2020-11-28, 08:43
Medlem
Champagne.
Citera
2020-11-28, 09:09
Medlem
sfrges avatar
TS hade lika gärna kunnat fråga:
"Vi som gillar att knarka - vad är nyttigaste alternativet?"

Alkohol är en drog och ett gift. Det är bara så.
Det finns ju nån sorts romantik över detta.
"Hur kunde Slash och Lemmy dricka så mycket sprit utan att bli fet?" Jag har också funderat på det där.
Jag undrar om det är nått genetiskt över det där plus att en del alkisar äter väldigt lite mat.

Men du blir inte snygg av alkohol. Även om du inte blir fet så tappar du muskelmassa (går ner i vikt) och får en hängig kropp.
Men super du till en helg i månaden spelar det väl ingen roll alls vad du dricker.

Ju äldre du blir desto mindre alkohol bör du förtära. Dagarna då man kunde sitta med en pizza på söndagen och skratta åt hur man gjorde bort sig på krogen igår är sen länge borta då man passerat 40 sträcket.
Citera
2020-11-28, 09:30
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Champagne.

Ja, mousserande är nog vinnaren. Gott, snabb effekt och går raskt ut ur systemet med minimalt bakslag --- Alkoholens version av kokain.
Citera
2020-11-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Ja, mousserande är nog vinnaren. Gott, snabb effekt och går raskt ut ur systemet med minimalt bakslag --- Alkoholens version av kokain.
Stor tvek. Källa på det?
Citera
2020-11-28, 11:56
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Stor tvek. Källa på det?

Alla som druckit mousserande?

Anledning kan vara, rent teoretiskt:
1. bubblorna, kolsyra för ut alkoholen i kroppen fortare.
2. Vitt vin har inte mycket biprodukter och räknas inte som "tung" alkohol så kallade kongener;
Kongener ger färg och smak och desto mer kongener det är i drycken desto mer bakis blir du. Men självklart handlar det också om hur mycket du dricker, alltså mängden alkohol du får i dig.
Citera
2020-11-28, 13:42
Medlem
Bränn hemma 😊
Citera
2020-11-28, 13:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaDrunkenski
Jag vet att vit sprit är det bästa i kalorihänseende. Det vet nog de flesta för övrigt, men det är inte hållbart att dricka ren vodka när man är 40+. Särskilt inte om man har dålig självkontroll och gärna fyller på och fyller på. Ångesten efter en spritfylla kan för fan sträcka sig i tre dagar efteråt.

Personligen kör jag vitt vin. Starkt vin med en procent på minst 12 när jag dricker alkohol. Jag försöker köpa vin med lågt sockerinnehåll också då jag insett att hög sockerhalt i vin är sämre utifrån bakfyllehänseende.

Men fyll på, tråden är tänkt att handla om vilket alkoholalternativ som är den bästa/hälsosammaste/minst fettbildande/minst ångestframkallande att dra i sig.

Det finns såklart individuella skillnader, men fyll på med vad just du dricker så vi kan reda ut vad som är det bästa, en gång för alla - efter tillräckligt många har gett input i tråden.

Helt klart Skinny Bitch! Vodka och ramlösa. Kanske med citron. Körde hårt på denna grogg för nåt år sen när jag försökte bli nyttigare. Smakade för jävligt i början men efter ett tag började jag gilla den. Hemligheten är att inte köra för starka groggar.
Citera
2020-11-28, 13:50
Medlem
Detta jävla tramsande om östrogen hit och dit. Jag har druckit öl i princip varje helg de senaste två decennierna ungefär och har verkligen inga chipstuttar. Avstår man från öl under vardagar samt håller kroppen i form genom träning och en någorlunda sund kost är det lugnt.
Citera
2020-11-28, 14:03
Medlem
Jag bor på ca 45 min promenadavstånd från bolaget så jag brukar ta en promenad dit och tillbaka på fredagskvällen eller lördagseftermiddagen så man bränner lite kalorier inför supandet. Sedan brukar jag ta en fyllepromenad också.

Sprit + något kalorisnålt.
Citera
2020-11-28, 15:28
Medlem
linkebodabos avatar
Bloody Mary
Citera
2020-11-28, 15:56
Medlem
Kluffs avatar
Lite bra indica-hasch och två starköl ger ett underbart rus, utan någon bakfylla. Jag har kommit till det stadiet att jag funderat på att sluta dricka alkohol helt, pga bakfyllan. Vid 28 års ålder blir jag rätt sliten dagen efter av fyra-fem starköl. En rejäl fylla och jag är utslagen i två dagar, med förhöjd ångest och annat jävligt.

Man känner verkligen vilket gift alkohol är, och hur det sliter på kroppen.
Senast redigerad av Kluff 2020-11-28 kl. 16:03.
Citera
2020-11-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Hembränt är bäst

Skriver under, riktigt rent hembränt ger minst bakfylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in