2020-11-26, 19:18
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Aningen dubbelt budskap om Pärmen här kan jag tycka:

"Pärmäkoski är ändå försiktigt positiv inför det första tävlingsveckoslutet. De senaste träningarna har visat att hon är på väg i rätt riktning.

– Jag har sovit och ätit bra. I måndags hade jag en bra återhämtande träning och i tisdags ett bra styrkepass. Formen är ändå fortfarande dålig då jag i praktiken inte gjort något på tre veckor, säger hon till Yle Urheilu."

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/26/fragetecken-kring-finlandska-stjarnorna-infor-premiaren-for-krista-parmakoski

Har hon åkt på en överträningssmäll, eller varför det långa uppehållet?

Edit: aha... det var sjukdomsproblem som ställde till det.
Senast redigerad av Stefan4 2020-11-26 kl. 19:44.
Citera
2020-11-26, 19:19
Medlem
14ccKemiskts avatar
Tycker Sundling är underskattad efter bara ett lopp, med felvallade skidor. Hon var tvåa i Ruka förra året och torde vara sugen på revansch.
Citera
2020-11-26, 19:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Tycker Sundling är underskattad efter bara ett lopp, med felvallade skidor. Hon var tvåa i Ruka förra året och torde vara sugen på revansch.

Hon åkte väl ändå alla tre loppen i Bruksvallarna.
Citera
2020-11-26, 19:29
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Förväntningar:
Ebba: Se lite rappare ut i sprinten än tidigare, vara på pallen i minitouren.
Frida: Slåss om segern i lördagens distanslopp, hålla sig skadefri.
Svahn: Kämpa om segern i sprint och följa upp det med ett habilt klassiskt distanslopp.
Dahlqvist: Kämpa om segern i sprint.
Sundling: Kämpa om pallen i sprint och göra en stadig minitour.
Ribom: Göra det bättre än ifjol(12-28-26).
Lundgren: Fortsätta säsongen åt rätt håll in mot Davos.
Dyvik: Köra för karriärens första pallplats, göra ett stadigt distanslopp på lördagen.

Häggström: Slåss om sprintfinal, toppa fjolårets 17:e plats i minitouren.
Poromaa: Göra ett par stadiga poänglopp i distans.
Svensson: Gå till sprintfinal.
Grate: Gå till semifinal för första gången i klassisk sprint.
Ekström: Ta världscuppoäng.
Tänkte skriva något liknande, men det där sammanfattade läget bra. På damsidan har ju alla chans på topp10 i totalen också (ej samtidigt naturligtvis), förutom Ebba och Frida som man räknar med där framme.

För herrsidan är det ju morgondagen som är chansen till riktigt vassa placeringar, men är ändå mer peppad inför Poromaas distanslopp.
Citera
2020-11-26, 19:35
Medlem
rainbowias avatar
Jag har satt en asterisk vid Moa Lundgren. Tyckte hon övertygade bättre än väntat i Bruks. Handen till trots.
Citera
2020-11-26, 19:46
Medlem
Stefan4s avatar
Hur rankar spelbolagen svenskornas chanser i touren?
Citera
2020-11-26, 20:00
Medlem
Känns nästan för bra på damsidan på förhand! men men vad ska man kunna förvänta sig i totalen ska både Frida och Ebba vara topp 4 är min känsla sprinten alla svenskor ska ha chans på ta sig till semi sämst chans raknar jag Ebba. övriga har alla final chans i rätt semi skulle jag säga.. Maja vill jag se leverera vågar man hoppas hon är lika bra som 2019? Jonna är väl den jag är mest osäker på formen ändå.. På herrsidan Svensson final hoppas jag Häggis semi känns väldigt bra för han samma med Grate distans killara får hoppas dom kan få till något bra lopp och ta poäng..

Uttgår lite från att Ryskorna inte ska vara på topp Neppy o Stupak (Belorukova) samma med Pärmä vilket underlättar så klart mycket..
Citera
2020-11-26, 20:19
Medlem
FNLSs avatar
Tycker mig hitta elva bra kvalchanser imorgon.
Inte Ekström och Poromaa då.
Är det optimistiskt att hoppas på 10 till kvarten?

Och sen nån slags halveringsmetod efter det
Fem till semi
Tre till final
Två på pallen
Varav en segrare
Citera
2020-11-26, 20:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant att se vad polskorna och Eiduka kan göra imorgon.
Citera
2020-11-26, 20:35
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Aningen dubbelt budskap om Pärmen här kan jag tycka:

"Pärmäkoski är ändå försiktigt positiv inför det första tävlingsveckoslutet. De senaste träningarna har visat att hon är på väg i rätt riktning.

– Jag har sovit och ätit bra. I måndags hade jag en bra återhämtande träning och i tisdags ett bra styrkepass. Formen är ändå fortfarande dålig då jag i praktiken inte gjort något på tre veckor, säger hon till Yle Urheilu."

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/26/fragetecken-kring-finlandska-stjarnorna-infor-premiaren-for-krista-parmakoski
Tror det ska stå 'inte gjorde ngt på 3 v', men det verkar ha gått bättre och bättre de senaste två veckorna.
Citera
2020-11-26, 20:37
Medlem
Johaug har en förmåga att prestera bra i sprinterna också i dessa tourer. Hon går ju ofta till semifinal och någon gång till final. Hoppas att Svenskorna lyckas bra (bättre) i sprinten och får lite försprång på Johaug. Hoppas bara att Frida är stark i höften så hon kan gå för fullt i både sprint och klassiskt 10 km.

Förra året utklassade Johaug övriga i 10 km i Ruka så det krävs en frisk kropp (och lite flyt) för att kunna hänga med Johaug.
Citera
2020-11-26, 20:55
Medlem
Joelfrogs avatar
Ranking utifrån snittplacering 5 senaste i klassisk sprint:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in