Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-11-15, 18:31
Tjenare har fått en smärta på vänster sida tandkött svullet tandkött, Blöder när jag borstar endast på vänster. Vad är det bästa jag kan göra för att få bort detta asap? Har även ont i halsen på vänster när jag sväljer vetinte om det har något sammanband. Ingen feber inte svårt att gapa. Mvh

Det är inte från någon tand bara smärta och svullnad i tandköttet.
Citera
2020-11-15, 18:37
Medlem
SkogsKonungs avatar
Låter som någon tandrot som strular. Gå till tandis så får de kika på det. Finns jourtandläkare om det är akut. En polare drog en kindtand på jourtandläkaren förre året. Gick strålande fint.
Citera
2020-11-15, 18:39
Men tänker först att jag testar behandla själv några dagar. Märker att när jag snusar blir detta värre svider som fan, började nyligen med kronan extra stark orginal kändes som detta blev värre då, Sen har jag haft ganska dålig tandhygien på senaste tiden. Så är nog det Men vad finns det för bakteriedödande munskölj som är bra?
Citera
2020-11-15, 18:41
Var hos tandläkaren för ca 5månader sedan, Allt såg fint ut. Tog tandsten osv. Inga hål inga visdomständer har jag.
Citera
2020-11-15, 18:44
Märkligt dock att jag endast har halsont högt uppe på ena sidan och tandproblem på vänster sida,
Klickar typ till med smärta när jag sväljer saliv på vänster sida. Känner inte av vid matintag eller så.
Citera
2020-11-15, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Sen har jag haft ganska dålig tandhygien på senaste tiden. Så är nog det

Vad exakt innebär det?
Citera
2020-11-15, 19:21
Vad menar du? Klickar till i halsen på vänster när jag sväljer saliv värre när jag ligger ner.
Citera
2020-11-15, 19:39
Medlem
Jag hade liknande besvär nyligen med svullet tandkött vid en visdomstand, lättblödande och smärta vid sväljning. Jag fick rådet att använda Corsodyl gel (det är receptfritt) vid just den tanden 30 min efter tandborstning i några dagar. Det fungerade bra.
Citera
2020-11-15, 19:43
Medlem
Testa Listerine munskölj. Måste vara ett med alkohol. Finns ett som heter Listerine Teeth & Gum Defence. Gjort för just tandköttsproblem.

https://www.listerine.se/produkter/listerine-teeth-gum-defence
Citera
2020-11-15, 20:20
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Tjenare har fått en smärta på vänster sida tandkött svullet tandkött, Blöder när jag borstar endast på vänster. Vad är det bästa jag kan göra för att få bort detta asap? Har även ont i halsen på vänster när jag sväljer vetinte om det har något sammanband. Ingen feber inte svårt att gapa. Mvh

Det är inte från någon tand bara smärta och svullnad i tandköttet.

Gå till tandläkaren och sluta fråga här. I flesta fall gör det bara mer skada och gå med smärtan och vänta på att det huxflux ska försvinna av sig själv och i slutändan pajar munnen ännu mer och får göra värre/dyrare ingrepp. Kan vara något så litet som en tandköttskada, men även problem med en rot, även om det inte känns i tanden.
Citera
2020-11-15, 20:37
Travliraren, hade du också smärta i halsen på den sida du hade ont på? Jag känner att det gör ont när jag sväljer också.
Citera
2020-11-15, 20:38
Tror inte det är någon idé att gå till tandläkaren för detta, då jag inte har någon feber inte svårt att gapa heller för den delen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in