2020-12-04, 14:31
Medlem
Knarkpojkens avatar
Håller med om det, finns ingen chans att utvecklas här uppe med sådana pissiga tränare oftast. Vad fan hände med Sverige på 80-talet hade vi örnligan och deras gäng o kampsport som tog medaljer jämt. Numera har vi nollan the mauler som är bullshit, han åkte in för att slåss i fängelset och kommer ut o gör en karriär av de o slår folk på stan o skit. Jävla skräp, anledningen är att dem som tränar ut det är dåliga med. Min kompis har tränat o tävlat mycket i thailand och det är helt annan nivå och allvar där. Han slutade på thaiboxning när han kom hem igen för det inte var samma sak men ska åka igen till asien.
Citera
2020-12-04, 16:15
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Håller med om det, finns ingen chans att utvecklas här uppe med sådana pissiga tränare oftast. Vad fan hände med Sverige på 80-talet hade vi örnligan och deras gäng o kampsport som tog medaljer jämt. Numera har vi nollan the mauler som är bullshit, han åkte in för att slåss i fängelset och kommer ut o gör en karriär av de o slår folk på stan o skit. Jävla skräp, anledningen är att dem som tränar ut det är dåliga med. Min kompis har tränat o tävlat mycket i thailand och det är helt annan nivå och allvar där. Han slutade på thaiboxning när han kom hem igen för det inte var samma sak men ska åka igen till asien.
Kan det kanske ha med tradition och sånt att göra? Att förvänta sig att thaiboxning ska hålla samma nivå i Sverige som i Thailand är ju rakt av efterblivet.

Skicka ner valfri svensk grek-romerska brottare som placerat sig i valfri viktklass på SM att delta i de thailändska brottartävlingarna, så kommer du nog se en skillnad. Det sagt om en svensk sport som ändå är ganska illa ute sett till antalet aktiva utövare. Klassen är ändå fortsatt hög med AIK och Alexander Kessidis i spetsen.
Citera
2020-12-04, 16:41
Medlem
Nu ska jag vara rättvis och inte bara selektivt länka det jag hittade som jag tyckte var dåligt.

Detta är helt okej standard för traditionell Karate.

https://www.youtube.com/watch?v=GeVBCDDFAz4
Citera
2020-12-04, 16:42
Medlem
Det där stop-formatet är dock sjukt skumt för de flesta attackerna sker helt linjärt så de blir ofta träffade samtidigt som de träffar... Hur går det ihop i en verklig tillämpning?
Citera
2020-12-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Kan det kanske ha med tradition och sånt att göra? Att förvänta sig att thaiboxning ska hålla samma nivå i Sverige som i Thailand är ju rakt av efterblivet.

Skicka ner valfri svensk grek-romerska brottare som placerat sig i valfri viktklass på SM att delta i de thailändska brottartävlingarna, så kommer du nog se en skillnad. Det sagt om en svensk sport som ändå är ganska illa ute sett till antalet aktiva utövare. Klassen är ändå fortsatt hög med AIK och Alexander Kessidis i spetsen.

Polen har mycket fler meriter än Sverige i OS-boxning och i TaeKwondo. Tycker du det historiskt fattiga landet hade bättre förutsättningar och atleter?

Nä just det men allting är tuffare i Polen, och de bildar tuffare och bättre atleter.
Citera
2020-12-04, 16:51
Medlem
Knarkpojkens avatar
Citat:

Min vän bodde och tävlade där och har som mål att flytta tillbaka och täva för ONE FC som han har kontakt med. Han är dock ett jävla fyspaket och blivit rejält tränad av sin far sedan barnsben. Han tog ut dem flesta och hade ett record på 13-1 där innan han åkte hem. Så snackar bullshit är någonting du gör för han klarade sig bra som fan. Vill inte visa hans matcher dock för jag kan riskera att bli outad då och jag orkar inte att mina nyfikna kompisar som inte har någonting bättre o göra sitter o skummar runt här om mig. Men jag svär på allt
Citera
2020-12-04, 17:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Civilt bruk suger. Du måste nedkämpa en förmodligen beväpnad angripare på väldigt nära avstånd innan han skadar dig. Du måste i princip få hans kropp att sluta fungera inom ett fåtal sekunder, samtidigt som du på millisekunder ska parera och värja hans vapen. Rätt som det är bara står de där med ett knivblad eller vapen riktad mot dig på några få centimeters avstånd. Det är inte ofta det har hänt, men rätt som det är händer det!
Jo, men klättrar man vidare i Krav Maga och tränar intensivt så
kan man möta upp detta med.
Ju närmre mig desto bättre för mig naturligtvis, anser jag.....
Citera
2020-12-04, 17:39
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Polen har mycket fler meriter än Sverige i OS-boxning och i TaeKwondo. Tycker du det historiskt fattiga landet hade bättre förutsättningar och atleter?

Nä just det men allting är tuffare i Polen, och de bildar tuffare och bättre atleter.
Vad har det med något att göra? Polen har rikare tradition i boxning och förmodligen Tkd också. Jämför istället med svensk brottning. Vi har flera olympiska mästare, två av dem med tre OS-guld vardera. Vår brottartradition är gammal och stark.

Kultur, tradition och arv ska inte underskattas.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Min vän bodde och tävlade där och har som mål att flytta tillbaka och täva för ONE FC som han har kontakt med. Han är dock ett jävla fyspaket och blivit rejält tränad av sin far sedan barnsben. Han tog ut dem flesta och hade ett record på 13-1 där innan han åkte hem. Så snackar bullshit är någonting du gör för han klarade sig bra som fan. Vill inte visa hans matcher dock för jag kan riskera att bli outad då och jag orkar inte att mina nyfikna kompisar som inte har någonting bättre o göra sitter o skummar runt här om mig. Men jag svär på allt
Du missförstod mig. Jag menar inte att din vän är dålig, men Thailand har en annan tradition och det var där den varianten av boxning uppfanns, så det är rätt givet att nivån i Thailand är väsentligt högre än den svenska.
Citera
2020-12-04, 18:22
Medlem
Citat:
Vad har det med något att göra? Polen har rikare tradition i boxning och förmodligen Tkd också. Jämför istället med svensk brottning. Vi har flera olympiska mästare, två av dem med tre OS-guld vardera. Vår brottartradition är gammal och stark.

Brottning är just en sådan typ av kampsport som kan bedrivas med relativt tabufri träning, så det är ett dåligt motexempel. Det är liksom inget våld i brottning.
Citera
2020-12-04, 20:14
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Brottning är just en sådan typ av kampsport som kan bedrivas med relativt tabufri träning, så det är ett dåligt motexempel. Det är liksom inget våld i brottning.
Och där har vi beviset: du ljuger som en häst travar. Du har aldrig brottats. Därmed slutar jag medverka i den här tråden och ärkemuppen User30 åker upp på ignore. Bye, bye, bye...
Citera
2020-12-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jo, men klättrar man vidare i Krav Maga och tränar intensivt så
kan man möta upp detta med.
Ju närmre mig desto bättre för mig naturligtvis, anser jag.....

Har ingen riktig koll på graderna i Krav Maga, mest blivit intalad att det jag blivit lärd är ett israeliskt närstridssystem. Men har även kombinerat det med andra teoretiska eller praktiska egenskaper. Och jag har en hel jävla massa med praktik. Men, lite förkortat var det som lärdes ut på närstriden motsvarande bajonettsvep över bröstkorgen, hugg med bajonett mot kropp/hals eller slag med kolven mot ansiktet. Plus en massa takesdown's och annat obetydligt. Men fokuset låg på väldigt mycket fokuserat, dödligt och snabbt avslutande våld.

Gillar också nära, eftersom det på nära håll alltid ger mig en möjlighet. Men har de senaste åren gillat avstånd mera.
Citera
2020-12-05, 09:04
Medlem
Gahahaha, detta liknar faktiskt Svensk TaeKwondo..

18:51

Jag vill varna känsliga tittare

https://www.youtube.com/watch?v=uVQAj7YT6nE&t=851s

FAn gör det jävla fettot där??? Han hade inte kunnat knocka min katt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in