2020-11-27, 12:45
Medlem
Benmaergskylans avatar
Under torsdagskvällen utsattes en kvinna i Ulricehamn för ett mordförsök. Kvinnans skadeläge är på fredagsmorgonen fortfarande oklart.

Citat:
Polisen larmades till en adress i centrala Ulricehamn vid halv åtta på torsdagskvällen.

Enligt vittnen var det stort pådrag på platsen med såväl ambulanshelikopter som flera polispatruller. Även en ambulans larmades till platsen.

En skadad kvinna hittades i en bostad och fick tas med av ambulans. Kvinnan är i 25-30-årsåldern.

https://www.bt.se/ulricehamn/mordforsok-under-gardagen-kvinna-ford-till-sjukhus-8061f728
Senast redigerad av Benmaergskylan 2020-11-27 kl. 12:48. Anledning: Ändrat datum i rubrik.
Citera
2020-11-27, 13:15
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citera
2020-11-27, 16:28
Medlem
Ingen som vet nåt om vem som är inblandad? Känner igen flera namn av dom som är skrivna på adressen.
Citera
2020-11-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan

Vet du om det var vid A, B eller C ?
Citera
2020-11-28, 03:20
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 005zammi
Vet du om det var vid A, B eller C ?

Nej det vet jag inte, men jag vet att grupper som allmänt ulricehamn och Ulricehamnsnyheter (facebook) går bananas och känner sig väldigt osäkra i Ulricehamn.

Ulricehamn tror att dom står utanför den inrikes-politiken som håller på att förändra samhället och att samhället är skyddat från yttre hot men det finns så mycket skit här.

Det finns inga utanförskapsområden (ulricehamn är en klump och för litet) utan alla är blandade vilket gör det svårt för Ulricehamnaren att se sin fiende.
(Svenskar älskar att peka på en stadsdel och ha en orsak till alla problem som händer nära dem, det är tryggt)

En kvinna har blivit knivad en man i samma lgh har tagits omhand och ingen har sett eller hört något på flashback.

Min 5 krona går på hedersrelaterat, men jag kan mycket väl ha fel, men om det nu skulle vara en infödd så brukar djungeltelegrafen gå över byn lika säkert som påven har en rolig mössa.
Senast redigerad av Benmaergskylan 2020-11-28 kl. 03:45.
Citera
2020-11-28, 08:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Nej det vet jag inte, men jag vet att grupper som allmänt ulricehamn och Ulricehamnsnyheter (facebook) går bananas och känner sig väldigt osäkra i Ulricehamn.

Ulricehamn tror att dom står utanför den inrikes-politiken som håller på att förändra samhället och att samhället är skyddat från yttre hot men det finns så mycket skit här.

Det finns inga utanförskapsområden (ulricehamn är en klump och för litet) utan alla är blandade vilket gör det svårt för Ulricehamnaren att se sin fiende.
(Svenskar älskar att peka på en stadsdel och ha en orsak till alla problem som händer nära dem, det är tryggt)

En kvinna har blivit knivad en man i samma lgh har tagits omhand och ingen har sett eller hört något på flashback.

Min 5 krona går på hedersrelaterat, men jag kan mycket väl ha fel, men om det nu skulle vara en infödd så brukar djungeltelegrafen gå över byn lika säkert som påven har en rolig mössa.

Märkligt med Flashback är att ibland så finns det hur många vittnen som helst och lösningen kommer snabbt. Men i vissa trådar så står det still hur länge som helst.

Men jag instämmer i din teori om att det är någon form av heder inblandat. Det är det i stort sett alltid nuförtiden.
Citera
2021-04-20, 19:55
Medlem
spoilers avatar
"Han släpade sin fru i håret och knivhögg henne sedan tre gånger i överkroppen. Nu dömer Borås tingsrätt en ulricehamnare till 14 års fängelse och utvisning för mordförsöket som inträffade i november i fjol."

https://www.ut.se/nyheter/ulricehamnare-doms-till-14-ars-fangelse-for-mordforsok-e2983198/
Citera
2021-04-20, 23:35
Medlem
spoilers avatar
"Mannen och kvinnan hamnade i diskussion i sin lägenhet den 26 november, rapporterar lokala medier. Hon försökte lämna lägenheten, men mannen slog och sparkade samt släpade in henne i håret, innan han högg henne med kniv.

Hon blev huggen två gånger i magen och en gång i bröstet där kniven också träffade hjärtsäcken, rapporterar Ulricehamns Tidning.

Parets två barn var hemma. Det äldre av dem, en flicka, såg delar av våldet och ringde ambulans.

/.../

Mannen döms för mordförsök och en tidigare misshandel av frun till 14 års fängelse och livstids utvisning. Därtill ska han betala 190 000 kronor i skadestånd."

https://www.expressen.se/gt/krim/forsokte-knivmorda--sin-fru-infor-barnen/
Citera
2021-04-25, 08:25
Medlem
spoilers avatar
"En 37-årig man knivhögg sin fru och släpade henne i håret framför deras barn i tron att hon var otrogen.

Innan brottet höll han inspelade förhör med hustrun där han hotade henne till döden.

– Jag kunde gjort dittan och dattan men du förstår att straffet på detta är döden, det vet du, säger mannen i den egna inspelningen.

/.../

De kom till Sverige 2015 och fick senare asyl."

https://www.expressen.se/gt/krim/knivhogg-sin-fru-framfor-barnen--av-svartsjuka/
Citera
2021-06-24, 13:44
Medlem
spoilers avatar
"Hovrätten skärper tingsrättens dom för den man i 35-årsåldern som i tingsrätten dömdes för mordförsök och misshandel på sin fru i deras gemensamma bostad.
Mannen döms nu till 15 års fängelse och utvisning för mordförsök, en straffskärpning med ett år."

https://sverigesradio.se/artikel/ulricehamnare-knivhogg-sin-fru-hovratten-skarper-straffet
Citera
2021-06-24, 13:46
Medlem
spoilers avatar
"En som räddade Shirin var hennes nioåriga dotter, som bland annat försökte knuffa undan sin pappa, lade sig på sin mamma för att skydda henne och larmade SOS."

https://sverigesradio.se/artikel/shirin-berattar-knivhoggs-nastan-till-dods-av-sin-man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in