2020-11-25, 16:37
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Har ingen aning om vem Margaux Dietz är, men hon kommer garanterat be om.
Är väl Ebbas festkompis?
Citera
2020-11-25, 16:47
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Precis. Pudlandet förvärrar allt tiofalt.

Vilket trams. Vem fan beställer en bok från en jävla bloggerska till att börja med? Vidare har hon bett "så heeeemskt mycket om ursäkt". Är du dum i huvudet, eller stöder du vem som helst? Hade hon stått på sig så hade det funnits underlag för att ge henne rätt, men fan heller att någon sunt fungerande människa gör så nu.

Nu var det iofs inte för hennes skull jag uppmanade folk att köpa boken. Läs igen.

Visste inte att hon bett om ursäkt. Var/när/hur?
Citera
2020-11-25, 16:55
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Vem fan vågar avbilda en neger nuförtiden?

Oavsett hur den ser ut kommer det att ses som stereotypisk rasism! Minns nån "Lilla hjärtat" i nån barnbok för några år sen?

Samhället är sjukt numera. Hörde på radion att Rebecka Stella (tror det är en sån där influencer), får be om ursäkt för att hon inte hade bajsbruna färger på sina hudprodukter, o när hon blev tillfrågad varför, så sa hon att de inte säljer så bra. Vojne, vojne, vilket liv det blev...
Citera
2020-11-25, 16:57
Medlem
stone_sleepers avatar
Man skulle kunna säga att Telias hemsida är rasistisk. Inte en enda vit människa på den, i alla fall just nu, trots att det är 80% vita i landet Sverige.

https://www.telia.se
Citera
2020-11-25, 17:39
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Man skulle kunna säga att Telias hemsida är rasistisk. Inte en enda vit människa på den, i alla fall just nu, trots att det är 80% vita i landet Sverige.

https://www.telia.se

har väl med black friday att göra =)
Citera
2020-11-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Vem fan läser eller köper ens en barnbok av Margaux Dietz?

ja kan hålla med om det
Citera
2020-11-25, 18:28
Medlem
Pancevs avatar
Förutom det självklara i att familjen Dietz inte består av några afrikaner så skriker boken plagiat av gamla barnboken Pias Safari vilken producerades av Pias kända fader Sven som var fotograf.
Citera
2020-11-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Jag råder er alla att köpa boken, då skitstormen den har startat är extremt talande för vår samtid.
Kan vara bra att ha för framtida studier kring vad fan som hände.

En sak är säker: Feminist-vänstern har uppenbarligen mobiliserat samtliga styrkor för att mobba ut Margaux och för att få förlaget att dra tillbaka boken. Detta kan man med all önskvärd tydlighet se i kommentarsfältet på Margaux instagram, där hon visar upp boken.
Det är runt 600 likes på samtliga gnäll-inlägg, och runt 20-30 likes på motståndarnas inlägg. Om ens det.

Uppenbart är också att dom har blivit tillsagda att använda ordet "problematiskt", då det strösslas flitigt med det.
Fattar inte vad det är med kvinnor och deras förkärlek för att hugga varandra i ryggen.

Saken är den att det inte finns något problematiskt alls med boken. Det är liksom ingen som bryr sig om huruvida det finns svarta med eller inte.
Ingen!

Däremot:
När man ser en reklamfilm eller liknande, där storyn kretsar kring ett (till hälften utomeuropeiskt) homosexuellt par med ett uppenbart adopterat barn, tänker man inte på något annat än att "åh, här har vi ett företag som är livrädda för att riskera uppfattas som icke-PK"
Inget ont om personerna i reklamfilmerna. Inte alls. Men norm, det kommer det aldrig bli. Aldrig. Oavsett hur högt vänstern skriker.
Samma sak med den här boken. Ingen bryr sig om innehållet - oavsett hur högt vänstern skriker.
Ska genast beställa den.

Citat:
Nu var det iofs inte för hennes skull jag uppmanade folk att köpa boken. Läs igen.

Visste inte att hon bett om ursäkt. Var/när/hur?

https://www.expressen.se/noje/margaux-dietz-om-kritiken-mot-boken-ber-om-ursakt/

Det framstår som om du vill väl, men på fel sätt. Att stötta anti-politisk korrekthet är jag bakom, alla dagar i veckan, men inte när det handlar om en bloggerska med silfversked i munnen och räkmacka som transportmedel, och definitivt inte när det handlar om en sådan idiot som denna Margaux Dietz. Hade hon satt hårt mot hårt och vidhållit att "det här är min bok, den får vara hur fan den vill" så hade jag fortfarande tyckt att hon är en bortskämd jävla bloggerska, men åtminstone en bortskämd jävla bloggerska med kulor (bildligt talat).

Nu är hon bara en brat, som så många andra kända personer, som ber om ursäkt för minsta lilla. Köper hon en Nogger lär hon be om ursäkt, äter hon rispuffar lär hon be om ursäkt, retweetar hon för många inlägg från vita människor lär hon be om ursäkt. Deras persona bygger på att tycka rätt, och det är en grundstapel till deras framgång. Att sälja sin själ (eller sitt förstånd) för att stötta vansinnet som råder är oförsvarligt, och hon förtjänar inte en enda krona. Ursäkten må vara ringa, men att den ens är nödvändig skvallrar om att hon är en syltrygg.

Vill man stötta anti-PK finns det riktiga, vettiga författare och andra personer som förtjänar den pengen.
Citera
2020-11-25, 21:39
Avslutad
Citat:
Jag råder er alla att köpa boken, då skitstormen den har startat är extremt talande för vår samtid.
Kan vara bra att ha för framtida studier kring vad fan som hände.

En sak är säker: Feminist-vänstern har uppenbarligen mobiliserat samtliga styrkor för att mobba ut Margaux och för att få förlaget att dra tillbaka boken. Detta kan man med all önskvärd tydlighet se i kommentarsfältet på Margaux instagram, där hon visar upp boken.
Det är runt 600 likes på samtliga gnäll-inlägg, och runt 20-30 likes på motståndarnas inlägg. Om ens det.

Uppenbart är också att dom har blivit tillsagda att använda ordet "problematiskt", då det strösslas flitigt med det.
Fattar inte vad det är med kvinnor och deras förkärlek för att hugga varandra i ryggen.

Saken är den att det inte finns något problematiskt alls med boken. Det är liksom ingen som bryr sig om huruvida det finns svarta med eller inte.
Ingen!

Däremot:
När man ser en reklamfilm eller liknande, där storyn kretsar kring ett (till hälften utomeuropeiskt) homosexuellt par med ett uppenbart adopterat barn, tänker man inte på något annat än att "åh, här har vi ett företag som är livrädda för att riskera uppfattas som icke-PK"
Inget ont om personerna i reklamfilmerna. Inte alls. Men norm, det kommer det aldrig bli. Aldrig. Oavsett hur högt vänstern skriker.
Samma sak med den här boken. Ingen bryr sig om innehållet - oavsett hur högt vänstern skriker.
Ska genast beställa den.

Haha, vilken misslyckad rasist-incel du är. Du vet att alla intäkter från boken går till att hjälpa svarta barn i Sydafrikas kåkstäder?

Framför gärna mitt uppriktiga tack till dina incelmissfoster-vänner, för deras humanitära och solidariska biståndsinsats!.
Citera
2020-11-25, 22:19
Medlem
Alltid kul när pk-eliten/vänsterliberalerna käkar varann, mer sånt.
https://www.elle.se/lifestyle/margau...en-har/4478533

"Det jag vill förmedla är framförallt att vi pratar om människor när vi pratar om flyktingar och inte en siffra på hur många vi tar in. Deras historier är så otroligt gripande och jag känner mig otroligt rik av erfarenhet efter den här vloggen, skriver hon."

Ja, det är märkligt. Allt annat ska räknas på och dras in men blatteriet får minsann kosta hur mkt som helst för det är "MÄNNISKOR" ..
Citera
2020-11-25, 22:24
Medlem
Jag skiter i Aftonbladet, Margaux, hennes bokförlag och alla som blir kränkta av boken. Sitter här och äter popcorn och njuter av livet så kan de här dårarna få leva med sin kränkthet och ilska. Det gör mig nöjd att veta att deras liv inte är bättre än såhär 😂
Citera
2020-11-25, 22:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Som någon recensent ojade sig "Det finns 40 tecknade apor i boken men inte en enda svart person."

Vem är rasisten????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in