår om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in