Citat:
Ursprungligen postat av
chilly_c_cane
Jag råder er alla att köpa boken, då skitstormen den har startat är extremt talande för vår samtid.
Kan vara bra att ha för framtida studier kring vad fan som hände.
En sak är säker: Feminist-vänstern har uppenbarligen mobiliserat samtliga styrkor för att mobba ut Margaux och för att få förlaget att dra tillbaka boken. Detta kan man med all önskvärd tydlighet se i kommentarsfältet på Margaux instagram, där hon visar upp boken.
Det är runt 600 likes på samtliga gnäll-inlägg, och runt 20-30 likes på motståndarnas inlägg. Om ens det.
Uppenbart är också att dom har blivit tillsagda att använda ordet "problematiskt", då det strösslas flitigt med det.
Fattar inte vad det är med kvinnor och deras förkärlek för att hugga varandra i ryggen.
Saken är den att det inte finns något problematiskt alls med boken. Det är liksom ingen som bryr sig om huruvida det finns svarta med eller inte.
Ingen!
Däremot:
När man ser en reklamfilm eller liknande, där storyn kretsar kring ett (till hälften utomeuropeiskt) homosexuellt par med ett uppenbart adopterat barn, tänker man inte på något annat än att "åh, här har vi ett företag som är livrädda för att riskera uppfattas som icke-PK"
Inget ont om personerna i reklamfilmerna. Inte alls. Men norm, det kommer det aldrig bli. Aldrig. Oavsett hur högt vänstern skriker.
Samma sak med den här boken. Ingen bryr sig om innehållet - oavsett hur högt vänstern skriker.
Ska genast beställa den.
Citat:
Ursprungligen postat av
chilly_c_cane
Nu var det iofs inte för hennes skull jag uppmanade folk att köpa boken. Läs igen.
Visste inte att hon bett om ursäkt. Var/när/hur?
https://www.expressen.se/noje/margaux-dietz-om-kritiken-mot-boken-ber-om-ursakt/
Det framstår som om du vill väl, men på fel sätt. Att stötta anti-politisk korrekthet är jag bakom, alla dagar i veckan, men inte när det handlar om en bloggerska med silfversked i munnen och räkmacka som transportmedel, och definitivt inte när det handlar om en sådan
idiot som denna Margaux Dietz. Hade hon satt hårt mot hårt och vidhållit att "det här är min bok, den får vara hur fan den vill" så hade jag fortfarande tyckt att hon är en bortskämd jävla bloggerska, men åtminstone en bortskämd jävla bloggerska med kulor (bildligt talat).
Nu är hon bara en brat, som så många andra kända personer, som ber om ursäkt för minsta lilla. Köper hon en Nogger lär hon be om ursäkt, äter hon rispuffar lär hon be om ursäkt, retweetar hon för många inlägg från vita människor lär hon be om ursäkt. Deras persona bygger på att tycka rätt, och det är en grundstapel till deras framgång. Att sälja sin själ (eller sitt förstånd) för att stötta vansinnet som råder är oförsvarligt, och hon förtjänar inte en enda krona. Ursäkten må vara ringa, men att den ens är nödvändig skvallrar om att hon är en syltrygg.
Vill man stötta anti-PK finns det riktiga, vettiga författare och andra personer som förtjänar den pengen.