Citat:
Ursprungligen postat av
wst
Fan va skönt att du lever sundare idag. Men blir lite fel att ge inspel rörande avtändning på ett specifikt preparat när du själv haft ett halvt apotek i kroppen när du klivit av.
Ja det är helt underbart och vakna på morgonen och inte behöva ha något eller känna sig dålig. Det är fan lyx för mig fortfarande.
Hur är det fel när jag sitter på 7 års erfarenhet av ett extremt blandmissbruk och har tänt av från det mesta som går och sitter också därför på ganska mycket information som kan hjälpa andra att ta sig ur skiten också?
Kan jag hjälpa 1 fucking människa på denna jord att bli fri från "besattheten och den fysiska allergin" man får så är jag nöjd. För det är så dålig statistik på missbrukare som faktiskt lyckats lägga det på hyllan. Vi var ~20 pers på behandlingshemmet jag var på, 2 har dött, 1 hängde sig, 1 annan och 2 med mig håller sig nyktra (jag festar till det lite grann ibland).
Han hade dock problem med alkohol.
Behandlingschefen sa där att 10% av oss ungefär kommer hålla oss nyktra. Idag är det bara 1 av 20 som är helt nykter. Jag är inte helt nykter MEN jag är fri från missbruk och har ett värdigt liv idag utan självförakt snarare tvärtom faktiskt fan vad jag gillar mig själv nykter.
Det viktigaste är att man slutar romantisera om drogen/drogerna eller liknande och känner sig klar. Tog mig 7 år och komma dit och en total psykologisk förvandling på 14 veckor behandling. Tro inte att jag nu är någon jesus snarare tvärtom jag kommer aldrig sluta helt och knarka men jag är inte beroende av något längre vilket är helt fantastiskt.