Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Hur vet du det

Jag vet inte utan gissar. Men sannolikheten för att människan ska överleva 17 skott oavsett skyddsväst eller inte är mindre än minimal. Bara för att kulan inte penetrerar kroppen betyder ju inte att det inte är livsfarligt med tanke på kraften.
Citera
2020-11-27, 23:59
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Inte i mina noteringar men möjligen har jag missat någon som inte är bekräftad. Ett knivmord nu i november.

Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Det är rekord för de senaste åren? OP Rimfrost har gjort verkan!

Har varit väldigt få, googlade fram en artikel och Malmö hade 8 skjutningar från årsskiftet till 31:a juli.
2017 låg siffran på 65 under samma tidsperiod.
Tydligen många i fängelse, synd vi har så korta straff bara så lär dra igång igen snart.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skjutningar-och-sprangningar-i-malmo-minskar
Citera
2020-11-28, 00:31
Bannlyst
Hur är alla så säkra att han fick 17skott o sig? Vart har alla fått det ifrån?

Är det teori eller är det någon sjuksköterska?
Citera
2020-11-28, 00:31
Medlem
Djupt tragiskt.
Citera
2020-11-28, 00:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Han är död redan men eftersom de inte fått tag på anhöra och kunna meddela dödsbeskedet går de inte ut med det än.
Citat:
Framme vid 25-åringen stod desperata föräldrar som inte ville lämna honom när han lagts på båren.
"Min son, jag kan inte överge dig." ropade pappan, enligt vittnet.
https://www.sydsvenskan.se/2020-11-27/vittne-misstankta-med-munskydd-flydde-pa-elsparkcykel

Fler sagor som du vill berätta för oss?
Citera
2020-11-28, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2020-11-27/vittne-misstankta-med-munskydd-flydde-pa-elsparkcykel

Fler sagor som du vill berätta för oss?

Sagor har normaliserats och ökar drastiskt på Flashback som den här parasiten, admin borde stänga av honom för flera falska rykten.
Citera
2020-11-28, 01:07
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Han är död redan men eftersom de inte fått tag på anhöra och kunna meddela dödsbeskedet går de inte ut med det än.

Om ditt påstående endast är en gissning så borde Du verkligen klargöra det i ditt inlägg.
I annat fall skapar Du bara onödiga trådsanningar som tar evigheter att få slut på.

Är de dessutom fel så sorteras Du bara in under forumets notoriska troll/skitsnackare.
Citera
2020-11-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om ditt påstående endast är en gissning så borde Du verkligen klargöra det i ditt inlägg.
I annat fall skapar Du bara onödiga trådsanningar som tar evigheter att få slut på.

Är de dessutom fel så sorteras Du bara in under forumets notoriska troll/skitsnackare.

helt sant. men jag skrev det faktiskt i inlägget efter. Men om han nu är skjuten i huvudet och med 17 skott som någon skrev här i tråden torde det med all logik leda till enkelresa till paradiset.
Citera
2020-11-28, 01:22
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
helt sant. men jag skrev det faktiskt i inlägget efter. Men om han nu är skjuten i huvudet och med 17 skott som någon skrev här i tråden torde det med all logik leda till enkelresa till paradiset.

Givetvis är 17 skott inget att leka med.
I nuläget så är det ju inte heller bekräftat att det rör sig om 17 skott.
Vidare så vet vi ju inte heller om exempelvis en väst har plockat upp ett antal om det nu rör sig om 17 skott....

Således är ditt påstående/slutsats baserat på antagande utifrån påståenden i tråden.

Det blir ju då lite av spekulation baserat på spekulation och då brukar tråden köra i diket ganska snabbt....

Nog om detta, jag tror att Du fattar min poäng...
Citera
2020-11-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Givetvis är 17 skott inget att leka med.
I nuläget så är det ju inte heller bekräftat att det rör sig om 17 skott.
Vidare så vet vi ju inte heller om exempelvis en väst har plockat upp ett antal om det nu rör sig om 17 skott....

Således är ditt påstående/slutsats baserat på antagande utifrån påståenden i tråden.

Det blir ju då lite av spekulation baserat på spekulation och då brukar tråden köra i diket ganska snabbt....

Nog om detta, jag tror att Du fattar min poäng...

Absolut. Nästa gång jag killgissar ska jag klarifiera bättre. bra poängterat, jag vill inte framstå som något troll då jag får kraftiga eksem av den människotypen.
Citera
2020-11-28, 02:14
Medlem
Tydligen även skjuten i huvudet. Så även om han överlever så är nog hans kriminella karriär över.
Citera
2020-11-28, 05:50
Medlem
Fyra är anhållna varav en 15-åring.

Ett vittne mötte tre personer när de flydde från platsen:

Citat:
Vittnet berättar att han satt på pizzerian på Holma torg på torsdagskvällen och hade gått ut för att röka när han hörde smällar.
– Det var snabba skott, fem till sju stycken.

Han sprang mot den andra gården där smällarna kommit ifrån, på Hyacintgatan. Och mötte i princip de misstänkta, när de var på väg på genom området, mot Kroksbäcksparken.

En färdades på elsparkcykel – vittnet uppger att han var så nära att han kunde se att det var en hyrmodell av ett visst märke. De två andra cyklade. Han uppfattade cyklarna som el-modeller.

De hade luvor uppdragna, och bar munskydd. Men hade annars "vanliga" kläder, enligt vittnet. Inte helsvarta kläder eller något liknande som om de hade förberett sig för ett dåd.

Så vittnet kan inte identifiera de misstänkta, på grund av deras uppdragna luvor och munskydd. Och jag begriper inte hur polisen någonsin ska kunna bevisa vem av dessa tre (eller fyra?) som sköt.

Så det blir väl ett Lindome-fall. Ett Markaryds-fall. Hovrätten frikänner samtliga eftersom det inte går att peka ut vem som sköt, eller ens bevisa att de anhållna var inblandade över huvud taget.

Och sen får alla tre (eller fyra?) ett fett skadestånd som de kan använda till sin fortsatta kriminella karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in