2020-11-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jo men varför la de det hela i träda i 6 månader? Det hade ju räckt när de fick bilderna på hunden för att utöva utpressning.

Något går inte ihop...
Förvisso, kan givetvis ligga en hund begraven här men oftast är det enklare än man tror.
Citera
2020-11-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Jag tänker avstå från att säga vad jag vill ska ske med tränaren men hoppas någon välvillig ger det hela en kort process. Männen som utpressat honom förtjänar ju en stor summa pengar men även kok stryk eftersom de inte anmälde direkt till polis eller direkt tog hand om saken själva. Vad kan han få för straff tror ni, är inte så insatt i tidelagsdomar?

Han har fått straffföreläggande på 17.500kr för tidelaget med hund, vet inte hur det ligger till med resterande djur han yttrat kärleksförklaring till
Citera
2020-11-17, 21:53
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Sportens anseende är av ringa betydelse jämfört med vad han har gjort mot djuren och deras rätt till någon form av anständighet.
Självklart ska mannen ha djurförbud och inte få jobba med dessa resten av livet.
Det är som ovan sa att man inte kan låta en pedofil på jobba med barn igen.
Du har fel analys. Svensk travsport kan inte stänga av på livstid då brottet är för lindrigt. Däremot kan de stänga av på livstid pga av det skadat sportens anseende.
Citera
2020-11-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Här blir han intervjuad på Youtube sliskig typ!
https://www.youtube.com/watch?v=Mknlkkigo0U

Titta på kommentarerna under klippet. Tråden läses flitigt antar jag.
Hunden står fortfarande på honom och 3 andra hundar står hans far för enligt ratsit . Dags att porta sonen från både hem och stall.
Citera
2020-11-17, 22:10
Medlem
Hoppas att han straffas hårt och alla tar avstånd från horungen.....
Citera
2020-11-17, 22:14
Medlem
brunnsangs avatar
Tar man emot HUNDRASJUTTIO olika häst och hundknullsfilmer så gillar man det nog själv också.
En normal människa sätter stopp direkt. Har nog runkats rätt friskt av utpressarna till dessa filmer.
Citera
2020-11-17, 22:23
Medlem
peterZiipens avatar
Någon som har FUP?
Citera
2020-11-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Någon som har FUP?
Finns i tråden.
Inlägg #50
Senast redigerad av F.A.N. 2020-11-17 kl. 22:31. Anledning: Hittade inlägger
Citera
OYs avatar

Moderatormeddelande

Postat av OY 2020-11-17, 22:29
Moderator
Rubrik ändrad:

Travtränare utpressad - för djursex

--> Travtränare utpressad - begick brott mot djurskyddslagen

Förtydligande:

Brottsoffret i det aktuella fallet som har utsatts för utpressning har godkänt strafföreläggande för brott mot djurskyddslagen. Brottsoffret i åtalet om utpressning får diskuteras ur ett gärningsmannaperspektiv angående brott mot djurskyddslagen.

Generella diskussioner om djursex är OT.

/Mod
2020-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Tar man emot HUNDRASJUTTIO olika häst och hundknullsfilmer så gillar man det nog själv också.
En normal människa sätter stopp direkt. Har nog runkats rätt friskt av utpressarna till dessa filmer.

Han förnekar antalet filmer och säger att det rör sig om 5 filmer. Det är alltså inte klarlagt med bevis hur många filmer det har gjorts. Jag väljer att tro att det inte är 170 filmer men inte heller 5 utan betydligt fler. Alltså misstänkta påstår 170 han själv 5.
Citera
2020-11-17, 22:34
Medlem
headkeepers avatar

En riktigt udda värld av män som tänder på djur. Dessa horungar verkar ha problem få ligga och utsätter djur för sadistiska fantasier.
Citera
2020-11-17, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang

En intressant notering du gör här.

Man kan ju bara spekulera i varför det inte räckte med en enda filmsekvens med travtränaren som huvudperson för att idka utpressning, jag tror att BO instämmer.

Kan man tänka sig att utpressarna även har använt materialet för inkomster på annat håll, sålt filmer och bilder?

Något uppseendeväckande att det efterfrågades material över tid.

Varför blev det en paus i utpressningen, det skulle jag vilja veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in