2020-11-28, 11:25
Medlem
Luckyhorses avatar
Jag kör Mouz skal med magnetplånbok. Löjligt effektivt faktiskt, haft 1 år men ser fortfarande i princip ny ut
Citera
2020-11-28, 14:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Nä inte för våldsam, troligen bara förvarar för mycket i den så den sprängs ut lite
Är alla korten som du har med dig något som du använder ofta? Själv har jag lagt undan en del kort som används sällan i en byrålåda som olika medlemskap och planerar jag att handla hos Ikea, Jula, Clas Ohlson m.m. så kan jag ta med mig kortet men behöver inte ha med mig varje dag som också gäller alla kvitton.
Mitt tips är att högst ha ett betalkort i mobilfodralet och ha körkort, extra betalkort i en liten plånbok / kortfodral i jackan som du inte behöver ta fram lika ofta.
Citera
2020-12-05, 13:23
Medlem
Enydrions avatar
Jag kör den några år med ett sådant här fodral till kreditkorten..

https://www.fynd1.se/sortiment/acces...xoCPLYQAvD_BwE

Köpte för en tia från Aliexpress typ, se upp så du inte får ett i aluminium, de är mjukare

Till mobilen har jag en mjuk baksida med kanter, på glaset har jag ett skydd som sätts fast på glaset och ger extra repskydd, som jag byter då och då när det ändå blivit repigt...
Citera
2020-12-14, 12:28
Medlem
TattooedFuckers avatar
Ja kör med skärmskydd och skydd på baksidan bara och har 1 kort i den enbart och de är kontokort med ca 500 spänn på konstant då de är skönt o blippa men jag föredrar kontanter så har körkort plus övriga kort i plånboken.

Holdit från jula och är i bra skick efter 6 mån för 149 spänn .

Plånboksfodral spricker ta mig satan direkt när man stoppar i lite kontanter och 4-5 kort .
Citera
2020-12-14, 12:29
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är alla korten som du har med dig något som du använder ofta? Själv har jag lagt undan en del kort som används sällan i en byrålåda som olika medlemskap och planerar jag att handla hos Ikea, Jula, Clas Ohlson m.m. så kan jag ta med mig kortet men behöver inte ha med mig varje dag som också gäller alla kvitton.
Mitt tips är att högst ha ett betalkort i mobilfodralet och ha körkort, extra betalkort i en liten plånbok / kortfodral i jackan som du inte behöver ta fram lika ofta.

Blippa körkortet så är de problemet ur världen att ha massa kort
Citera
2020-12-15, 14:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Blippa körkortet så är de problemet ur världen att ha massa kort
Ja det har du rätt i, tror att Norge redan har det systemet men i så fall får det väl bli de nya säkra ID-kort som skall komma eftersom körkort inte blir godtagbara som legitimation.
Citera
2021-01-05, 08:48
Medlem
Sladdarens avatar
Design på mobilbörs / fodral

Tjena

Trots att fodral efter fodral är värdelösa på att hålla plastkort på plats i sina fack
Efter nån månad eller 2 är fickorna för korten uttjänta och slappa uttänjda vilket innebär såklart att man kan tappa sina kort och körkort vilken sekund som helst på gatan

Jag söker efter en design till Redmi 7A som ser ut så här (bilder nedan)
Ja vill alltså alldrig ha kortfacket fria öppna på överkanten för heldum design
Skärmen på mobilen nöter på läderfacken så de mjukas upp och förstörs på nolltid i när du har telefonen i byxfickan eller jackfickan. Det är bara logik

Att inte "gomorron" tillverkare har kommit på detta ännu, är ett enormt bakslag ang fickorna för korten som ALLDRIG håller måttet med designen för att slippa strö diverse kort omkrings sig på gatan

Natuligtvis är mobilbörs det enda man använder sig av pga

1. Det skyddar mobilen mot fall och slagskador
2. Det är i samband med detta lika bra att ha sedel, mynt och kortfack då så man inte går omkring med fickorna fulla med massa förvaringsfodral i läder eller annat
3. Det är kännbart med vikten och volymen att man har både en börs och en telefon i kombo och genialiskt ifall man skulle förlägga telefonen - börsen nånstans

Snälla hjälp mig att hitta en mobilbörs design som är "klok" istället för "inte alls genomtänkt"
Takkar på förhand

Se bilder på liknande design: http://www.bilddump.se/bilder/202101...81.177.138.jpg
Citera
2021-01-05, 08:53
Medlem
Sladdarens avatar
Här nånstans är vi nära till rätt design men ändå inte, tänkte på tryckknapparna som skyddar att korten inte sås ut som frön ut på gatan när man tar upp telefonen eller lägger den tillbaka i fickan

https://www.wish.com/product/58d33c2..._BwE&share=web
Citera
2021-01-05, 17:39
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tråd flyttad samt sammanfogad med tråd på samma tema.

Telefoni: operatörer --> Telefoner, surf- och läsplattor: köpråd
/Moderator
Senast redigerad av SvartaBjorn 2021-01-06 kl. 01:56.
Citera
2021-01-06, 12:52
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ja kör med skärmskydd och skydd på baksidan bara och har 1 kort i den enbart och de är kontokort med ca 500 spänn på konstant då de är skönt o blippa men jag föredrar kontanter så har körkort plus övriga kort i plånboken.

Holdit från jula och är i bra skick efter 6 mån för 149 spänn .

Plånboksfodral spricker ta mig satan direkt när man stoppar i lite kontanter och 4-5 kort .

Visst en alterntiv lösning är att begränsa korten. Att registrera dom medlemskap man har till sitt leg / körkort istället för en massa plastkort för varje företag eller uttag / betalningskort.

Sen ser man till att detta enda stackars platskort som sitter där, sitter tajt och hård för utdragning ur fickan, utan att flyga ut som en kaststjärna. Det går att kontrollera hur kass dessa fickor är på mobilbörsar.

Ta tag i bakänden på telefonen med mobilbörsen på, skaka lite med handleden och korten bara föses fram ur fickan för att slutligen tappa fästet och flyga ur.

Jag ska tydligen uppfinna denna mobilbörs jag söker, inte illa att va pionjär / uppfinnare av denna geniala lösning jag har, ska ringa patentverket direkt. Såna mobilbörsar jag söker (som inte finns) kommer sälja som smör i solsken. Tack för att jag fick bli miljonär :-) pga av en så enkel sak

Anledningen varför dom inte gör denna lösning är just för att man ska köpa nya på löpande band oavsett om det är ett fack eller flera för ett simpelt plastkort. Lösningen argumenten från kunderna är - ha inga platskort med dig överhuvudtaget hehe :-)
Senast redigerad av Sladdaren 2021-01-06 kl. 12:56.
Citera
2021-01-06, 18:59
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Visst en alterntiv lösning är att begränsa korten. Att registrera dom medlemskap man har till sitt leg / körkort istället för en massa plastkort för varje företag eller uttag / betalningskort.

Sen ser man till att detta enda stackars platskort som sitter där, sitter tajt och hård för utdragning ur fickan, utan att flyga ut som en kaststjärna. Det går att kontrollera hur kass dessa fickor är på mobilbörsar.

Ta tag i bakänden på telefonen med mobilbörsen på, skaka lite med handleden och korten bara föses fram ur fickan för att slutligen tappa fästet och flyga ur.

Jag ska tydligen uppfinna denna mobilbörs jag söker, inte illa att va pionjär / uppfinnare av denna geniala lösning jag har, ska ringa patentverket direkt. Såna mobilbörsar jag söker (som inte finns) kommer sälja som smör i solsken. Tack för att jag fick bli miljonär :-) pga av en så enkel sak

Anledningen varför dom inte gör denna lösning är just för att man ska köpa nya på löpande band oavsett om det är ett fack eller flera för ett simpelt plastkort. Lösningen argumenten från kunderna är - ha inga platskort med dig överhuvudtaget hehe :-)

Bäst är ju att ha riktig plånbok oavsett .
Citera
2021-01-06, 21:38
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Bäst är ju att ha riktig plånbok oavsett .

Jag håller inte med iaf.
Jag har 4-5 kort och sen sedlar och det är allt. Jag har dock inget val så det får bli en vanlig plånbok
Dock kommer jag inte lasta den med grejer så jag har en bra vikt och en hårdhet som telefonbörs har. dock kan jag skaffa en stor börs men till vilken nytta? Gå omkring med 100 papper och kort i?
Ifall man glömmer den nånstans, fast det inte sker alls nåt ofta eller alldrig, så kan du inte finna den genom att helt enkelt ringa eller spåra sin börs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in