2021-04-13, 13:15
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
"Absolut så skrivs några saker ner"

Ja det du skriver ner

"Ingenting hamnar i en databas som inte aktivt skrivs ner där"

Det fattar ju vem som hälst
Uppenbarligen alla utom du eftersom du skrev tvärtom. Att du inte kan citera eller stava tyder väl på att du kanske inte ska ge teknikråd. Alls.

Poängen är att det går att skriva ett system som inte lagrar identifierbar information, fast du kanske använde din email som användarnamn och din adress som lösenord och då kanske du får skylla dig själv.
Citera
2021-04-14, 07:36
Medlem
Jaha men ok då om du tror att alla servrar har sina inställningar som du tänker på
så då är det så.
Citera
2021-05-20, 08:51
Medlem
Tjena
tänkte beställa hem från fs. Jag har fattat de som att man inte ska köpa från safello? Tänkte köpa från localbitcoin och sen föra över till electrum och sen vidare till fs. Borde jag köra monero eller borde jag köra på de jag skrev?
Citera
2021-05-21, 09:03
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten95
Tjena
tänkte beställa hem från fs. Jag har fattat de som att man inte ska köpa från safello? Tänkte köpa från localbitcoin och sen föra över till electrum och sen vidare till fs. Borde jag köra monero eller borde jag köra på de jag skrev?
Det du skrev fungerar bra. Vill du lägga på ett extra lager av säkerhet kan du köra dina coins i en mixer, bara googla om du inte vet hur man gör.
Citera
2021-05-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Det du skrev fungerar bra. Vill du lägga på ett extra lager av säkerhet kan du köra dina coins i en mixer, bara googla om du inte vet hur man gör.
Kanske dum fråga men tycker du de är värt och göra de eller räcker de gott och väl med de jag tänkte mig?
Citera
2021-05-21, 13:41
Medlem
fittslems avatar
Om ni nu vill vara anonyma och sova gott om nätterna så är nog inte BTC ett bra alternativ.
Citera
2021-05-21, 18:58
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Tjena

Dum fråga tillbaka, kan man betala med Monero på Flugsvamp eller tänkte du bara ha det som en mellangrej för att "mixa" bitcoins?
Citera
2021-05-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Dum fråga tillbaka, kan man betala med Monero på Flugsvamp eller tänkte du bara ha det som en mellangrej för att "mixa" bitcoins?
De jag tänkte med? Tror bara fs tar bitcoin så då borde de inte ens va ett alternativ med monero
Citera
2021-05-21, 22:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
De jag tänkte med? Tror bara fs tar bitcoin så då borde de inte ens va ett alternativ med monero

Nja fast du kan ju använda Monero som "mixer". Om du växlar BTC till Monero och sen tillbaks till BTC så är spårbarheten i praktiken obefintlig.

För övrigt är det obegripligt att det fortfarande finns darknet-markets som inte använder Monero eller åtminstone Dash eller Zcash.
Citera
2021-05-22, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nja fast du kan ju använda Monero som "mixer". Om du växlar BTC till Monero och sen tillbaks till BTC så är spårbarheten i praktiken obefintlig.

För övrigt är det obegripligt att det fortfarande finns darknet-markets som inte använder Monero eller åtminstone Dash eller Zcash.
Okej tack för hjälpen!☺️
Citera
2021-06-02, 05:34
Medlem
Gavins-Friends avatar
Coinbase eller crypto.com till plånbok och sen till fs? Funkar det? Aldrig läst om att folk handlar från fs via coinbase? Ofta snack om localbitcoins men där är jag avstängd.

Har inte handlat på fs på 2 år och då var det små beställningar så har dålig koll på vad som hänt sen dess. Trodde det var nedlagt innan jag såg denna tråd.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-06-02 kl. 05:37.
Citera
2021-06-02, 17:24
Medlem
Tjenare är det verkligen så att wasabi wallet att man måste 30000 kr för att coin joina i wasabi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in