Citat:
Ursprungligen postat av
Mammas-kuk
Hur sker examinationerna p er skola just nu?
Studerar sjlv p Stockholms universitet fr tillfllet. Nstintill samtliga examinationer sker p distans utan ngon egentlig fusk-kontroll, utver ip-check. Tentorna r i princip strukturerade som de gamla sals-tentorna, samma svrighetsgrad och i vissa fall identiska frgor. Det hr undergrver sklart hela systemet nr folk kan fuska nstintill riskfritt och f hga betyg.
Vad r problemet? Tentafrgorna utformas ju bara utifrn problemlsningsfokus snarare n att man ska memorera fakta utantill (som i regel nd inte sger s mkt om ngons frmga). Hur vet man att inga spkskrivare fixar folks uppsatser och inlmningsuppgifter? Det r inte mindre fuskkontroll n tidigare.
Om du har ambition att ska till masterprogram br ju applicering av kunskap vara av strre intresse n utantillinlrning, det senare har du inte s stor nytta av p en master nd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knackt
Se det som positivt fr dig, om du r helt pantad fr du en chans att klara utbildningen, sen hur du vl applicerar de kunskaperna i arbetslivet r en annan femma.
Varfr d? De uppgifter jag har krt p distans har haft fokus p case, problemlsning samt strukturering, kan inte se kopplingen mellan att klara sdana uppgifter samt vara "pantad".
Om jag tittar tillbaka r det snarare de i min universitetsklass som satsade allt p det som var "tentarelevant" och skippade resten som har haft svrast att fixa vettiga jobb.