Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-29, 01:24
Medlem
Vet någon vilka dem anhållna är? Står något om att en 15 åring ska vara anhållen
Citera
2020-11-29, 01:37
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Tycker att det är bedrövligt att sjukvården måste lägga tid och enorma resurser på sådana fall. Samtidigt knuffas ngn laglydig skattebetalare med pågående cancer längre bort i kön...Bör vara ngn typ av skälighetsavvägning...
Va? Behandlas bo eller gm för cancer?
Citera
2020-11-29, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt

Är du efterbliven eller full? Läs vad han skrev en gång till sen kom med ett nytt svar.
Citera
2020-11-29, 10:43
Medlem
supermoons avatar
Rätt stadsdelsnamn för dådet är, om jag förstått rätt, Holma. Fel stadsdelsnamn är Hyllie, som inte nämnts i tråden vad jag ser. Det har dock inte hindrat riksmedia från att ha skrivit Hyllie, som i https://web.archive.org/web/20201127...pages/115.html. Kanske har de, som jag, använt google maps men snöat in på att det står exempelvis "Hyllie folkets hus" i näraliggande kvarter. De har dock fått rätt på det och skriver Holma i artiklar (som https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...olisen-i-malmo) om vad som verkar vara ett uppföljningsdåd, och som diskuteras i (FB) Malmö; Holma: man hittad död, 28/11-2020.

Syftet med det här inlägget är inte att debattera rätt stadsdelsnamn, utan att se till att folk som söker på "Hyllie" efter att ha läst MSM-artiklar, lätt ska hitta den här tråden.
Citera
2020-11-29, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt

Du måste lära dig läsa, detta är helt ärligt på nivån av ett Ali G missförstånd.

Han uttrycker klart och tydligt att pågrund av att BO ska behandlas för sin skottskada tas resurser av tex cancerpatienter.

Pratar man svenska KAN MAN OMÖJLIGEN missförstå på det sätt.

Snälla lär dig läsa.
Citera
2020-11-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahah9102
Vet någon vilka dem anhållna är? Står något om att en 15 åring ska vara anhållen

Som jag hört det blev 4 personer gripna av de 10 som plockades in från början. När tex en 15-åring är inblandas hålls det hårdare på sekretessen. Det här hände väl den 26/11. Då borde de 4 häktas el släppas idag el senast i morgon?
Citera
2020-11-29, 11:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Nabbe är Nabil Gassad och Nic är Nicola Grubesic två kända Malmö kriminella.
Nabil är med Amir Mekky och Nicola Grubesic är från Lindängen

Jag som inte är så insatt undrar om det är mest menababbar som härjar i Malmö och lakritsremmar som står för skjutningar i huvudstaden? Har jag fattat det rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Tydligen även skjuten i huvudet. Så även om han överlever så är nog hans kriminella karriär över.

Satans vad han ska kosta pengar för samhället i framtiden. Med lite otur så lever han väl sådär 50 år till!
Citera
2020-11-29, 12:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag som inte är så insatt undrar om det är mest menababbar som härjar i Malmö och lakritsremmar som står för skjutningar i huvudstaden? Har jag fattat det rätt?

Det objektiva svaret på din fråga är att 95% av det dödliga våldet i Malmös undre värld utförs av första eller andra generationens invandrare, och samma procentsats utgör även brottsoffer. Varför det är så bör avhandlas i en helt annan tråd, men jag själv tycker i alla fall att det är väldigt intressant. Inte ur ett rasistiskt perspektiv utan ett kulturellt.
Citera
2020-11-29, 12:26
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermoon
Rätt stadsdelsnamn för dådet är, om jag förstått rätt, Holma. Fel stadsdelsnamn är Hyllie, som inte nämnts i tråden vad jag ser. Det har dock inte hindrat riksmedia från att ha skrivit Hyllie, som i https://web.archive.org/web/20201127...pages/115.html. Kanske har de, som jag, använt google maps men snöat in på att det står exempelvis "Hyllie folkets hus" i näraliggande kvarter. De har dock fått rätt på det och skriver Holma i artiklar (som https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...olisen-i-malmo) om vad som verkar vara ett uppföljningsdåd, och som diskuteras i (FB) Malmö; Holma: man hittad död, 28/11-2020.

Syftet med det här inlägget är inte att debattera rätt stadsdelsnamn, utan att se till att folk som söker på "Hyllie" efter att ha läst MSM-artiklar, lätt ska hitta den här tråden.

Nu var inte ditt syfte att debattera men Hyllie är rätt, precis som att t.ex Persborg tillhör Rosengård. Administrativt är stadsdelarna ganska stora i Malmö.

Bostadsområdet Holma är däremot korrekt.
Senast redigerad av Seemve 2020-11-29 kl. 12:34.
Citera
2020-11-29, 12:38
Medlem
Fatfaces avatar
https://omni.se/a/Epl7zG
Till alla som undrar verkar det bli ett nytt rekord i år,nummer 43 ihjälskjuten.
Enligt Omni sköts det ihjäl 45 stycken 2018.
Senast redigerad av Fatface 2020-11-29 kl. 12:43.
Citera
2020-11-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatface
https://omni.se/a/Epl7zG
Till alla som undrar verkar det bli ett nytt rekord i år,nummer 43 ihjälskjuten.
Enligt Omni sköts det ihjäl 45 stycken 2018.

Absolut intressant, men den som blev det 43:e offret för dödsskjutningar i Sverige var mannen inne i lägenheten i Holma.

Inte den här tråden alltså.
Citera
2020-11-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Absolut intressant, men den som blev det 43:e offret för dödsskjutningar i Sverige var mannen inne i lägenheten i Holma.

Inte den här tråden alltså.

Polisen räknar på ANNAT sätt. De har order fr styrande (speciellt Morgan under Annikas kjol) att se till att det inte blir "rekord" i år. Spekulerar bara, men känns så. Säkert fins minst 2 - 5 skjutmord till som redovisades som "annan orsak" i polisens rapporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in