Citat:
Ursprungligen postat av
Jthundera
Agile, Scrum, Kanban osv är väldigt hett just nu. Product owner, Scrum master, Product manager (Exempel på jobb) brukar dock ha tekniken först och projektledningen efter som certifieringar. Har du inte tekniken är det stor risk detta blir en snömosutbildning som rider på trenden och du får inget jobb.
Det är exakt vad jag tänker. I corona-tider försöker jag hoppa på en utbildning jag kan gå på distans. Jag vet denna utbildningen har stor potential till att bli inget särskilt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Leder projekt som tillämpar agila metoder. Finns både i privat och offentlig sfär, men vanligast i det privata.
Jag vet inte vad jag ska gå för utbildning. Får jag välja själv vill jag hålla på med mina hemsidor och diverse business som jag håller på med och ha det som ett jobb. Det är dödsbohantering med secondhandbutik, rut-företaget & bygga hemsidor åt folk. Om jag får bestämma själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Peppa-pig
Lite av en motsägelse alltså, som lyxprog.
Men det finns ännu skummare titlar, t.ex. agil coach.
Planen var alltså att gå en tillräckligt lätt utbildning så jag kan lägga övrig energi på annat. Ja, jag får pengar för att gå utbildningen, som en YH-utbildning. Jag har kört lastbil i Norge och jag tyckte inte om att vara i arbetarträsket. Jag valde medvetet arbetaryrket lastbilschaufför för jag vill prova vara arbetare och jag kom på snabbt där passar jag inte in, får inte ut något alls av sådana jobb. Jag tyckte det var jättetråkigt.