• 1
  • 2
2020-11-28, 07:09
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=Hawaiiharald|73757710]Född 1969, inte så gammal alltså. Hörde rykten om att hon ska vara lärare på skolan där hon hotat barnen från en speciell klass?[/QUOTE]

Utveckla det där lite?

Lärare på skolan och speciell klass? Låter osannolikt må jag säga, men man slutar aldrig att förvånas.
Citera
2020-12-02, 07:46
Medlem
Enligt häktningsframställan så ska detta skett på Dockstaskolan, det är en F-6 skola, eleverna är mellan 6 och 12 år, känns ju psyksjukt att en 50-årig kvinna skulle vilja döda någon ur den åldersgruppen. Men vet inte om det kanske finns ett Komvux på skolan.
Citera
2020-12-21, 12:15
Medlem
Missuppfattade texten, så klart inte lärare på skolan.

Någon borde veta mer om kvinnan, borde vara känd i trakten.
Citera
2020-12-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Missuppfattade texten, så klart inte lärare på skolan.

Någon borde veta mer om kvinnan, borde vara känd i trakten.

Jag har fått reda på vem kvinnan är, kommer inte hänga ut henne, men utifrån den information jag fått så värkar hon inte vara helt 100, och värkar ha underligt beteende i det privata också!
Citera
2021-02-12, 18:24
Medlem
Terpentinos avatar
Damen ifråga har nu fått sin dom.
Var helt övertygad hon skull dömas till förberedelse till mord då det påstods i stämningsansökan hon medfört kniv, skruvmejsel och stämjärn till skolan.

I domstolen menade dock kvinnan ett kniven och stämjärnet inte var hennes.
Det framkom då att kniv och stämjärn hittats på i skolans västra entré, en plats dit kvinnan inte kunnat knytas. I slutänden kunde man alltså inte bevisa att det var hennes föremål.

Skruvmejseln var av en mindre typ som hon haft i fickan. Enligt henne var det för hon besiktigat bilen och ansågs sig eventuellt behöva skruva på något.

I och med detta med de funna 'brottsverktygen' blev ärendet intressantare än man kunde trott.
Man gör alltså fynd på en brottsplats och utan närmare kontroll påstår åklagaren att fynden tillhör en viss gärningsman. Hade det varit korrekt hade hon dömts för mordförsök.
Dömdes för olaga hot till rättspsykvård utan särskild utskrivningsprövning

Förfaringssättet känns inte särskilt rättssäkert, som jag ser det.

Stämning https://docdro.id/ZWMLzoc
Dom https://docdro.id/r5qw2mN
Citera
2021-02-12, 19:02
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Damen ifråga har nu fått sin dom.

Och domen blev

Citat:
Den tilltalade ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård.

Tack för att du uppdaterade tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in