2020-11-28, 18:07
Medlem
BO ska enligt uppgifter i Sydsvenskans vara en ca 40-årig man. Han ska vara dömd flera gånger, för både vålds-, vapen- och narkotikabrott. Han ska i utredningar ha berättat att han varit tvungen att beväpna sig och använda skyddsväst för att han var hotad av andra personer i den undre världen.

Vem kan detta handla om?
Citera
2020-11-28, 18:17
Medlem
Jag hittar en Gh@ra på Snödroppsgatan i åldersspannet 38-42 år. Annars inget namn jag reagerar särskilt på.
Citera
2020-11-28, 18:21
Medlem
De gick in med dragna vapen i lägenheten, enligt vittnesuppgifter. Uppgifterna till polisen sa att mannen skjutits ihjäl, och låg i klädkammaren, enligt Sydsvenskans uppgifter.
Citera
2020-11-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag hittar en Gh@ra på Snödroppsgatan i åldersspannet 38-42 år. Annars inget namn jag reagerar särskilt på.

Är han dömd enligt lexbase?

Frågan är om en man eller kvinna sköt ihjäl honom?

Förstår inte varför polisen mörkar detta.
Citera
2020-11-28, 19:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Det var som fan, jag hade ingen aning om att det fanns ytterligare släktingar i den familjen. Vet du släktrelationen mellan Alex den yngre och den här killen?

EDIT: Enligt Ratsit bor han ihop med en kvinna. Att Polisen är så förtegna med vad som hänt osv. gör att det känns lite som ett mord kopplat till nära relationer. MEN, att en kvinna skjuter en man i Malmö vetifan om jag någonsin hört förut så det känns inte logiskt.
Citera
2020-11-28, 19:09
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det var som fan, jag hade ingen aning om att det fanns ytterligare släktingar i den familjen. Vet du släktrelationen mellan Alex den yngre och den här killen?

EDIT: Enligt Ratsit bor han ihop med en kvinna. Att Polisen är så förtegna med vad som hänt osv. gör att det känns lite som ett mord kopplat till nära relationer. MEN, att en kvinna skjuter en man i Malmö vetifan om jag någonsin hört förut så det känns inte logiskt.
Enligt pppress är det en kvinna som är misstänkt GM.
Citera
2020-11-28, 19:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Enligt pppress är det en kvinna som är misstänkt GM.

Bra grävt, väldigt förvånande med en kvinna kopplad till skottlossning enligt min erfarenhet.

EDIT: Du som brukar vara rätt snabb på att ta dig till brottsplatser i Malmö, har du haft möjlighet att försöka luska kring exakta adressen?
Citera
2020-11-28, 19:12
Medlem
Ja denhäl Gr@ra finns i Lexbase men jag vet inget om släktskap.
Citera
2020-11-28, 19:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Bra grävt, väldigt förvånande med en kvinna kopplad till skottlossning enligt min erfarenhet.

EDIT: Du som brukar vara rätt snabb på att ta dig till brottsplatser i Malmö, har du haft möjlighet att försöka luska kring exakta adressen?
Adressen verkar ligga långt in i området sett från vanliga gator. Endast nåbar via cykelbanor. Syns inte heller från torget.

Orkar kärringen sedan släpa in honom i en garderob efter skjutningen? Låter mysko.
Citera
2020-11-28, 19:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Adressen verkar ligga långt in i området sett från vanliga gator. Endast nåbar via cykelbanor. Syns inte heller från torget.

Orkar kärringen sedan släpa in honom i en garderob efter skjutningen? Låter mysko.

Håller med dig, känns jävligt mysko.
Citera
2020-11-28, 20:06
Medlem
Citat:

Han är två år äldre än Alex d.ä. Storebror till denne?
Citera
2020-11-28, 20:10
Medlem
Den avlidne mannen ska sedan tidigare
va välkänd av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in