2020-11-17, 03:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
TANKE NR 1: Vad menar du med känslokall? Psykopater är inte känslokalla. De skiter i andra och hur deras agerande påverkar andra, men de kan ändå ha starka känslor. Känna ilska och vrede. Ted Bundy tyckte synd om sig - han ville så klart inte dö. Grät därför hela natten innan avrättningen. Så blir du arg, upprörd och förbannad är du inte känslokall.

Men du vill helt slippa känslor? Inte njuta av något? Inte njuta av skön musik, en bra spelomgång, god mat eller härligt sex? Aldrig vara glad? Aldrig vara arg? Vara helt nollställd och prata med robotröst?

TANKE NR 2: Varför vill du vara känslokall? Vad beror det på? Min tanke är att du är ung (jag kan ha fel) och är full med känslor. Negativa känslor. Vi har alla varit där. Hjärta och smärta, misslyckanden, jobbiga minnen. Fast det går att ta sig igenom det. Det bara känns som att det inte ska gå. Men känslor är inte den exakta sanningen. Känslor kan variera från dag till dag. Så vad du känner idag behöver du inte känna om 2 dagar eller 2 veckor.

Ett exempel på att känslor inte är den exakta sanningen, det är när man får magsjuka. Det är hemskt, outhärdligt, man tror inte man ska klara av en attack till, men man tvingas göra det ändå. Man känner sig ensam även om det finns folk i närheten. Man kan vilja dö för att få slippa spya igen. Men det går över. Och de jobbiga känslorna finns inte där när magsjukan är över. Minnen finns kvar, men man är fylld med andra känslor nu, än när man hängde över toastolen eller en hink.
Citera
2020-11-17, 04:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Steroider

Steroider kan göra en aggressiv och det är ju inte att vara känslokall, eftersom ilska är en känsla.

Känslokall = inte vara glad, inte vara ledsen, inte vara arg, inte njuta av något i livet, inte känna att maten är god, inte bry sig om något.
Citera
2020-11-17, 04:06
Medlem
makduis avatar
skit i allt och allt som har med respekt att göra,.. respekt för folks känslor bland annat.. rekommenderar detta inte det kommer fucka dig frān insidan hur cool vissa än kommer tycka du är.. desssa är osäkra och fuckade på insidan även de
Citera
2020-11-17, 04:15
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoElseButMe1
Seriösa svar. Hur blir man känslokall? Går det ens att bli? Isåfall har ni några tips på hur vad som helst

Sluta skydda dig själv från verkligheten.

När du kan tänka positivt om någon / något så tänk istället logiskt och realistiskt.

/C
Citera
2020-11-17, 04:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Steroider kan göra en aggressiv och det är ju inte att vara känslokall, eftersom ilska är en känsla.

Känslokall = inte vara glad, inte vara ledsen, inte vara arg, inte njuta av något i livet, inte känna att maten är god, inte bry sig om något.

Men att nu drog du känslokall till sin yttersta spets.

Heroin ligger nog väl nära din uppställning.

Lobotomi är svaret Lobotomi.
Citera
2020-11-17, 04:27
Medlem
Narutoshippchops avatar
Trauma och att man har grinat och lidit så mycket att det inte finns några tårar eller känslor kvar. Du ser slutligen livet för vad det är, och du börjar tänka och se saker logiskt ur en skeptisk synvinkel.
Citera
2020-11-17, 04:36
Medlem
Lev dej in i att vara en politiker i karriären där du inte ser något komma. När du sedan ser det så håller du tyst och blir nästan osynlig eller pratar maniskt om annat för att förvilla gott sovande folk.
Citera
2020-11-17, 04:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Men att nu drog du känslokall till sin yttersta spets.

Heroin ligger nog väl nära din uppställning.

Lobotomi är svaret Lobotomi.

Ja, det kanske var att dra det hela till sin spets. Men det känns konstigt att kalla sig känslokall och samtidigt vara skogstokigt arg.

Ja, lobotomi är nog den enda sanna lösningen.
Citera
2020-11-17, 04:41
Medlem
Citat:
Seriösa svar. Hur blir man känslokall? Går det ens att bli? Isåfall har ni några tips på hur vad som helst

Skaffa dig en skallskada (inte att rekommendera )
Finns läkemedel både laglig väg genom psyk men även olagliga som gör att du blir känslokall.

Det bästa är att bli dumpad av ett par tjejer, dumpad av dina vänner. Då skapar du det på naturlig väg

Lycka till
Citera
2020-11-17, 05:00
Medlem
thebroffessors avatar
Läs på om stoicism. Jag tror att det är det du är ute efter.

Bli bra på att utöva stoicism.
Citera
2020-11-17, 07:22
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:

Spela bort 3 miljoner och sätt dig skuldsatt för livet som jag gjorde. Det gör dig garanterat känslokall. Finns ingenting som jag lyfter på ögonbrynet åt. Hade husrannsakan för ett gammalt ekobrott för 3 veckor sen. Jag började steka köttbullar och koka makaroner direkt efter dom klampa in och genomsökte hela bostaden, och bar ut det sista av värde som jag hade. (Min telefon, laptop och stationär dator. Nu har man ingenting, och jag känner ingenting i huvudtaget
Citera
2020-11-17, 07:34
Medlem
magpests avatar
Banka huvudet i väggen tills det uppstår hjärnskada. Specifikt måste amygdalan ta skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in