Citat:
Ursprungligen postat av
BlueMarlin123
Om man rapporterar ett inlägg, varför får man ingen typ av feedback om rapportering var ok och gick igenom, kan ju vara intressant för om det är meningsfullt att rapportera för framtida inlägg?
Absolut.
Om man undrar något brukar man förståss kontakta den som rapporterade och fråga.
Men annars oftast inte, några moddar är väldigt bra på det, andra inte. Jag brukar försöka skicka ett PM ibland till de som rapporterar bara som uppmuntran. Jag väljer bara ut någon sådär på måfå ibland. Samtidigt tror jag få av de som rapporterar väldigt mycket vill ha ett PM varje gång de rapporterar något. De skulle nog snarare bli irriterande av att få PM varje gång de rapporterade ett inlägg uteslutande bestående av "felpost". De vet redan att det kommer raderas.
Ett problem är att man inte alltid har tid tyvärr. Ibland bara rasar det in RP:n. När man knappt hinner gå igenom dem har man än mindre tid över att skicka PM till alla de som rapporterat. Speciellt då man vet att många av dem dessutom kommer svara och passa på att ställa någon fråga. Inget fel i det, tvärtom det är bara trevligt, men tyvärr hinner man inte alltid med det.
Så stort tack för att du rapporterar, fortsätt gärna med det! Jag tog en snabbkoll på det du rapporterat och fann att moderatorerna ofta delade din bedömning, i de övriga fallen var det gränsfall som modden lät vara kvar. Likväl var det ändå jättebra att du rapporterade så att någon tog en koll på det.