2020-11-13, 12:56
Medlem
Ålder; 30~
Tidigare erfarenheter; Det mesta roliga..Kokain, Amfetmin, Olika Cubensis sorter, LSD , Röka givetvis, Excstacy/MDMA..
Testat nån enstaka tråkigt knarkarpiller som gör så man sitter och noddar men fyfan så tråkigt.. fan då kan man ju lika gärna göra nåt annat..
Enligt min mening.. Ska man knarka, bör man göra det med kompisar.. Förstår att det är lättare att hamna i massa skit eftersom man ofta blir som man umgås. Men att sitta flera stycken i en soffa och sova bort halva livet känns fan som de dummaste och tråkigaste man kan göra.. Vi är väl alla olika till varför man berusar sig men ni som sitter fast i den där skiten.. fan! Försök ta er ur och finn glädjen i att. Benzo lika så.. Slutar i katastof.. Slår man inte ihjäl nån eller blir ihjälslagen har man väl typ kommit lindrigt undan där! Knark ska man ha respekt för även om jag har hycklat själv någon gång i tiden!

För att få lite bakgrunds fakta om mig.. Har åldrats en del sen debutern och ibland kan det vara svårt att förklara vad det är man upplevt.
Befinner mig i ~30 års ålder som en rätt liten och väääldigt lättpåverkat typ.
Har länge velat skriva upp alla stora fragment, som i min mening borde ha dokumenterats så gott jag kunnat fast givetmis medans allt var färskt..

Men som de flesta också vet är det en jävla självinsikt man kan komma till och då är det inte lika viktigt längre att försöka få andra att förstå hur det är eller hur man på något sätt blir påverkad. Än mindre attraktivt att diskutera med vänner som aldrig testat div saker men endå framstår som riktiga"PROFFS" bara för att dom har läst på lite då från exempelvis JOE ROGAN och alla dessa dårar som.. visst de sänder väl kanske bra budskap men deras syfte är ju att tjäna pengar på sånt här och försöka berätta om vad som händer.. vilket jag anser, mjaeee då delar jag hellre med mig i en självbiografi tills den dag jag hamnar i kistan alternativ hittar människor som är 100% genuina som kan leva sig in i historierna, och även om det bara är lite förståelse, inte dömer någon eller slutar respektera någon för att man har valt en väg som - enkelt uttryckt är tabu.. Iallafall här i detta land! Men jag vet också att ni andra finns! Och förhoppningsvi forstätter ni att dela med er av fina men även negativa upplevelser.

Hade en bl.a en bekant som i vårat umgänge hela tiden påstod att han förstår vad jag menar medans vi i andra diskussioner försökt beskriva hur vi upplever & tror där han vad jag tror han ville få fram, var att han kunde mer om något som jag upplevst - endast för att han läst någon annars förklararingar! Precis som vilken elitsport/allmän fakta som helst.. Går inte vara fulllärd om man inte tagit den riktiga vägen dit. Som att en nyutexaminerad låt säg platschef, skulle på något sätt vara bättre än någon som bara tillbringat en längre tid i branchen,.. Köper inte det riktigt. Kan ju ha helt här givetvis men försöker bara bevisa en poäng

Funar inte riktigt så om man frågar mig.
Någon som har upplevt något vare sig det är i denna kategori kontra vad som helst egentligen, så måste en sån person tyvärr släppa sitt narcissistka tänk om att det finns en möjlighet att han vill ha den här konversationen endast för att stärka sitt egna ego och tankesätt..Vi mot Dom.. Om ni är med på vad jag menear. Litee som att jämföra en gammal byggarbetare som gjort sitt i 30år ska försöka bli uppläxad av nån som läst en bok i 30år men kan i praktiken inte ett skit när det kommer till krita!

Hur somhelst har jag i stort sett tagit bort kontakten med alla dessa egoistiska människor som hela tiden ska övertala sig själva att deras sanning är det som är rätt.. även om dom inte upplevt vad det egentligen innebär att uppleva/TRO sig veta.

Erfarenhet>det mesta.
Speciellt i outforskade ämnen. punk slut Nog om det här nu!

Har egentligen två härliga berättelser varav mjaa, den ena var man sällskap sjuk och hade jag nog aldrig velat uppleva igen då förutom att det känndes som både synen och och sinnet höjde lite på volymen om man säger så..

Hade vid detta tillfälle endast testat LSD 1 gång, som jag mer än gärna beskriver så gott jag kan men då får de bli en annan tråd om de skulle bli kul för nån att läsa. Men detta var nycklen till att jag vågade mig på detta.. både 1 och 2ggr till. Och detta var mikrodoser skulle jag nog säga med tanke på vilka sjuka mängder folk testat... Vilket jag hellre avstår. För precis som på LSD så kan det ju utan tvekan bli en väldigt läskig situation och jag har alltid varit väldigt lättpåverkat när det kommer till de roligare "drogerna" och det är inte det lättaste att släppa om man väl börjar nojja litegrann.. Och jag är en ganska impulsiv person så det dröjer inte länge innan jag drar första slutsats på att .. antingen ta lite mer såfort jag provsmakat alt ger upp och skjuter upp allting för att ha i åtanke om jag tar för mycket så blir det jääävligt jobbigt.. speciellt då för att vid dessa svamp tillfällen, vi kan säga 2 så var jag helt själv.. Kan bli jobbigt.. även om man inte räknat med det,. Men saken är, speciellt i dagens samhälle där man överanalyserar så mycket och jämför sig självt väldigt mycket med andra helt omodvetet.. räcker j u förvissa att nån råkar titta lite konstigt på en för att trigga ett påslag av div signaler som kommer fylla hela ens tillvaro.

Men vi kan ju börja då lite smått och gått..
Men först en liten sidenote då att tillägga om mitt första LSD rus / Extacy/Mdma Rus så är det två(2) av mina bästa samt BÄSTA&VÄRSTA upplevelser jag haft i hela mitt liv. Ångrar ta mig fan ingenting, kanske nåt enstaka man kunde ändra men även dessa negativa saker som jag bl.a upplevde på Syrat pendlade både mellan guld & gröna skogar och in i ett mörker!

Bara att kommentera om ni skulle vilja ha lite magisk inspiration och förhoppningnvis om ni är som jag, vilja ha nån som man verkligen kunnat dela med sig & ha en seriös diskussion om vad man upplevt, Jag är verkligen inte rutinerad när det kommer till riktg psykadelsika substanser och jag kan i nuläget lika gärna köpa både LSD och Svamp, men utan tvekan vänta i flera år innan jag skulle inta det.. Med risk för traumatiska upplevelser eller ett adranlinpåslag som känns som hjärtat ska hoppa ur Kroppen så vill jag och anser att man BÖR vara så gott förberedd det går! Helst när man känner att man är där man ska vara och inte äns har en baktanke om minsta lilla nojja/obehag. Självklart... Blir väl de flesta även om man gjort de flertalet gånger.. minst sagt lite skitnödig innan man besätmmer sig för att stoppa i dom i truten.. Gott smakar de iallaf, lite som nötter i min mening hehe

Hur som haver... Hade blvit introducerad till detta då efter mitt första LSD rus då vi var ett gäng på 5-6 pers och vissa hade både kört syrat och svamp och förklarade svampen som en mycket mildigare version... Och jag samtycker endast svampen pga tiden man spenderar i detta magiska & expanderande ögonblick inte är i närheten av den påfrestening ett LSD rus kan pågå..

Speciellt då om de som vill lyssna(förrutom några som faktiskt söker någon form av förklaring), men har istället ersatts med lika förvirrad som under ruset därav kanske det kan bli lite halft luddigt.. Jag kommer ihåg det mesta av mina olika upplevelse på diverse Hallucinogena experiment egentligen.. har haft lite att återkoppla allt men ! -Men har inte haft många försök att berätta och dela med sig av sakerna man har upplevt på ett sånt övertygande samt magiskt sätt så är det lätt för utomstående att bita sig in hur en riktig tripp verkligen är..

Kommer försöka dela upp mina tre Tre senaste svamptippar där jag börjar med den första.

Tillfälle:1

Detta var en sommar.. väldigt fin sådan! Hade lyckats komma över en liten mängt Cubensis, Azuerius? Nåt i det stuket iallafall.. tror jag hade lyckats få tag i ca 5gram och hade läst en hel jävla del om olika sorter... Satt nog och tryckte på dessa godingar i över ett halvår innan jag vågade ta klivet.. Att provsmaka!

Som jag sa innan så är jag en ganska lite man som ja, verkar vara grymt lättpåverkad.
Så jag täntke att fan, jag måste ju iallafall testa dom! De kan ju inte ligga där tills jag glömmer bort att jag har dom.

Men då en dag, så får jag för mig att plocka fram denna lilla påse ca 5gram som legat och hållt sig i frysen ett bra jävla tag! Rent spontant.. så ville jag bara se så det var det real deal.. Så jag stoppar i mig, kanske 1gram? I runda slängar. (hade då även en till påse liggandes i frysen med en annan sort så det finns en risk att jag nämner fel av dessa två tillfällen/sorter)
Citera
2020-11-13, 12:57
Medlem
Slänger bara i mig hattarna, jag är på sjukt bra humör redan innan jag fått denna idé.

Tiden går och går, jag lägger mig på soffan ut i vardagsrummet! Har en väldigt fin lägenhet med mycket växter och öppen planlösning på ca 73kvm,. så den känns väääldigt rymlig och modern.

Efter ett tag så får jag för mig att jag ska slå på tvn.... Dummaste jag gjort iallafall för det här blev en riktig konstig upplevelse redan efter 25-30minuters slögloandes.. Jag befinner mig i "hörnan" av vardagsrummet och ligger på soffan och helt plötsligt så hör jag i mina öron som att en rundgång börjar komma! Skulle man beskriva det rent visuellt för att nån ska förstå, så skulle det lättaste sättet att beskriva vara genom en illustration. Tror det är en känd illustration som beskriver denna bilden https://www.mediegranskaren.se/wp-content/uploads/2019/01/svart-h%C3%A5l.jpg .. Nån som kännerigen? Den riktiga bilden är väl mer som ett timglas och beskriver väl kort och gott "dimension"?

Blir lite skraj här för jag fattar ju att shits about to down..

Forstätter slänga litet getöga på tvn och helt plötsligt så är det som att det är MIG hela historien & filmen pratar om.. Allt dom diskuterade, var såpass applicerbart i mitt liv, även min familj, att jag började bli lite orolig.. Bestämmer mig för att vända mig om från soffan, försöka uppleva det fina som kanske finns här i lägenheten..

Från ingenstnas.. är det som att min hjärna växer och filtret på min normala hjärnkapacitet bara lossnar! Kikar bara på väggen som går längst vardagsrummet.. tapeterna är sån här "gips"? med små "knottar".. Vid detta tillfälle är jag ta mig fan sinnessjukt smart.. på vilket sätt man ska beskriva vet jag inte men.

Jag kunde se varenda "knott" eller vad man skalla det på tapertena och urskilja MINSTA LILLA fel konstruktion eller osymmetriskt fel överallt där jag tittade. Hade utan tvekan kunnat räkna varenda sån knottplupp i tapeten och det är alltså MILJONTALS.. Fan vad man njöt här.. Det var som ett lasertäckt ljust mellan varje detalj att det gick inte att missa om nåt inte var 100% identiskt.

Här ligger jag och beskådar detta magiska ögonblick, när jag sedan vänder blicken lite närmare väggen just där jag ligger, så uppenbarar sig någon forum utav Skrifter i min vägg. Ni har säkert sett såna illustrationer från duktiga målare som siktat in sig på psykadelisk genre ritar ungefär som en runsten med massa rent ut sagt, alienatiska budord/texter som jag inte kan förstå! Här låg jag och försökte verkligen finna meningen med vad någon försökt visa mig! Detta kan ju fröfan inte komma från ingenstans? Sån fantasi har jag ju inte hahaa!

Efter ett tag så slår jag på tvn igen och det ärbara djupare och djupare dom beskriver mig och mitt liv och de jag upplever så jag blir tillslut alldeles för rädd. och bestämmer mig för att gå ut.. Dum idé..
Går ut 250meter från huset och är ju dumt nog rätt paranoid här för de känns knappt haltar fram typ.. Lägger mig på en bänk i närheten av ett universitet här och sedan kickar nojjan in ordentligt om detta dumma jävla hyckleri att man ska bry sig om vad andra trycker. Glider in igen iallafall och bara försöker njuta av det fina som jag faktiskt får uppleva när jag har lugnet i kroppen!
Pang bom säng sen kan vi väl säga..

Hade en del andra roliga upplevelser i lägenheten men svårt att beskriva när man trippar.. Tidsuppfattningen är ju alltid tokskev, speciellt om man inte har nån att kunna reflektera och diskutera vadfasen det är som händer heeh^^

Hoppas ni finner lite ro i denna Trip och nu tänkte jag köra på en Trip 2.0. Helt oplanerad

Tillfälle 2

Som jag sa tidigare så hade jag även lite extra svamp liggandes.. Och detta är nu alltså 1-1.5år senare.

Är egentligen en väldigt lugn person som har upplevt en del i livet både negativt och positivt så jag är alltifrån en riktig pundare som många kallar det även om jag mest gör för min egna skull och försöker leva så bra och nyttigt överlag men kanske inte alltid då när man har fått för sig att hitta på nåt annat skoj..

Hur som.. Hade tagit en del tjack i en period.. Och kände att fan.. nu är det dags, jag känner att kroppen börjar bli såhär lite småstel..ni som vet ni vet..

Så jag fick för mig att köpa 1gubbe gröning..
-Älskade gräs när jag var yngre, blev frälst och kännde den fina känslan med behörighet och lugn till allt! Ett tag såg jag mig själv som en upplyst människa med syfte att försöka få folk att förstå vilken fin människa och vilka bra värderingar du får om du omger dig med bra människor utan några dolda intentioner! Typ Sent from above!

Men hur somhelst, jag röker gåsen några nätter innan.. Och lugnet kom och healade mig otroligt fortare än jag trott.. Blev av med mkt muskelryckningar som jag kännde jag börat att få, men priset jag får betala för att röka nu förtidne.. Är en alldeles för skrämmande & psykiskt påfrestande paranoia.. OM jag verkligen inte har hittat LUGNET att koppla av allt! Då funkar det.. inte annars! Världens nojja står och väntar på mig vid denna milda drog! Är väl i grund och botten en orsäkerhet hos mig men har man suttit och rökt ganja under halva sin uppväxt (självklart utan kriminell historia) men ofta själv så är det nog inte så lätt att undkomma det.. Kanske för svagt psyke jag vet inte, bryr mig inte heller.. mitt liv jag gör och testar det som känns bäst!

Eftersom jag inte rent ut sagt inte VÅGAR, röka så mycket längre så får jag en idé att jag ska testa ett sömnpiller som kallas Zopiclone... (HÅLL ER BORTA). Testade en Natt, eller två.. Det funkade utmärkt!
Tills jag en kväll satt vid datorn och spelade ltie spel med ett gäng polare.. Kvällen var på ingång så jag bestämmer mig för att ta en sån och ska börja varva ner så man kommer isäng i tid.. Dum som jag är så hade jag två iskalle IPA i kylen som jag får för mig att ta efter detta intaget då., med tanke på att vi satt och spelade lite spel online ett gäng..

Black to the motherfucking OUT!

Har enstaka minnesbilder som glappar från ca 22.00 till kanske 05.00.. Det slutar med att jag vaknar upp i min säng.. Och så undrar jag vafan som händer egentligen... Hela mitt sovrum bara lyser GULD!
Kisar med mina trötta ögon.. Får syn på att jag helt utan vetskap tryckt i mig ca 8st av dessa blå jävulskap...

Kliar mig lite lätt i ögonen för att se vafan de är frågan om.. vart kommer ljuset ifrån?
Bang så kommer en flashback där jag ser mig själv och har en tanke att .. JUSTE FAN JAG AHR JU SVAMPAR!! (De jag nämnde innan).. Hade alltså tryckt i mig hela mängden resterande av dessa svamparna mitt i natten i nån form av zombiewalking/medvetet men endå inte medvetet tillstånd!

Reser mig upp i sängen.. Och detta är ta mig fan de bästa och sjukaste jag någonsin har sett.. Finns en misstanke att jag läst om någon som upplevt exakt samma som det här..

I rummet. Står det bokstavligt talat vad jag tror först.. är DÖDEN. Detta var en grå/svart skepnad som Svävade långsamt runt i rummet med typ en Stor SKÖLD på ryggen med nåt EMBLEM. Typ Kors? Rädda barnen korset yp.. Fast han såg allt utom ut som rädda barnen hehe.. Kan inte minnas ansiktet men han såg ondskefull ut.. Och Där flöt han runt.. Och Började skjuta TRÅDAR MOT MIG! Orangea och gröna trådar! Första tanker var ju att detta var en ängel som band mitt öde alt ändrade om ödet eller försökte rädda mig eller kanske tilloch med döda mig? Han sköt dessa trådar, de var som riktigt nystan fast rektangulära och symmetriska trådar som åkte framåt mot mig och olika delar av rummet, men främst på mig! De kom flytandes och hackandes i 2D format! Typ (SPÖKE SKJUTER DESSA) - - - - 8) <--- JAG! Försöker vinka mot honom men han bara forstätter att sväva likt ett riktigt SPÖKE och skjuter dessa strängar lite här och där!

Inser att jag måste lämna rummet.. Blev lite orolig att det fanns nåt bakomliggande, Hade glömt en läskburk ståendes vid sängkanten som jag trodde att det blivit mögel eller nåt giftigt i och att om han inte hade goda intentioner.. Fanns det en koppling på nåt negativt sätt om vad han gjorde! Men jag var fortfarande i ett euforiskt och lugnt tillstånd. Så Jag bestämde mig för att lämna han i mitt rum och glida ut i vardagsrummet!

Här ute har jag en satans massa blommor.. UNGKARL TROTS ALLT MEN LIV ÄR LIV! 8)

Ser den finaste och coolaste blomman i hela mitt liv.. Har en stor yuccapalm ståendes i ett av hörnen.. Dessa är ju i vanliga fall Gröna och lite halvtråkiga.. Men denna hade alltså blivit till en fin tecknad palm, vars blad var magiska! De var helt plötsligt knallröda! Kunde inte tro mina ögon! Fyfan jag mådde så bra trots omständigheterna utan någon form av planering.

Står där en stund och inspekterar det magiska här, tills jag får syn på mitt golv!

I golvet ser jag en massa olika ansikten som desperat vill ut ur golvet! Jag ser i deras blickar desperationen! Men jag kan inte sluta titta på dom för att allt är så bissart! Var det helvetet dom satt fast i? Eller var det själar som hamnat i ett träd format?

Resten av denna kan jag tyvärr inte komma ihåg men jag lovar att denna oförberredda tripp.. Ae fyfan säger jag bara.. Så fruktansvärt bra upplevelse och har länge försökt grubbla och tänka på vad fasen det var för spöke som gled runt och sköt dessa trådar! Tänkte på hercules filmen typ, ni som sett den.. Bestämde han mitt öde? Är han övreallt?

Jag kan även idag höra inre röster som försöker hjälpa mig när det kommer till olika vägval och jag kan utan tvekan säga att detta är det bästa som hänt.. Jag följer inte dessa råd varenda gång och de uppenbarar sig oftast när jag är påväg att göra dåliga beslut.
Senast redigerad av sittingbulldogipa 2020-11-13 kl. 13:15.
Citera
2020-11-13, 12:57
Medlem
Har haft en massa upplevelser i mitt liv både bra och negativa!
När jag var ung, vilket jag fortfarande är till viss del.. Så hade jag ett sånt bra självförtroende och hade potential att göra i princip allt jag väl velat engagera mig i och slutat på hög nivå inom det nischade området.

Men jag hade även en av de finaste kamraterna som hade ett väldigt dåligt självförtroende men i mina ögon så var han så jävla fin människa att jag ville ändra mitt tänk för att efterlikna honom.

Detta slutade tyvärr för min del att mitt egna självförtroende sjönk och har haft många dåliga perioder om just intryck ifrån andra när jag egentligen var en sån person som körde över andra.. Enda fördelen var ju att man hade självförtroendet då men inte nu.. Frågan är.. Är det värt att vara ett svin och i stort sett empatilös och evt mobba såna personer som jag valde att manifestera som. Eller att kanske må dåligt för att andra ska må bra?

Detta är en moral fråga och jag tror jag växer och växer men nu när man varit på botten några gånger så tror jag endå att detta är vägen att gå. Man kommer ingenstans om man inte mått dåligt själv för då kan man inte ha förståelse och djup insikt om alla våras betende!

Rise from the ashes as a new man! Jag letar fortfarande efter mig själv och uppmanar de som lever som narcissiter och egoistiska individer att försöka sätta sig in i tänket.. Jag var exakt likadan en gång i tiden.. Jag saknar det men endå inte.. Bara känslan att ha självförtroendet! Hade jag haft det höga självförtroendet jag en gång hade skulle jag ALDRIG NÅGONSIN mer trycka ner någon annan för att höja mig själv! Enbart för att skydda mina Kära!
För det är den som resonerar annorlunda här är SVAG och AVUNDSJUK!

Tack för inlägget hoppas någon finner texten någorlunda intressant

Reserverar mig för evt stavfel och osammanhängade texter men uppskattar feedback som den lilla egoboosten man kan få!

Önskar att jag kunde beskriva längre och mer utförlgit om dessa två specifika kvällar men minnet har avtagit tyvärr så jag har skrivit de allra bästa av de som finns kvar i minnesbanken! Får väl kanske ge mig på den där LSD lappen nån gång i närhet och se om man kan återuppväcka det som en gång var! Men som sagt! Den dagen gårinte planera! Hahaha!

Må väl alla härliga som kunde finna nån koppling till detta!

Mvh / hunden
Senast redigerad av sittingbulldogipa 2020-11-13 kl. 13:14.
Citera
2020-11-20, 21:20
Medlem
Tack för att du delar med dig. Vettiga tankar och en hel del igenkänning från min sida.

Peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in