2020-11-16, 07:38
Medlem
Hittade inget annat ställe vart jag kunde placera denna tråd. Min tidigare tråd "Vad är det bästa med livet" som jag placerade i "Filosofi", så den vart låst av anledningen att den inte passade dit. Så jäkla dumt alltså. Men aja, nu till tråden.

Har ni någon gång försökt vara helt nykter fast ni har t.ex. druckit alkohol? Jag kommer ihåg en gång när min son var typ 10 år eller nåt och han satt bredvid mig vid datorn och jag satt och drack starköl. Dricker oftast folköl om jag dricker. Men då drack jag starkisar. Och då försökte jag vara som nykter hela kvällen fast jag drack. Och jag lyckades ganska bra med det. Min son undrade också att varför blir jag inte full. För han har sett mig dricka förut och bli full. Men inte den gången tydligen. Hah.

Har ni nån gång försökt att försöka vara strikt "nykter" fast ni tagit någon drog?

Hur gick det isf?
Citera
2020-11-16, 07:43
Medlem
Det är väl mest beroende som försöker hålla fasaden uppe
Citera
2020-11-16, 07:44
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Det är väl mest beroende som försöker hålla fasaden uppe

+1 på den.
Även beroende som inte kan låta bli att supa i sällskap av sina minderåriga barn.
Citera
2020-11-16, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
+1 på den.
Även beroende som inte kan låta bli att supa i sällskap av sina minderåriga barn.

Hörrö du. Jag drack nästan aldrig i sällskap med mitt barn. Kanske ett par gånger bara. Så du ska hålla käften tack.

Och nu ska vi prata om konsten att försöka vara nykter fast man tagit någon drog.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2020-11-16 kl. 07:55.
Citera
2020-11-16, 08:37
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Hörrö du. Jag drack nästan aldrig i sällskap med mitt barn. Kanske ett par gånger bara. Så du ska hålla käften tack.

Och nu ska vi prata om konsten att försöka vara nykter fast man tagit någon drog.
Och så börjar du med att skriva om alkohol, helt off topic TS!
OnT: Ja, gäller att "veta" att det är lugnt, ha kännedom om vilka tangenter man ska spela för att denotera att man är berusad, fin avvägning och något som är närmast narcissistiskt att göra. Samma grej som att verka glad fast man är ledsen, rent emotionellt.

https://yewtu.be/watch?v=8AHCfZTRGiI
Citera
2020-11-16, 08:46
Medlem
PaoloRobertos avatar
Skulle aldrig dricka eller vara full framför mina barn.
Citera
2020-11-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Skulle aldrig dricka eller vara full framför mina barn.

Du vet det finns olika grader på ordet "full". När jag skrev tidigare att mitt barn har sätt mig full, betyder det inte att jag inte kunnat gå eller prata eller liknande. Utan du vet... lite onykter. Som vissa kallar för att vara full. Och det har inte hänt ofta....framför mitt barn.
Citera
2020-11-16, 09:33
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Du vet det finns olika grader på ordet "full". När jag skrev tidigare att mitt barn har sätt mig full, betyder det inte att jag inte kunnat gå eller prata eller liknande. Utan du vet... lite onykter. Som vissa kallar för att vara full. Och det har inte hänt ofta....framför mitt barn.
det har hänt flera gånger och du borde jävlarimig skärpa till dig, NU.
fyfan.
Citera
2020-11-16, 13:15
Medlem
LemPicas avatar
Citat:

Det här är ett forum där alla får diskutera så du kanske skall fundera på om det är smart att be folk hålla käften.

Jag behöver inte försöka vara nykter då jag inte har några substansproblem och har liksom inget att dölja dom gånger jag är påverkad.
Bara folk med beroendeproblematik känner behovet att dölja eventuell påverkan.
Citera
2020-11-19, 19:43
Medlem
Kom direkt o minnas en grej från när man var yngre, dock kan jag inte påstå att jag hade bemästrat någon konst att vara nykter då.

Var nog runt 16-17 år och hade ditintills bara provat alkohol, nikotin och cannabis.
Det var jag o några äldre vänner på min familjs gård i en liten stuga vi hade på den tiden.
Vi skulle testa lappar.
Den ena hade provat innan, men vi andra skulle få uppleva våran första riktiga tripp.
Blev ett jävla liv i stugan tillslut, som ni säkert förstår.

Jag minns inte så mycket i dagens läge helt ärligt. Men minns att jag o min nyktra vän som testat innan gick ut o ställde oss i mörkret utanför stugan en sväng.
Han bad mig o spela nykter o jag kommer så väl ihåg att hur mycket jag än försökte, så GICK det inte att hålla sig "cool" utan att helt plötsligt bara balla ur och säga nåt skumt.
Kanske låta tyst men extremt onormalt eller bara börja skratta sjukligt!
Var en jävla tur man inte fick besök av snälla mor o far då kan jag säga

I dagens läge är jag inte så orolig för att nån ska se att jag tagit droger. Tar lämpliga droger i lämpliga nivåer om jag vet att jag eventuellt kommer träffa någon som är anti.

Tråkigt att folk inte kan låta bli o försöka trycka ner varandra, även här på Flashback!
Låt folk sköta sitt föräldraskap ifred, ni vet ju ingenting om varandra? Håll er till ämnet förfan.
Skit i dom TS
Citera
2020-11-21, 12:44
Medlem
rymdteleskops avatar
Mycket när jag var yngre och ibland inte hade någonstans att vara att jag gick ut och rökte en weed någonstans utomhus sedan gå in till mitt rum, på vägen var jag tvungen gå igenom hela huset och hälsa på familjen lite snabbt och––––––––– tacka nej till att se på TV med dom. Mången gång hade någon lagat mat just då, då fick jag vackert sitta med och äta, det kunde vara "spännande"

Då la jag mycket tanke på hur jag "betedde" mig weedad versus nykter och kom fram till att jag beter mig mycket konstigare nykter. Kommer tänka på en sång och sjunger den rakt ut t.ex. hade jag aldrig gjort weedad för det skulle vara "konstigt gjort"
i slutändan tror jag ang. just weed och alkohol att är man inte helt vrålpackad så beter man sig ganska normalt per automatik, men det KÄNNS konstigt, man uppfattar sig själv konstigt. En gammal langare till mig rökte spice i gymnasiet några gånger om dagen, det märktes ingen skillnad på han riktigt. (Då var han inte the best and brightest till att börja med ska sägas)

När jag åt mycket psykedeliska då skulle vi ofta gå och handla som en kul quest --- då tror jag inte det var en jättenykter framsyn ––––– minns vi stod och klämde på bröd för det var skönt
Citera
2020-11-26, 08:28
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
har aldrig brukat alkohol eller narkotika och därefter försöka vara nykter, dock om jag blivigt stannad av polis eller under yngre dagar behövde interagera med föräldrar så hade jag ett mästerligt sätt att spela normal.
nuförtiden behöver jag sällan spela nykter framför någon då jag i lugn och ro brukar i hemmet eller hos en bekant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in