• 1
  • 2
2020-11-23, 19:34
Medlem
glajarns avatar
Det bästa du/ni kan göra är att vänta tills du blir helt grön. Under tiden spara ihop pengar i stället för det kommer ni behöva när ni köper hus. Tänk också på att ni behöver pengar till lagfart och ev. pantbrev.
Citera
2020-11-24, 08:55
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Det bästa du/ni kan göra är att vänta tills du blir helt grön. Under tiden spara ihop pengar i stället för det kommer ni behöva när ni köper hus. Tänk också på att ni behöver pengar till lagfart och ev. pantbrev.
Just det, bra att du tog upp det. TS, du har koll på lagfart och pantbrev va?
Lagfartsavgiften är 1,5% av köpeskillingen och om det måste tas ut pantbrev så kostar det 2% på det belopp som tas ut.
Citera
2020-11-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Just det, bra att du tog upp det. TS, du har koll på lagfart och pantbrev va?
Lagfartsavgiften är 1,5% av köpeskillingen och om det måste tas ut pantbrev så kostar det 2% på det belopp som tas ut.

Nej, det hade jag faktiskt ingen större koll på om jag ska vara ärlig. Är första fastigheten för båda oss när det köps.

Det har varit bra råd och svar här, vi har kommit överens om att vänta och spara ihop allt vi kan. Som en person skrev så tillkommer det ju mer kostnader än själva köpet omgående.
Citera
2020-11-25, 10:31
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Nej, det hade jag faktiskt ingen större koll på om jag ska vara ärlig. Är första fastigheten för båda oss när det köps.

Det har varit bra råd och svar här, vi har kommit överens om att vänta och spara ihop allt vi kan. Som en person skrev så tillkommer det ju mer kostnader än själva köpet omgående.
Lycka till!
Citera
2020-12-06, 23:22
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis

Kolla även upp vad det är för uppvärmning på huset ni tänker köpa annars kan ni få elräkningar uppåt 4-5000 kr vintertid om det vill sig illa. Så även detta ska ni kolla på. Bara ett tips
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in