2020-11-28, 00:12
Medlem
Crapmagics avatar
Det är ett mysterium var våra Androida säkerhetskopior som sparas till google lagras nånstans, jag vill in & navigera på mitt inloggade google konto & se med egna ögon vad jag har sparat till varje specifik enhet
https://support.google.com/android/answer/2819582?hl=sv
Men det är bara det första som nekas mig
Citat:
När du lägger till ett Google-konto på en konfigurerad telefon överförs allt som har säkerhetskopierats för det Google-kontot till telefonen.
Men jag anser att det dom säger nedan är att en annan telefon också kan importera en säkerhetskopia
Citat:
Viktigt! Det går inte att återställa en säkerhetskopia från en senare Android-version till en telefon som kör en tidigare Android-version. Läs mer om hur du tar reda på vilken Android-version du har och uppdaterar den.

Citat:
Följ anvisningarna på skärmen om du vill återställa ett säkerhetskopierat konto till en återställd telefon. Besök tillverkarens supportwebbplats om du behöver mer hjälp.
Det finns inga anvisningar på skärmen, för ingenting är ju manuellt vad det verkar, allt är bortom min kontroll, för var? är 'återställ" knappen lokaliserad öh? den finns inte
https://imgbox.com/w7fdk7wD (kolla boxen längst ner, att "Återställa standardinställningar" är ju knappast att återställa en säkerhetskopia eller hur?)

Det här inte unikt för min telefon, det är unikt för 2 telefoner av olika märken i min ägo...att det inte finns någon återställningsknapp

Är ni säkra på att ni har en återställningsknapp på er smartphome kopplat till google backup?
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-28 kl. 00:22.
Citera
2020-11-28, 03:36
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är ett mysterium var våra Androida säkerhetskopior som sparas
till google lagras nånstans, jag vill in & navigera på mitt inloggade google konto & se med egna ögon vad jag har sparat till varje specifik enhet
https://support.google.com/android/answer/2819582?hl=sv
Men det är bara det första som nekas mig
Men jag anser att det dom säger nedan är att en annan telefon också kan importera en säkerhetskopia

Det finns inga anvisningar på skärmen, för ingenting är ju manuellt vad det verkar, allt är bortom min kontroll, för var? är 'återställ" knappen lokaliserad öh? den finns inte
https://imgbox.com/w7fdk7wD (kolla boxen längst ner, att "Återställa standardinställningar" är ju knappast att återställa en säkerhetskopia eller hur?)

Det här inte unikt för min telefon, det är unikt för 2 telefoner av olika märken i min ägo...att det inte finns någon återställningsknapp

Är ni säkra på att ni har en återställningsknapp på er smartphome kopplat till google backup?
Finns såvitt jag vet inget sätt att kolla igenom en säkerhetskopia på ditt Google-konto. Du får själv välja vad som ska kopieras och återställas via Inställningar - System - Säkerhetskopiering och återställning.

Det finns ingen knapp för återställning i telefonen innan du rensat systemet. När du startar upp telefonen igen ombeds du logga in på ditt Google-konto och då får du upp alternativ för vad du vill återställa.
Detta är jag säker på då jag gjorde det själv igår natt.

Såklart kan du återställa kopian till en annan telefon än bara den som kopierats, vore rätt meningslöst annars om man bara kunde återställa till samma telefon man kopierat.
Senast redigerad av st0ckis 2020-11-28 kl. 03:40.
Citera
2020-11-30, 00:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Finns såvitt jag vet inget sätt att kolla igenom en säkerhetskopia på ditt Google-konto. Du får själv välja vad som ska kopieras och återställas via Inställningar - System - Säkerhetskopiering och återställning.

Det finns ingen knapp för återställning i telefonen innan du rensat systemet. När du startar upp telefonen igen ombeds du logga in på ditt Google-konto och då får du upp alternativ för vad du vill återställa.
Detta är jag säker på då jag gjorde det själv igår natt.

Såklart kan du återställa kopian till en annan telefon än bara den som kopierats, vore rätt meningslöst annars om man bara kunde återställa till samma telefon man kopierat.
Problemet är att jag inte kan återställa min trasiga telefons (Coolpad) data till min backup-telefon (Lenovo) utan att jag på köpet måste "återställa" den trots att den funkar, allt för att få åtkomst till den där välkomstskärmen

Och väl där har jag två kopior på samma google konto, den kan inte välja båda på en och samma gång varför jag har överlistat systemet på min bekostnad här har du en skärmbild över situationen
https://imgbox.com/8lEn8fME
(jag hittade äntligen sektionen i google drive)

Går det inte med third party backup softwares att snarare importera i telefonen dessa app-data?
på nått vänster
Citera
2020-11-30, 16:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Det verkar ha sina begränsningar, jag har en massa android enheter som dock inte går att uppdatera till Android 7, vilket är OS för den data som ska räddas

Citat:
Viktigt! Det går inte att återställa en säkerhetskopia från en senare Android-version till en telefon som kör en tidigare Android-version. Läs mer om hur du tar reda på vilken Android-version du har och uppdaterar den.

Skitsystemet vill för att för att jag ska kunna återställa backup tvinga mig att köpa ny telefon som har Android 7 (varken mer eller mindre) och kräver dessutom att den mottagande enheten ska vara ren, hur kan man vara nöjd med detta?.

Nu ska jag söka efter third party soft som går runt det här?
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-30 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in