2020-11-19, 22:30
Medlem
different_trips avatar
Överlag positivt att försöka göra det svårt för scalpers som massköper teknikprylar för att göra pengar på det.

Rimligtvis borde de skatta för vinsten när de köper och säljer vidare nya produkter som många gånger inte ens öppnas.

Vill de vara en mellanhand så låt de vara det på riktigt.
Citera
2020-11-19, 22:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Vad spelar det för roll? Tänk om jag vill sälja mitt PS4 för 8.000kr och någon köper det? Motsäger sig Blocket det också?

Eller om jag säljer en gummisnodd för 300 spänn? Det är väl upp till köparen om det är värt priset.
Citera
2020-11-19, 22:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Rimligtvis borde de skatta för vinsten när de köper och säljer vidare nya produkter som många gånger inte ens öppnas.
Men det är väl inte Blockets grej?
Citera
2020-11-19, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu säger du ju mot dig själv. Blocket är ju marknaden och sätter själv sina priser, precis som deras kunder som säljer något. Det är fritt att annonsera var man vill, eller att inte göra det, och ju bättre marknadskraft ju högre blir priset.

Nä, Blocket ska inte lägga sig i vad någon vill ha betalt då ingen är tvungen att köpa men de har all rätt att kräva att säljaren kan visa att den äger vad de säljer. Blocket ska inte agera marknadsplats för stöldgods.
jaså varför har blocket rätt att registrera vad för grejor man köper eller säljer på det viset?
om jag vill se kvitto är det för min egen skull men det väljer jag.
jag ska inte behöva visa kvitto på mina gamla eller nya saker jag vill sälja och jag kanske inte ens har kvittot kvar.

du skulle väl gärna få en sensor inopererad i röven också för din egen säkerhet.

utvisa de kriminella istället för fan.
Citera
2020-11-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det är omoraliskt att hindra någon från att sälja Playstation 5 för 10 000:-

Det är omoraliskt att sälja ett ps5 för 10.000.-
Citera
2020-11-19, 22:41
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
jaså varför har blocket rätt att registrera vad för grejor man köper eller säljer på det viset?
jag ska inte behöva visa kvitto på mina gamla eller nya saker jag vill sälja och jag kanske inte ens har kvittot kvar.
Du behöver inte göra något av det där. Om du vill slippa så annonserar du inte på Blocket. Enkelt.
Citera
2020-11-19, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är omoraliskt att sälja ett ps5 för 10.000.-

Klart det inte är, man tillhandahåller ju en tjänst och ökar möjigheterna för folk att få tillgång till PS5.
Citera
2020-11-19, 22:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Du behöver inte göra något av det där. Om du vill slippa så annonserar du inte på Blocket. Enkelt.
Fast nu handlar inte tråden om hur man kan annonsera utan Blockets regler, utan om hur Blocket beter sig.

Tror inte någon här inte förstår hur man kan göra om man inte vill annonsera där, men det är verkligen off topic.
Citera
2020-11-19, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
alla borde göra det, för såhär gör ju alla företag ju större de blir. vilken annan sida rekommenderar du
Citera
Medlem
Citat:

du skulle väl gärna få en sensor inopererad i röven också för din egen säkerhet.

utvisa de kriminella istället för fan.
Därför att häleri är olagligt.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Klart det inte är, man tillhandahåller ju en tjänst och ökar möjigheterna för folk att få tillgång till PS5.
Du svarade inte på frågan om någon hindrat att sälja PS5 för 10000 sek.
Citera
2020-11-19, 22:48
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fast nu handlar inte tråden om hur man kan annonsera utan Blockets regler, utan om hur Blocket beter sig.

Tror inte någon här inte förstår hur man kan göra om man inte vill annonsera där, men det är verkligen off topic.
Det jag tycker är lite roligt är att de som tycker Blocket gör fel åberopar frihetsargument, men verkar inte vara beredda att låta Blocket åtnjuta friheten att sätta sina egna regler.

Citat:
alla borde göra det, för såhär gör ju alla företag ju större de blir. vilken annan sida rekommenderar du
Ingen aning. Jag tycker det är bra av Blocket. Ville bara belysa att du inte på något sätt är tvungen.
Senast redigerad av SittFint 2020-11-19 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in