• 1
  • 2
2020-11-22, 20:43
Medlem
Ska man köpa lägenhet i dagsläget eller avvakta med tanke på covid-19?

Priserna är som vanliga. Har följt marknaden i snart två årstid. Har inte märkt av att dem skulle vara billigare eller dyrare pga covid-19.

Vad har ni gjort eller vad hade ni gjort?
Citera
2020-11-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt

Priserna är som vanliga. Har följt marknaden i snart två årstid. Har inte märkt av att dem skulle vara billigare eller dyrare pga covid-19.

Beror väl på priset också ..
Citera
2020-11-22, 20:47
Medlem
Citat:

Tycker du ska avvakta. Jag ska inte sälja just nu så trissa inte upp priserna mer innan jag är redo tack.
Citera
2020-11-22, 20:51
Medlem
lemmelns avatar
Om du skall köpa för att bo där långsiktigt så är det inte så mycket att fundera på.
Citera
2020-11-22, 20:53
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Har inte märkt av att dem skulle vara billigare eller dyrare pga covid-19.

Skulle vara roligt att veta var du bor eftersom priserna inte gått upp de senaste två åren? I stora delar har de ökat sedan COVID-19 drog in
Citera
2020-11-22, 22:48
Medlem
Aigiss avatar
Här där jag bor är priserna på lägenheter på väg ner. Sen får vi väl se om vi får en vanlig lågkonjunktur efter coronan eller om det vänder upp igen.
Citera
2020-11-23, 00:01
Medlem
Uncorruptables avatar
Storstäderna förutom stockholm så har ju priserna gått kraftigt uppåt, helt tvärtemot vad man förväntat sig av en "kris", eller sk "dödlig, pandemi".
Citera
2020-11-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Storstäderna förutom stockholm så har ju priserna gått kraftigt uppåt, helt tvärtemot vad man förväntat sig av en "kris", eller sk "dödlig, pandemi".

Folk har ju inget annat än boende att lägga pengar på typ.
Citera
2020-11-23, 00:13
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Folk har ju inget annat än boende att lägga pengar på typ.
Jo visst finns mängder. Kola, horor, alkohol, svenska aktier, utländska aktier, ädelmetaller, markägor, skogsägor, obligationer, bitcoins, alla andra kryptocoins, utländska valutor, andra investeringsprojekt, amorteringar, renoveringar, kläder, teknikprylar, jasåsåatt.
Citera
2020-11-23, 13:38
Medlem
Denna tråden skapas varje år. Och svaret är alltid..... det beror på.

Överhuvudtaget ska man inte köpa bostad med hänsyn till vad priserna "kan bli". Ingen kan förutspå var priserna kommer att ta vägen om 1, 2 eller 3 år. Köp en bostad som du vill bo i, i ett område som du kommer att trivas i.
Citera
2020-11-23, 14:07
Medlem
Köp en bostadsrätt om du vill äga en rätt att tillträda en lägenhet i Sverige. Ja, svaret är i princip alltid precis så enkelt.

Om du vill äga en bostad i Sverige köper du en villa i Sverige.

Om du inte är speciellt sugen på att vare sig äga en rätt att tillträda en lägenhet, eller att äga en bostad, så gör inte det.

Sen kan man väl lägga till att gör inte något som sätter dig i en megaidiotisk sits ekonomiskt. Men gör man megaidiotiska saker kommer något smälla någonstans hursomhelst, oavsett om man köper en BR eller inte.
Citera
2020-11-23, 15:22
Medlem
Just nu äger jag inget, då jag är lite på resande fot. Men som alla säger, if the price is right.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in