• 4
  • 5
2024-02-12, 15:29
Medlem
Eg0x3s avatar
Jag lngtar alltid efter blodapelsinssongen o ter s mkt jag bara orkar s sjukt gott!
Citera
2024-02-24, 20:49
Medlem
3Godisars avatar
Jag knner "meh" infr dem bda. Varken gott eller ckligt. Undviker att ta det fr att det r klibbigt.
Citera
2024-02-27, 20:51
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Kpte blodapelsin i fredags, ett kilo i nt frn willys, inspirerad av denna trden.
Glmde bort dom och hittade dom i kylen idag. Underbart sta och mjuka i smaken, skar upp och t tv stycken stende i kket.
Som jag minns det var dom beska nr jag t dom senast fr flera r sedan, men dessa var sta och ljuva.

Har ocks kpt de i ntpsar nyligen. Lite mindre n "vanliga" apelsiner, men riktigt sta och goda. Sedan har de en intressant smak ocks, en mycket trevligare eftersmak n vanliga apelsiner som jag tycker kan orsaka lite strvhet i munnen eftert. Men r vl smakmssigt nd mest lik andra sm apelsiner. Dock har blodapelsiner en lite rundare och brigare smak som r mycket trevlig.
Citera
2024-02-29, 12:52
Medlem
RagnarRunkdotters avatar
Vilken klurig frga! Mste nog vlja blodapelsin om jag hade en bsa riktad mot mig
Citera
2024-03-05, 20:39
Moderator
Jultrollets avatar
Jag hade inte tit en blodapelsin p minst 25 r och jag minns att de d var rtt beska jmfrt med de vanliga. Nu nr jag sg dem i affren i gr kom jag att tnka p den hr trden och beslt mig fr att ge dem en chans igen och jo, de r faktiskt riktigt goda. Trevlig som variation i alla fall under den kalla rstiden.
Citera
2025-03-01, 21:07
Medlem
Nu har det varit ssong fr blodapelsin ett tag. Tillgngen har detta r varit sisdr hittills och man har ftt jaga runt.
Citera
2025-03-02, 02:38
Medlem
Kalle.webmasters avatar
lskar blodapelsiner, fast dels tycker jag faktiskt namnet"blod" r lite mrkligt. Vore bttre att kalla dom rda apelsiner eftersom fruktkttet vanligtvis r helt rtt. Trist bara att de inte finns tillgngliga i butik ret runt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in