• 2
  • 3
2021-08-16, 08:18
Medlem
Kan ingen i denna tråden ta sig tiden och sätta sig ner med statistiken och peka ut på vilka punkter hennes grafer ljuger. Jag har varken tid eller kunskap att sätta mig och kika på siffrorna, men eftersom ni alla är så säkra på att hon ljuger vore det väl i allas intresse att motbevisa henne?
Citera
2021-08-16, 08:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yllw-fvr
Kan ingen i denna tråden ta sig tiden och sätta sig ner med statistiken och peka ut på vilka punkter hennes grafer ljuger. Jag har varken tid eller kunskap att sätta mig och kika på siffrorna, men eftersom ni alla är så säkra på att hon ljuger vore det väl i allas intresse att motbevisa henne?
Det finns gott om trådar är siffror likt hennes mosas totalt.
Du får väl helt enkelt göra jobbet själv och läsa på.
Citera
2021-08-16, 10:49
Medlem
Länka gärna till lite såna trådar/grafer i så fall då jag skrev att jag varken har kunskap eller tid att göra det själv.
Jag är verkligen inte lämpad att ställa siffror mot siffror, men det låter som en relativt viktig sak att göra. Om nu hennes siffror är felaktiga och förmedlar osanning till en stor skara människor? På samma sätt som annan "fake news" debunkas och tas bort från sociala medier så bör väl detta vara i intresset för alla här som påpekar att hon ljuger med sina grafer?
Citera
2021-08-16, 10:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yllw-fvr
Länka gärna till lite såna trådar/grafer i så fall då jag skrev att jag varken har kunskap eller tid att göra det själv.
Jag är verkligen inte lämpad att ställa siffror mot siffror, men det låter som en relativt viktig sak att göra. Om nu hennes siffror är felaktiga och förmedlar osanning till en stor skara människor? På samma sätt som annan "fake news" debunkas och tas bort från sociala medier så bör väl detta vara i intresset för alla här som påpekar att hon ljuger med sina grafer?
Läs diverse trådar under invandring och politik inrikes så får du allt serverat.
Citera
2021-08-18, 10:08
Medlem
Tyvärr kan du inte övertyga mig med det som svar. Ge mig en kunnig människa som analyserar statistiken och sedan publicerar den med sitt namn.
"Läs diverse trådar under invandring och politik inrikes", ja tjenare, trolligare trådar eller källa får man väl leta efter. Om nu alla verkar vara så övertygade att hon ljuger så måste väl någon inom media våga publicera detta och motbevisa henne...
Om inte, litar jag nog hellre på någon som vågar skriva under med sitt namn!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in