• 1
  • 2
2020-11-24, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Ju snabbare man blir av med Kronkalle desto bättre .. min syn på saken.
Äsh då. Förre byggherren Lars Gullstedt (byggde Infra City i Upplands Väsby)hade 3 miljarder i skatteskulder å betalade int ett öre till kronkalle....Likväl levde han flott i en paradvåning på Östermalm (som hans söner ägde)
Citera
2020-11-24, 13:03
Medlem
Har du redan EN fastställd skuld eller har fogden hört av sig och kräver 14.000 Kr och du ska betala inom par dagar? Om det är de sista nämnda fallet betala omgående så slipper du betalningsanmärkningen. Har du andra skulder till inkassobolag? Betala dom och motta "Olle i grinden", så slipper du få fler anmärkningar,betala in en tusenlapp i taget och bygg en buffert av pengarna du har för framtida utgifter. Ser KFM att du betalar och fordringsägaren ser att pengar börja rulla in så håller dom sig lugn.

Betala in 1000-2000kr/mån så ordnar det sig och få bort övriga skulder,
Citera
2020-11-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penning.Rimpi
Äsh då. Förre byggherren Lars Gullstedt (byggde Infra City i Upplands Väsby)hade 3 miljarder i skatteskulder å betalade int ett öre till kronkalle....Likväl levde han flott i en paradvåning på Östermalm (som hans söner ägde)
Tre miljarder hostar man ju inte precis upp i första andetaget
Citera
2020-11-24, 20:35
Medlem
JaffarByn163s avatar
Jag betalade in 14K till Kronofogdemyndigheten idag.

Fan vad skönt det här känns alltså.
Trodde aldrig jag skulle nå den här punkten även fast det inte var världens största skuld.

Nu har jag bara några tusenlappar kvar hos inkasso som jag redan ringt upp och ordnat avbetalningsplaner på.

Tack för era tips! Hoppas alla andra som befinner sig i en potentiellt tuff ekonomisk sits och "sitter i skiten" så att säga lyckas ta sig ur skuldträsket och får chansen att leva ett fullvärdigt liv och inte ett på existensminimum!

Stort lycka till allihop!

Till mod: tråden kan låsas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här