2020-11-14, 20:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du motivera det du anger eller snackar du bara skit fr att du r avundsjuk p P Roberto (trots att han numera ligger ner)?
"buhu, du fr inte sparka p ngon som r i underlge, buhu", han r dock inte i underlge, han r fortfarande Pablo roberto & har fortfarande sina pengar ... ja, hans produkter som jag testat hll inte mttet srskilt lngt (rkade kpa ngra produkter med hans namn p en gng). Frslagsvis r inte en svennebanans olivolja bttre n zetas olivolja, ven om svennebanans olivolja r 6 gnger s dyr. Eller vgar ni tre Pablo-dyrkare som ntrat trden pst att hans (uppkpta) olivolja matchat priset och r fem-sex gnger s bra jmfrt med billigare varianter?
Senast redigerad av GoUoD 2020-11-14 kl. 20:47.
Citera
2020-11-15, 01:54
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"buhu, du fr inte sparka p ngon som r i underlge, buhu", han r dock inte i underlge, han r fortfarande Pablo roberto & har fortfarande sina pengar ... ja, hans produkter som jag testat hll inte mttet srskilt lngt (rkade kpa ngra produkter med hans namn p en gng). Frslagsvis r inte en svennebanans olivolja bttre n zetas olivolja, ven om svennebanans olivolja r 6 gnger s dyr. Eller vgar ni tre Pablo-dyrkare som ntrat trden pst att hans (uppkpta) olivolja matchat priset och r fem-sex gnger s bra jmfrt med billigare varianter?

Om infon om hans olivolja stmmer r priset standard och ska kosta ca 2,5-3 ggr en standardolja (inte sex gnger priset).
Ta nu dina svarta dresskor, matchade med svarta jeans pch pallra dig ivg till nrmsta Harry's din tomte.
Citera
2020-11-15, 02:24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Om infon om hans olivolja stmmer r priset standard och ska kosta ca 2,5-3 ggr en standardolja (inte sex gnger priset).
Ta nu dina svarta dresskor, matchade med svarta jeans pch pallra dig ivg till nrmsta Harry's din tomte.
Haha. Vad r dres skor fr nge?

Visst r det standard med 400kr/L i Sverige, appsolut - suck p dig.

Edit: Nej fan det var det inte! Samma (Novello-klass) olja kosta 200 spnn p andra erknda mrken - d.v.s. finns det med hg sannolikhet fr 150kr/L p billiga mrken.

All right, fel av mig. Oljan ifrga kanske r precis som det efterfrgas, men till fljd av hans mrke s r den allts minst dubbelt s dyr (jmfrt med dyraste jag hittade!!!) som konkurrentens identiska.
Senast redigerad av GoUoD 2020-11-15 kl. 03:13.
Citera
2020-11-15, 04:13
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Haha. Vad r dres skor fr nge?

Visst r det standard med 400kr/L i Sverige, appsolut - suck p dig.

Edit: Nej fan det var det inte! Samma (Novello-klass) olja kosta 200 spnn p andra erknda mrken - d.v.s. finns det med hg sannolikhet fr 150kr/L p billiga mrken.

All right, fel av mig. Oljan ifrga kanske r precis som det efterfrgas, men till fljd av hans mrke s r den allts minst dubbelt s dyr (jmfrt med dyraste jag hittade!!!) som konkurrentens identiska.

Vad r det fr konkurrenter du snackar om som kostar hlften s mycket? Zeta?
Du frstr allts inte att det finns hur mnga faktorer som helst som gr att en olja r dyrare n en annan?
Senast redigerad av SiggeSpringnota 2020-11-15 kl. 04:15.
Citera
2020-11-15, 07:30
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Vad r det fr konkurrenter du snackar om som kostar hlften s mycket? Zeta?
Du frstr allts inte att det finns hur mnga faktorer som helst som gr att en olja r dyrare n en annan?
Precis, men nr man klassificerar rvaror s handlar det om att fylla kriterium, i detta fall r novello det enda absoluta, resten r jidderish i sammanhanget. Skl p dig & stay mad - pablolover.
Jag syftade egentligen p alla novello-oljor p marknaden, hittade novello frn 2019 fr ynka 100kr/L.
Citera
2020-11-15, 11:49
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Precis, men nr man klassificerar rvaror s handlar det om att fylla kriterium, i detta fall r novello det enda absoluta, resten r jidderish i sammanhanget. Skl p dig & stay mad - pablolover.
Jag syftade egentligen p alla novello-oljor p marknaden, hittade novello frn 2019 fr ynka 100kr/L.

OK?
Smskalighet? EKO? Saknas dessutom ingen efterfrgan p oljor likt dessa typer.
Finns 500 ml flaskor fr 500 ocks. Ge mig en lnk p oljan fr 100 kr litern tack.
Kriterier du snackar om finns inte p smskaliga, hantverksmssiga och premiumprodukter s det r egentligen irrelevant.

Skitsamma fresten, denna typ av olja kostar generellt i trakterna av vad Paolo tar fr det. Helt rimligt. Knns som att han hade kunnat ge mer info om oljan p hemsidan. Han r trots allt lite lurig av sig.

Vilken butik handlar du din olja? Vart bor du? Eftersom du nd tog upp fusklampoljan Zeta, menar du fortfarande att allt r samma sak?
Senast redigerad av SiggeSpringnota 2020-11-15 kl. 11:58.
Citera
2020-11-15, 12:40
Medlem
Citat:
OK?
Kriterier du snackar om finns inte p smskaliga, hantverksmssiga och premiumprodukter s det r egentligen irrelevant.

Skitsamma fresten, denna typ av olja kostar generellt i trakterna av vad Paolo tar fr det. Helt rimligt. Knns som att han hade kunnat ge mer info om oljan p hemsidan. Han r trots allt lite lurig av sig.

Vilken butik handlar du din olja? Vart bor du? Eftersom du nd tog upp fusklampoljan Zeta, menar du fortfarande att allt r samma sak?

Jag skulle klassa detta som hantverk. 100 kronor litern, skillnaden p priset r fr att det inte importeras till ngon fabrik och mrke som lgger p hundra lappar fr sitt namn istllet direkt hos grden och leverantren som vill ta sitt ansvar. https://www.crowdfarming.com/en/farm...ve-tree-nevero
Senast redigerad av Apanjullet 2020-11-15 kl. 12:43.
Citera
2020-11-15, 22:57
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Jag skulle klassa detta som hantverk. 100 kronor litern, skillnaden p priset r fr att det inte importeras till ngon fabrik och mrke som lgger p hundra lappar fr sitt namn istllet direkt hos grden och leverantren som vill ta sitt ansvar. https://www.crowdfarming.com/en/farm...ve-tree-nevero
120kr/L, dremot r det inte det utskta och verddiga novello-klassen. Hehe - tror dock att det r mer vrt det dr, n Pablos mrke.
Citat:
OK?

Kan du inte fra dig med fakta sjlv s finns ingen funktion i att jag pumpar ut information till dig (lttillgnglig via en googling) som du sedan avfrdar som humbug. Novello-klass r novello-klass oavsett om varenda oliv pressats med rven av en stenhuggardotter.
Citera
2020-11-16, 00:04
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:

Kan du inte fra dig med fakta sjlv s finns ingen funktion i att jag pumpar ut information till dig (lttillgnglig via en googling) som du sedan avfrdar som humbug. Novello-klass r novello-klass oavsett om varenda oliv pressats med rven av en stenhuggardotter.

Inte s det fungerar.
Dina bortfrklaringar hller inte. Hur en process gr till har mycket med saken att gra med slutpriset.
Citera
2020-11-16, 00:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Inte s det fungerar.
Dina bortfrklaringar hller inte. Hur en process gr till har mycket med saken att gra med slutpriset.
Novello r novello, virgin r virgin - punkt. Klasserna bestmmer priset, allt annat r smrjning fr priset.
Citera
2020-11-16, 04:20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Om du inte har ngot att tillfra, lgg ner istllet.
Dina personliga sikter om hur du skulle vilja att det fungerade r irrelevanta.
Okej d, novello ska inte ses som novello. Utan det r fr konsumenter icke vedertagna klassifikationer som gr att produkten r legitim fr 400kr/L? Fuck me.

Novello-klassen r det enda kta relevanta i sammanhanget, resten r liksom subjektiva bedmningar och smrjning av priset.
Citera
2020-11-18, 20:26
Medlem
Snigelfars avatar
S, vilket olivolja frn vanlig butik br man kpa? Tycker Monini r riktigt bra sett till priset, men skulle vilja upp ett par snpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in