2020-11-28, 01:00
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Jameson är ett bra alternativ, relativt dyr fylla dock.
Citera
2020-11-28, 01:06
Medlem
VodkaDrunkenskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Generellt sett är alkoholen en jävla bov och att dricka nyttigt är nog bara att glömma. Här listar Systembolaget olika dryckers kalorier: https://www.omsystembolaget.se/kropp-halsa/livsstil/alkohol-kalorier/
Intressant. Har för mig att jag läst den förr, men ska kolla igen. 👍🏻
Citera
2020-11-28, 02:43
Medlem
Mr.Nutts avatar
Personligen föredrar jag blandad öl, upplever att jag dricker mindre när jag varierar mig och fokuserar på varje öl och därför mår bättre dagen efter, och enklare nordamerikansk whisk(e)y. Men när jag var liten kände jag en tysk sociolog som menade att torr Riesling från Mosel-Saar var det enda rätta och som körde det i termosen (han är tyvärr inte längre med oss idag men var otroligt högpresterande när han levde). Jag litar på honom, och dessutom smakar det riktigt bra!
Citera
2020-11-28, 02:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Jameson är ett bra alternativ, relativt dyr fylla dock.

Utveckla varför Jameson skulle vara nyttigare än någon annan sprit?
Citera
2020-11-28, 02:54
Medlem
VodkaDrunkenskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Personligen föredrar jag blandad öl, upplever att jag dricker mindre när jag varierar mig och fokuserar på varje öl och därför mår bättre dagen efter, och enklare nordamerikansk whisk(e)y. Men när jag var liten kände jag en tysk sociolog som menade att torr Riesling från Mosel-Saar var det enda rätta och som körde det i termosen (han är tyvärr inte längre med oss idag men var otroligt högpresterande när han levde). Jag litar på honom, och dessutom smakar det riktigt bra!
Gillar reisling, dricker faktiskt oftast kall reisling med lemon twist.
Citera
2020-11-28, 03:11
Medlem
Mandingos avatar
Fun light, is och renat... för den som inte vill ha i sig nåt men ändå bli full... själv tar jag gärna en pilsner eller fem och en fernet branca, inte blivit tjockare av det...
Citera
2020-11-28, 03:23
Medlem
VodkaDrunkenskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Fun light, is och renat... för den som inte vill ha i sig nåt men ändå bli full... själv tar jag gärna en pilsner eller fem och en fernet branca, inte blivit tjockare av det...
Tips, köp en bibba skaplig reisling, kyl den som fan, sen mixar du 80/20 med starkt blandad Fun Light. Plus Lemon Twist.

Helt ok och funkar året runt - den vingroggen återfaller jag till hela tiden. 👍🏻
Citera
2020-11-28, 03:25
Medlem
Mandingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaDrunkenski
Tips, köp en bibba skaplig reisling, kyl den som fan, sen mixar du 80/20 med starkt blandad Fun Light. Plus Lemon Twist.

Helt ok och funkar året runt - den vingroggen återfaller jag till hela tiden. 👍🏻

Låter som nåt jag får göra när ljuset och värmen återvänder till vår fjällhöga nord... vintertid håller jag maltdrycker heliga...
Citera
2020-11-28, 03:30
Medlem
Glutenfri alkohol? Nu har du slagit dig slint! Här ska det vara gammal hederlig öl för fan!
Citera
2020-11-28, 04:30
Medlem
Hembränt är bäst
Citera
2020-11-28, 04:33
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Alkohol i sig är tyvärr skadligt och det finns inga mellanvägar förutom att dricka måttligt. Min lösning är en fet holk på vinet, lär inte vara nyttigare men levern ska inte stå för alla smällar.

+1

Håll alkohol till helger
Citera
2020-11-28, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Enkla groggar på zeroläsk och sockersnål sprit om jag fär gissa.

Och nej, man får inte i sig östrogen av öl som det diskuterades ovan, däremot är öl fullt av kalorier.
nehe inte? Bara phytoestrogen som agerar som det kvinnliga hormonet östrogen i kroppen.

Annars kan man ju ta ibuprofen innan man dricker, det ska påverka kroppens ADH så att alkoholen blir mindre vätskedrivande.
Senast redigerad av Jensa-theman 2020-11-28 kl. 08:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in