• 1
  • 2
2020-11-16, 21:55
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liteomallt
Så nu till frågan.
Har kommit på min sambo med att hen pratat med en person bakom min rygg, skrivit saker som.

Jag vill ha dig
Vill va med dig nu
Du är så snygg
Kan knappt kolla på dig eftersom du e så snygg

Och massa nära saker som man skriver till sin partner.

Först o främst är det ju inte att dem har legat eller så..... Men ändå långt över gränsen för trohet.

Nu har vi snackat o allt.... Och ska försöka lappa ihop det.

Men Hen vägrar att ta bort personen från sina sociala medier.

Är man otrogen så tycker inte jag att den personen ska finnas kvar bland ens kontakter.
Hen har sagt förlåt och att det inte händer igen.
Men vägrar.....
Ursäkten är att jag försöker kontrollera hen.

Mitt svar är att man visar RESPEKT och gör allt för den andra personen i den situationen som man har skapat, då man gjorde en verkligen sviken.

Jag har sagt att om vi ska lappa ihop det så behöver hen vara lyhörd, och visa mig att hen ångrar sig och faktiskt visar det, så man kan börja lita på den igen.

Så vad tycker ni.......

Vad göra.......

Kallar man sin sambo Hxn så ska man inte ha ett förhållande. Kanske därför HON/HAN sökte sig till normal person
Citera
2020-11-16, 22:17
Medlem
Citat:
Men hade ni krävt att ta bort kontakten med den personen?

Skitsamma det andra.....

Att hen säger.... Inte nu iallafall..... Och kommer med andra ursäkter....

Är väl ganska normalt om man bestämt gemensamt att försöka lappa samman ett förhållande att kontakten brytes av hänsyn till den som blivit skadad känslomässigt...

Verkar mer som partnern ifråga inte är genuint intresserad av "lapptäcket" utan bara vill vinna tid OCH har svårt att sätta sig in i hur det är att gå i dina skor.

Har lite svårt att se hur ni ska lyckas med "lapp-täcket" om ni inte kan ensas om vilken färg på tråden ni ska börja med.

Nu sitter du i en ganska vanlig sits av dem som blivit utsatt. Du bönar och ber. Medans den andre sitter med alla joker korten så har du svarte-petter. Är väl oftast så det funkar...
Citera
2020-11-16, 23:41
Medlem
Citat:
Så nu till frågan.
Har kommit på min sambo med att hen pratat med en person bakom min rygg, skrivit saker som.

Jag vill ha dig
Vill va med dig nu
Du är så snygg

Först o främst är det ju inte att dem har legat eller så..... Men ändå långt över gränsen för trohet.

Är man otrogen så tycker inte jag att den personen ska finnas kvar bland ens kontakter.
Men vägrar.....

Mitt svar är att man visar RESPEKT och gör allt för den andra personen i den situationen som man har skapat, då man gjorde en verkligen sviken.

Jag har sagt att om vi ska lappa ihop det så behöver hen vara lyhörd, och visa mig att hen ångrar sig och faktiskt visar det, så man kan börja lita på den igen.

Så vad tycker ni.......

Vad göra.......

Alltså hen vill både ha kakan och samtidigt äta den, vad är det du inte förstår?
Antingen är du kvar i ett osäkert förhållande, eller så går du vidare och jobbar med dig själv.
Din partner är redan otrogen, same shit.
Citera
2020-11-17, 06:03
Medlem

Fråga dig själv varför din tjej inte vill ta bort snubben hon pratat med.
För du är väl könet på din partner?

Kontrollerar henne?
Haha!
Ja jösses.
Hon skrattar bakom din rygg.
Vill du vara med någon som inte hyser det minsta respekt för dig?
Avsluta förhållandet. För du är ganska ensam i det.
Citera
2020-11-17, 06:17
Citat:
Så nu till frågan.

Jag vill ha dig
Vill va med dig nu
Du är så snygg

Men vägrar.....

Så vad tycker ni.......

Vad göra.......

Av din text skulle jag tolka situationen såhär:

Din sambo ångrar sig inte, men vill ha kvar någon fördel som finns i ert förhållande. Om din sambo hade ångrat sig hade det varit självklart att ta bort den andra på sociala medier och lägga fullt fokus på dig.

Mitt råd är att du tar bort din sambo från sociala medier och att ni skaffar varsitt hem.
Citera
2020-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Så nu till frågan.

Jag vill ha dig
Vill va med dig nu
Du är så snygg

Men vägrar.....

Så vad tycker ni.......

Vad göra.......

Dra
Citera
2020-11-17, 09:54
Medlem
Haha har din sambo skrivit till en höna att sin sambo vill ha den? HAhaha. Fan va spacat.
Citera
2020-11-17, 10:01
Medlem
Om du vill ha råd så beror det på vilken typ av hen du pratar om.

Det är olika regler för olika hen.

Det är tex ok att vara "kontrollerande" om du är en hen, men förtryckande om du är en hen.

Hen är inte bunden till dig om du är en hen, men om du är en hen så är du bunden till hen.

Så om hen är ett hen är hen vidrig, men om hen är hen så är du vidrig.

Rent allmänt så uppvisar dock inte hen ett beteende som det går att bygga en relation på. Visst, är du en hen så kan du väl ställa krav, men inte om du är en hen, det skulle kanske gå att reda ut (om du är en hen, då), men även då är chanserna små.
Citera
2020-11-17, 10:15
Medlem
SweetBrowns avatar
Jävla töntar här inne som måste dra larviga skämt om hönor och "vet du inte könet på din sambo?". TS vill av någon anledning inte uppge könet på sambo, kanske för att hen då skulle få helt olika svar, typ "DUMPA DEN HORAN!" om TS var en snubbe eller "SLUTA KONTROLLERA DIN MAN!" om TS var en tjej.

Hur som helst. Jag anser att du, TS, bör fråga dig själv om du tror att detta kommer vara något som alltid ligger och skaver mellan er, om du kommer vara orolig varje gång hen verkar smyga med sin telefon, om du aldrig riktigt kommer våga lita på din sambo igen och om du kommer ta upp det här vid tillfällen när ni bråkar, som en slags "hållhake". Om så är fallet så anser jag att du bör lämna.
Citera
2020-11-17, 12:55
Medlem
Ok. Olika infallsvinklar.....
Citera
2020-11-17, 19:34
Medlem
....
Citera
2020-11-17, 21:25
Medlem
Dumpa sambon! Otroheten är ju redan ett faktum även om det inte har handlat om fysiskt sex än.

Dumpar du INTE så lär du troligtvis gå runt och fortsätta vara orolig för att det hönder igen.

OfT: Hen är nog tamigfan det töntigaste ordet som vönstermupparna har lyckats få igenom i detta landet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in