2020-11-26, 06:25
Medlem
C0ws avatar
När sånt inträffar så betyder det antingen att hon egentligen inte är intresserad, lägger sin uppmärksamhet på någon annan eller så har hon helt enkelt tröttnat.

Ingen tjej som är intresserad av någon låter det gå 2 veckor innan hon hör av sig igen, eller ens 2-3 dagar för den delen. Är hon intresserad så spelar det ingen roll hur upptagen hon är med annat, alla kan hitta åtminstone 2-3 minuter att höra av sig.

Och förresten hur ofta skriver du med dessa tjejer? Det är inte bra alls att skriva för mycket om allt och inget varje dag, då tröttnar hon. Visst kan man höra av sig lite här och var men huvudsakligen ska man slänga iväg ett par sms för att höja vibbarna och sen föreslår man en träff. Det är ju hela meningen med att ens skriva fram och tillbaka. Att skriva varje dag om allt och inget gör man bara efter att man har haft sex med bruden, inte innan.
Citera
2020-11-26, 09:48
Avslutad
Att ghosta innebär nästan alltid att man har ett svagt intresse av personen och inte bryr sig tillräckligt för att meddela dessa personer om det. Ta det från en som gjort det ett otal gånger.

Men samvetet får ju sig en törn om man en sådan har. Har löst det genom att minska bekantskapen till nästan bara de jag bryr mig om eller måste ha kontakt med av praktiska anledningar.

Ta det inte så hårt om du tex blir ghostad på Tinder eller någon annan degenererad hor-app, det ingår i stort. Den som ghostar dig blir nog utan tvekan ghostad av den de suktar efter.
Citera
2020-11-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Som en yngre man kan jag känna igen mig lite i det du beskriver, men jag skulle vilja hävda att det i mitt fall vare sig handlar om reserv eller nobben, utan i så fall att jag inte vill sätta förväntningarna för högt från början i kombination med egen osäkerhet och försiktighet. Vet inte i vilken mån det gäller andra män i min ålder, men jag är nog inte ensam.

Okej.
Men ifall du spekulerar om det gäller sexdating, skulle det vara ungefär samma då ifall du ghostar efter att ha chattat lite fram och tillbaka, och båda säger sig vara med på tåget?
Kom på, att ibland kanske en man bara chattar medans han är sugen för att få lite spänning, och då suget gått över så är han inte intresserad längre, men att han inte kan/vill/orkar säga det?
Jag är tydlig med att jag inte sexchattar, men tänker att några kanske provar ändå, men är med på kemiträff nästa vecka, men så plötsligt svarar dom inte när man frågar vilken dag och vilken tid man kan ses.
Ghosting kan ju förekomma än vilken sorts dejting man ägnar sig åt, och vid andra tillfällen också, så tänker att det är nödvändigt att veta bakgrunden. Och för min del, så tar jag hellre ett "nej tack" än att man bara försvinner utan att man säger något.
Citera
2020-11-26, 13:22
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Okej.
Men ifall du spekulerar om det gäller sexdating, skulle det vara ungefär samma då ifall du ghostar efter att ha chattat lite fram och tillbaka, och båda säger sig vara med på tåget?
Kom på, att ibland kanske en man bara chattar medans han är sugen för att få lite spänning, och då suget gått över så är han inte intresserad längre, men att han inte kan/vill/orkar säga det?
Jag är tydlig med att jag inte sexchattar, men tänker att några kanske provar ändå, men är med på kemiträff nästa vecka, men så plötsligt svarar dom inte när man frågar vilken dag och vilken tid man kan ses.
Ghosting kan ju förekomma än vilken sorts dejting man ägnar sig åt, och vid andra tillfällen också, så tänker att det är nödvändigt att veta bakgrunden. Och för min del, så tar jag hellre ett "nej tack" än att man bara försvinner utan att man säger något.

De är nog inte intresserade av att ses och vill inte behöva förklara varför. Oftast för att de är upptagna eller bara fegisar som inte vågar ta det till IRL skulle jag tippa.
Citera
2020-11-26, 17:18
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag personligen tycker inte alls det är ok. Men å andra sidan blir jag vansinnig när jag vänligt säger till att individen i fråga inte är vad jag letar efter. Det blir ALLTID följdfrågor som tex;

Varför då?
Vet du vad du förlorar?
Hur kan du veta det utan att träffas?

Så jag kan förstå varför folk inte ens orkar tacka för sig på ett fint vis.

Skillnad om man träffats ett dussin gånger som i mitt fall där tjejen slutat höra av sig. Hörde av mig de tre sista gångerna i ett spann på två veckor varav vi träffades en gång. Till slut inser man att hon inte är värd att ges uppmärksamhet längre.

Hon såg bra ut men hade många brister som jag ändå kunde förbise. Det tar på en då hon slutat höra av sig men jag försöker fokusera på annat.

Förhoppningsvis träffar jag en mer självsäker tjej som har fötterna på jorden än dessa instabila psykbrudar. Nätdejting är verkligen piss!
Citera
2020-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
De är nog inte intresserade av att ses och vill inte behöva förklara varför. Oftast för att de är upptagna eller bara fegisar som inte vågar ta det till IRL skulle jag tippa.

Ibland kanske det är så?
Jag är mest bara förvånad, för jag kan vara en fegis i vissa lägen, men jag meddelar ifall jag ångrar mig av någon orsak då jag har en påbörjad kontakt. Jag tycker att det hör till god hyfs att meddela så att den andre vet läget bara.
Citera
2020-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Skillnad om man träffats ett dussin gånger som i mitt fall där tjejen slutat höra av sig. Hörde av mig de tre sista gångerna i ett spann på två veckor varav vi träffades en gång. Till slut inser man att hon inte är värd att ges uppmärksamhet längre.

Hon såg bra ut men hade många brister som jag ändå kunde förbise. Det tar på en då hon slutat höra av sig men jag försöker fokusera på annat.

Förhoppningsvis träffar jag en mer självsäker tjej som har fötterna på jorden än dessa instabila psykbrudar. Nätdejting är verkligen piss!

Tråkigt att höra och du kommer säkert hitta någon ny, kämpa på!!

En fråga, hade det verkligen känts mindre avvisande om tjejen i fråga skrivit ett sms typ ”Hej Klappasäften, jag känner inte riktigt att vi klickar och vill därför inte ses mer” (eller liknande)? Är genuint intresserad för jag tar ju hellre att en kille ghostar mig än får ett sådant brutalt sms haha
Citera
2020-11-26, 19:04
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina-Phalange
Tråkigt att höra och du kommer säkert hitta någon ny, kämpa på!!

En fråga, hade det verkligen känts mindre avvisande om tjejen i fråga skrivit ett sms typ ”Hej Klappasäften, jag känner inte riktigt att vi klickar och vill därför inte ses mer” (eller liknande)? Är genuint intresserad för jag tar ju hellre att en kille ghostar mig än får ett sådant brutalt sms haha

Tack!

Hade hellre kunnat ta det än att hon slutat höra av sig. Jag vet inte om hon hade tackat nej att träffas igen om jag hade frågat henne däremot känner jag att jag inte vill ge henne någon uppmärksamhet när hon själv inte ger tillbaka.

Jag vet inte om det kalla ghosta i mitt fall där båda inte hör av sig men jag känner att man inte bör vara den som nästan ständigt hör av sig. Det är också fel!

Vi hade ju ingen direkt riktig relation så på sätt kanske man kommer över det lite lättare.
Senast redigerad av Klappasäften 2020-11-26 kl. 19:06.
Citera
2020-11-26, 19:18
Medlem
Jag tror många ghostar för att de har så många som skriver till dem att det skulle bli ohållbart att kommunicera med alla de inte vill kommunicera med. Snygga tjejer har ofta en flitigt besökt instagram med massor av DMs och kommentarer, detta utöver andra mailkanaler samt Tinder. Dussintals konversationer över flera plattformar samtidigt. Då gör de en slags sortering har jag fått lära mig där ett fåtal man verkligen vill kommunicera med får riktiga svar, sådana man uppskattar men inte jättemycket får en smiley eller ett kort svar och alla andra ghostas.

Det där med smiley eller kort svar känner nog rätt många igen. Du har ansträngt dig och skrivit något charmigt, fyndigt osv. Tre stycken text, som svar får du ett en smiley, eller "Ok" eller något liknande som känns som en diss.

Hade hon dissat dig hade hon sannolikt ghostat och inte lagt ner energin på att svara något alls. Så den typen av svar betyder att du är i "kanske" högen. "Reservplats" "Halvintressant" eller liknande, inte att du är dissad.
Senast redigerad av mr.gegge 2020-11-26 kl. 19:22.
Citera
2020-11-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Tack!

Hade hellre kunnat ta det än att hon slutat höra av sig. Jag vet inte om hon hade tackat nej att träffas igen om jag hade frågat henne däremot känner jag att jag inte vill ge henne någon uppmärksamhet när hon själv inte ger tillbaka.

Jag vet inte om det kalla ghosta i mitt fall där båda inte hör av sig men jag känner att man inte bör vara den som nästan ständigt hör av sig. Det är också fel!

Vi hade ju ingen direkt riktig relation så på sätt kanske man kommer över det lite lättare.

Helt rätt! Ledsen att säga det, men hör hon aldrig av sig till dig är det antagligen för att hon inte är särskilt intresserad. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är till exempel så jag (och tror många andra tjejer) försöker avvisa utan att göra det på ett ärligt/tydligt/sårande/hårt sätt. Så ge inte mer energi där utan leta vidare är mitt råd!
Citera
2020-11-26, 19:35
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina-Phalange
Helt rätt! Ledsen att säga det, men hör hon aldrig av sig till dig är det antagligen för att hon inte är särskilt intresserad. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är till exempel så jag (och tror många andra tjejer) försöker avvisa utan att göra det på ett ärligt/tydligt/sårande/hårt sätt. Så ge inte mer energi där utan leta vidare är mitt råd!

Riktigt jävla dålig stil. Jag skriver om jag inte är intresserad eller så ger jag iallafall en annan ursäkt. Jag har inga problem att träffa tjejer men vi hade jävligt bra sex denna tjej och hon hade lite speciellt utseende så just därför känns det riktigt surt.

Men jag kan erkänna att jag innan detta inte tyckte hon var direkt speciell och en tråkig personlighet, inga intressen och bor med sin jävla katt. Det tragiska är hon som många andra tjejer kan lätt hitta ligg med dagens dejtingappar.
Citera
2020-11-26, 19:52
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ibland kanske det är så?
Jag är mest bara förvånad, för jag kan vara en fegis i vissa lägen, men jag meddelar ifall jag ångrar mig av någon orsak då jag har en påbörjad kontakt. Jag tycker att det hör till god hyfs att meddela så att den andre vet läget bara.

Ja, men de vill ju inte meddela att de är otrogna eller fega.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in