2006-05-17, 23:24
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Tack så hemskt mycket för tipsen. Nu har jag lite mer kött på benen i alla fall. Idag hittade jag denna som jag tycker verkar intressant: http://www.blocket.se/vi/8195519.htm?ca=10_s - Den har endast haft fyra ägare och den har inte gått fasligt långt. Det värsta är att den är så förbannat långt härifrån. Det skulle kännas bra snopet att tåga ner för att upptäcka att den är skräp.

det jag gillar med mazda 626 är varselljusen som syns på bilden. Antar att det är riktiga godkända varselljus och inga dimljus, för de lyser inte så starkt. Varselljusen är kopplade över tändningen. Bilen ser fräsch ut, men 25.000 för en -94 känns aningen överpris. Det första som styr priset är årsmodell och inte miltal. Jag skulle bjuda 17-18.000:- max 20 och det vore tveksamt, skulle va för varselljusen då. Bilen är inte unik, det finns hur många sånadär 626 som helst. Jag skulle iaf inte åka till Kristianstad för en sån dussinbil .
Citera
2006-05-18, 15:35
Medlem
tycker att den gått för långt du kan säkert få en som gått mellen 10 000 för det priset när det närmar sig 20 så skll man vara lite försiktig
Citera
2006-05-18, 17:00
Bannlyst
skitsnack

en japs faller inte i molekyler suck! Då skulle väl volvos nya med göra det då? eftersom ford volvo och ja japsar delar mycket delar! S40 var ju tex en carisma i mycketdet är sånt bullshit en kvarleva från 80 talet att dom vid tex 20 tusen mil faller ihop!
Citera
2006-05-19, 01:15
Medlem
Muskedunders avatar
http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Nästan ett måste. Alltid.

I övrigt är det ju bra bilar. Osexiga, men bra. Verkar tåla en del misshandel i form av långa intervall mellan servicear och liknande.

Är bara drivlinan fräsch så är det väl en go-getter?
Citera
2006-05-19, 15:19
Medlem
#Då skulle väl volvos nya med göra det då?#

ja det gör dom också och det betydligt tidigare än en japs,,
faktum är att dom enda bilar som håller är bilar med tysk eller japs teknik och det oavset model eller land den är byggd i ,, en bil som gått närmare 20 000 mil börjar ju faktiskt ta slut och då kostar det att holla den i drift,,,

det finns ju en del udda bila men dom koster ju dest då mera kostnad per mil g t
Citera
2006-05-19, 16:46
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Då skulle väl volvos nya med göra det då?#

ja det gör dom också och det betydligt tidigare än en japs,,
faktum är att dom enda bilar som håller är bilar med tysk eller japs teknik och det oavset model eller land den är byggd i ,, en bil som gått närmare 20 000 mil börjar ju faktiskt ta slut och då kostar det att holla den i drift,,,

det finns ju en del udda bila men dom koster ju dest då mera kostnad per mil g t

Vad gör Volvos nya?
Min gissning är att Volvo adopterat rätt lite tekniska lösningar i jämförelse med vad de har givit ut i sina samarbeten med andra företag.
20k mil är inga större problem med många moderna bilar, kolla på de flesta dieselmodeller t.ex.
Men, en tumregel, tung bil = mer slitage. Rätt elementärt egentligen.
Citera
2006-05-20, 10:07
Medlem
#Vad gör Volvos nya?#
dom havererar och orsaken är att den som äger bolaget påtvingar dom sina delar typ botten plata sensorer m,m,

om man sen utgår från vems bitar bilen är byggd med finns det bara två anständiga tillverkare tyskar och japsar
Citera
2006-05-20, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det här var intressant för mig med. Jag gå ju som bekant i japstankar nu och vill ha en fruntimmersbil som inte dricker så mycket bensin. Tilläggas bör kanske att hon som ska köra den är 150 cm lång, så stora familjejapsar är inget alternativ.

Får man fråga hur mycket en sån där Mazda dricker per mil?

// Roger P.
Märke & modell MAZDA 626 2.0i-16
Bränsleförbrukning 8 liter/100 km vid blandad körning
9,4 liter/100 km vid stadskörning
6,3 liter/100 km vid landsvägskörning

Märke & modell MAZDA 323 1.6i-16
Bränsleförbrukning 6,8 liter/100 km vid blandad körning
8 liter/100 km vid stadskörning
5,4 liter/100 km vid landsvägskörning

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794&previousRenderType=5
Citera
2006-05-20, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Märke & modell MAZDA 626 2.0i-16
Bränsleförbrukning 8 liter/100 km vid blandad körning
9,4 liter/100 km vid stadskörning
6,3 liter/100 km vid landsvägskörning

Märke & modell MAZDA 323 1.6i-16
Bränsleförbrukning 6,8 liter/100 km vid blandad körning
8 liter/100 km vid stadskörning
5,4 liter/100 km vid landsvägskörning

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794&previousRenderType=5
Så det är ändå 0,8 respektive 0,94 i stan? Det är ju inte mycket mindre än vad min stora Volvo drar... Nej, det är för mycket.

Jag får söka vidare. Honda Civic, kanske?

// Roger P.
Citera
2006-05-20, 19:59
Medlem
Det som oftast rostar på 626 är länkarmarna bak och undre fjädersäte fram.
Citera
2006-05-22, 12:08
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskan
Det som oftast rostar på 626 är länkarmarna bak och undre fjädersäte fram.

därför ska man inte stirra sig blind på annonsbilderna, bilen kan se som ny ut ovanpå, medans den är helt sönderrostad undertill. Detta gäller speciellt japsare.
Citera
2013-02-05, 11:41
Medlem
Skogswalds avatar
Lånar tråden. Vad tror ni om denna? Är det för bra för att vara sant, prismässigt, och med tanke på att det enl. uppg. inte finns rost. Eller är detta helt enkelt normalt pris för en Mazda 626? Bilen står i Norrland och där är det ju mindre vägsalt så det sägs vara fördelaktigt att köpa bilar från Norrland. Vad tror ni? Ska man slå till?
Senast redigerad av Skogswald 2013-02-05 kl. 11:43. Anledning: Hade glömt bifoga Blocket-annonsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in