2006-05-15, 22:39
Medlem
Sitter och spelar igenom detta utomordentliga spel igen. Fortfarande ett av dom bästa spelen jag spelat. Tyvärr är det ju inte samma sak när man redan spelat igenom det flera gånger, så jag tänkte leka runt lite med fusken. Men nu har jag glömt hur man får upp "fusk-konsollen". Google ger bara det amerikanska fusket, jag minns att det är olika knappar beroende på vilket tangentbord man har. Någon som minns hur vi svenskar ska göra?

Allmänt KOTOR prat går också bra, finns det några extremknepiga quests som jag kanske missat?
Citera
2006-05-16, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohman
Sitter och spelar igenom detta utomordentliga spel igen. Fortfarande ett av dom bästa spelen jag spelat. Tyvärr är det ju inte samma sak när man redan spelat igenom det flera gånger, så jag tänkte leka runt lite med fusken. Men nu har jag glömt hur man får upp "fusk-konsollen". Google ger bara det amerikanska fusket, jag minns att det är olika knappar beroende på vilket tangentbord man har. Någon som minns hur vi svenskar ska göra?

Allmänt KOTOR prat går också bra, finns det några extremknepiga quests som jag kanske missat?

Har för mig att man måste ändra till amerikanskt tangentbord för att fusken ska fungera i KOTOR. Kanske blandar ihop det med något annat spel men du kan ju prova iaf..
Citera
2006-05-16, 15:06
Medlem
Jag har för mig att jag tankade hem en trainer istället. I trainern kunde jag lägga till vapen, öka Strength och sånt och mycket annat. Minns dock inte vart jag hittade, men försök hitta en trainer istället för koder.

Trainers bruka finnas på :

www.gamecopyworld.com eller www.gameburnworld.com
Citera
2006-05-16, 16:55
Medlem
yxskafts avatar
En av de saker man kan göra efter man klarat spelet, är att installler massa moddar som t.ex vapen, skins, kläder mm.

Exempel lite coola robes: http://pcgamemods.com/mod/16901.html

http://pcgamemods.com/6.html
Citera
2007-11-14, 20:43
Medlem
rumpa666s avatar
Någon som vet om det går att ändra så att en viss attack är default som visas på pc? Alltså att t.ex. flurry visas istället för critical strike som nu. Ändras ju tillbaks varje gång man går in i ett nytt rum. Är 2an om det har nån betydelse.
Citera
2008-02-05, 21:14
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Gammal tråd jag vet, men bättre än att starta en ny.

Jag får inte igång Kotor under vista, när jag startar så slutar det att fungera, och dataexekveringsskyddet börjar jävlas. Försökte stänga av det för kotor, men icke, det måste tydligen vara på. Någon som vet hur jag ska kunna fixa det? Jag har testat att sätta på komp läge för XP, men det fungerar inte heller.
Citera
2008-02-06, 00:44
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da3DaLuZ
Gammal tråd jag vet, men bättre än att starta en ny.

Jag får inte igång Kotor under vista, när jag startar så slutar det att fungera, och dataexekveringsskyddet börjar jävlas. Försökte stänga av det för kotor, men icke, det måste tydligen vara på. Någon som vet hur jag ska kunna fixa det? Jag har testat att sätta på komp läge för XP, men det fungerar inte heller.
Kanske funkar med den nya service pack:en som kommer i slutet av februari.. vet ej..

Allmänt om KotOR, underbart spel MEN FÖR KORT! 30h tog de o klara, 60h skulle jag tycka vara lagom, 100h för det ultimata med massa nya planeter och sidequests
Citera
2008-02-06, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Kanske funkar med den nya service pack:en som kommer i slutet av februari.. vet ej..

Allmänt om KotOR, underbart spel MEN FÖR KORT! 30h tog de o klara, 60h skulle jag tycka vara lagom, 100h för det ultimata med massa nya planeter och sidequests

håller med! ett klockrent spel men för kort någon som vet om det kommer en uppföljare? skulle vara mycket trevligt
Citera
2008-02-06, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H3lla
håller med! ett klockrent spel men för kort någon som vet om det kommer en uppföljare? skulle vara mycket trevligt

Det går rykten, men inget officielt.

Jag skulle döda för KoTor 3, fan bästa spelet ever.
Citera
2008-02-06, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av H3lla

Personligen väntar jag på att Team Giska blir klar med sin mod till KotOR2 som de har hållt på med sen spelet släpptes, kommer bli ett helt annorlunda KotOR2 när den modden är klar.
Citera
2008-02-06, 12:47
Medlem
Jivs avatar
Blev sugen som fan på att lira KotOR efter att ha läst den här tråden.
Sagt och gjort, laddade hem det, installerade det och skapade mig en karaktär och vad händer?
Skiten kraschar när jag klickar på "Play"! Det är stunder som då jag förstår varför mord begås.
Citera
2008-02-06, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Blev sugen som fan på att lira KotOR efter att ha läst den här tråden.
Sagt och gjort, laddade hem det, installerade det och skapade mig en karaktär och vad händer?
Skiten kraschar när jag klickar på "Play"! Det är stunder som då jag förstår varför mord begås.

Updatera till senaste patchen och skaffa ett crack från www.gamecopyworld.com
Uppdatera även dina drivrutiner till ditt grafikkort, jag hade samma fel på min gamla dator, uppdaterade drivarna till graffen och det fixade sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in