2020-11-25, 10:32
Medlem
Har ingen aning om vem Margaux Dietz är, men hon kommer garanterat be om ursäkt.

Personer i mainstream har noll integritet och kompass. Det är därför dessa drev händer, för att de vet att folk är veka och ger sig.
Citera
2020-11-25, 10:39
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Man får faktiskt inte säga eskimå.

Jag undrar hur det blir med en potentiell uppföljare; ”Arnold i Lappland”. I boken ska familjen bekanta sig med Sveriges flora och fauna. Om de har fokus på att träffa våra vilda djur som järv, lo, björn, älg, lämmel, fjällräv, myskoxe, fjälluggla osv - ska då vissa proffstyckare ondgöra sig över att tamdjur som ren saknas? Och då komma in på problematiken med ursprungsbefolkningen vars icke nämnbara nedsättande beteckning redan finns i landskapsnamnet.... osv
Citera
2020-11-25, 10:48
Medlem
Enydrions avatar
Läste en massa barnböcker för drygt 50 år sen, de handlade om familjer som åkte till olika länder, antagligen för att jobba...

Den som handlade om Sydafrika kommer jag ihåg, det var negrer med i den, de bäddade sängarna åt barnen (alltså var tjänstefolk), det diskuterades med barnen, och de skulle bädda sina sängar själva...

Undrar hur en sådan bok skulle recenseras idag?
Citera
2020-11-25, 11:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Läste en massa barnböcker för drygt 50 år sen, de handlade om familjer som åkte till olika länder, antagligen för att jobba...

Den som handlade om Sydafrika kommer jag ihåg, det var negrer med i den, de bäddade sängarna åt barnen (alltså var tjänstefolk), det diskuterades med barnen, och de skulle bädda sina sängar själva...

Undrar hur en sådan bok skulle recenseras idag?

Den här fick jag se i skolan på 70-talet på OÄ-lektionen (”orienteringsämnen”):

https://m.youtube.com/watch?v=2n6AplxL2zQ

KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!!!
Citera
2020-11-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Gick precis genom Nordstan, inte en vit människa så långt ögat nådde. Rasism?

Du ljuger ju. Jag jobbar mitten av köpcentrum. Du måste vara riktigt dum om du säger att du inte stötte på en vit människa.
Citera
2020-11-25, 13:16
Avslutad
Jag vill påstå att detta mediala kränkthetsdrev primärt är för att det skall kleta av sig negativt på Ebba Busch, vän med den nu av en uppsjö tyckare hatade författaren.

Rödvinsvänstern, kränkthetspöbeln och jämställdhetsarmén har ånyo krokat sina skattefinansierade armar och gemensamt hittat en liten liten öppning att smutskasta en politisk motståndare. Om så bara en bråkdel fastnar så har det gjort nytta enligt dem. Man har ju kört Esbjörnhusdrevet med blandad framgång, så mer ved måste slängas in i brasan för att ev få KD-röster att gå till C (eller L) istället. Målet är att trycka ned KD och därigenom ge vänsterblocket lite andrum. Det skall även göra det svårare för Ebba Busch att säga att SD nog ändå är rätt ok, för då kan vänstern säga - Aha, vad var det vi sa, hon och hennes vänner är tvättäkta rasister! Se bara på hennes brunklädda instagramvänner.

Ungefär så tror jag faktiskt att det egentligen ligger till.
Citera
2020-11-25, 13:16
Medlem
Riktigt larvigt att hon ens måste gå ut i media och be om ursäkt..
Citera
2020-11-25, 13:18
Medlem
ettens avatar
Om ni går in på hennes insta, så är det bara en massa negrer aka blandras som har fått för stort utrymme genom att klaga..
Citera
2020-11-25, 13:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
Om ni går in på hennes insta, så är det bara en massa negrer aka blandras som har fått för stort utrymme genom att klaga..

Klart det är. Annars hade hon inte varit känd. Oklart för mig vad exakt hon är känd för men ändå klart hon är PK. Därav att hon också beklagar sig för detta absurda.
Citera
2020-11-25, 14:23
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Så förklara det på ett bra vis då.

Man kan ju tycka att om man ser sig som negerexpert, som du uttrycker det, så borde man väl kunna argumentera lite bättre för sin sak kan man tycka.

Var det vad du hade att komma med? Inget mer än så?

Imponerande argument.

Försök att förklara något så självklart för dessa idioter. Du hade vunnit ett nobelpris om du skulle lyckas nå fram till dessa korkskallar.

De lever på att vara arga, lite grand som nazister.

Vadå imponerande argument?
Vad yrar du om? Det är inget argument..?! Det är en förklaring av ett ord.

Du kan ju inte vara på riktigt att jag ska behöva argumentera för varför något är en nidbild eller inte? Det är ju som att du ber mig förklara varför färgen grön är grön...
Citera
2020-11-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Och för att göra saken värre så ber hon om ursäkt. Det är väl det värsta av allt. Denna typiska underkastelse inför inkvisitionen.

Precis. Pudlandet förvärrar allt tiofalt.

Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Jag råder er alla att köpa boken, då skitstormen den har startat är extremt talande för vår samtid.
Kan vara bra att ha för framtida studier kring vad fan som hände.

En sak är säker: Feminist-vänstern har uppenbarligen mobiliserat samtliga styrkor för att mobba ut Margaux och för att få förlaget att dra tillbaka boken. Detta kan man med all önskvärd tydlighet se i kommentarsfältet på Margaux instagram, där hon visar upp boken.
Det är runt 600 likes på samtliga gnäll-inlägg, och runt 20-30 likes på motståndarnas inlägg. Om ens det.

Uppenbart är också att dom har blivit tillsagda att använda ordet "problematiskt", då det strösslas flitigt med det.
Fattar inte vad det är med kvinnor och deras förkärlek för att hugga varandra i ryggen.

Saken är den att det inte finns något problematiskt alls med boken. Det är liksom ingen som bryr sig om huruvida det finns svarta med eller inte.
Ingen!

Däremot:
När man ser en reklamfilm eller liknande, där storyn kretsar kring ett (till hälften utomeuropeiskt) homosexuellt par med ett uppenbart adopterat barn, tänker man inte på något annat än att "åh, här har vi ett företag som är livrädda för att riskera uppfattas som icke-PK"
Inget ont om personerna i reklamfilmerna. Inte alls. Men norm, det kommer det aldrig bli. Aldrig. Oavsett hur högt vänstern skriker.
Samma sak med den här boken. Ingen bryr sig om innehållet - oavsett hur högt vänstern skriker.
Ska genast beställa den.

Vilket trams. Vem fan beställer en bok från en jävla bloggerska till att börja med? Vidare har hon bett "så heeeemskt mycket om ursäkt". Är du dum i huvudet, eller stöder du vem som helst? Hade hon stått på sig så hade det funnits underlag för att ge henne rätt, men fan heller att någon sunt fungerande människa gör så nu.
Citera
2020-11-25, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Att hennes nuvarande 4-åring eller va han är alltså åker tillbaka i tiden? Jag har inte läst boken så hoppas ingen spoliar detta om jag liksom går händelserna i förväg!!! Hände med en engelsk deckare, resten av boken va värdelös eftersom jag visste ju vem som va mördarren. Darren hette han

Det var min egna tolkning, finns säkert fler än mig som tycker att det är överdrift att ha med negrer överallt, här och där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in