2020-11-13, 12:37
Medlem
Jonas2000s avatar
Tja

Igår mådde jag extremt illa, jag frös, jag hade huvudvärk och var extremt trött mer om det finns i min förra inlägg.

Idag mår jag bättre har dock huvudvärk och hostar, samt så känner jag lite smärta i munnen svårt att beskriva.

Inan jag blev sjuk så åt jag mycket godis och drack läsk. Kan då detta vara nån sorts diabetes eller så är det covid?

Vill inte gå till läkaren då om jag råkar ha diabetes så kommer det att stå i min journal och då får jag inte de jobb jag vill.

Mvh
Jonas
Citera
2020-11-13, 12:41
Avstängd
Så diabetiker jobbar inte ? Obehandlad diabetes innebär döden, så det hade du redan märkt. Du har inte Corona heller. Möjligen hypokondri
Citera
2020-11-13, 12:45
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas2000
Tja

Igår mådde jag extremt illa, jag frös, jag hade huvudvärk och var extremt trött mer om det finns i min förra inlägg.

Idag mår jag bättre har dock huvudvärk och hostar, samt så känner jag lite smärta i munnen svårt att beskriva.

Inan jag blev sjuk så åt jag mycket godis och drack läsk. Kan då detta vara nån sorts diabetes eller så är det covid?

Vill inte gå till läkaren då om jag råkar ha diabetes så kommer det att stå i min journal och då får jag inte de jobb jag vill.

Mvh
Jonas

Haha, om det är diabetes (vilket det inte alls låter som) och du inte går till läkaren kommer du inte heller få de jobb du vill - du kommer nämligen vara död.

Har du feber? Andra symptom än de du beskrivit?

Du bör nog inte träffa någon innan du är frisk och/eller gjort covid-test.
Citera
2020-11-13, 12:50
Medlem
SweetBrowns avatar
Om du "råkar" ha diabetes så är det väldigt viktigt att du får vård och råd hur du ska sköta den. Corona är inte uteslutet såklart i dagens läge, annars kan det ju vara en helt vanlig förkylning. Börja med att gå till läkaren, diabetes är inte det första de kommer misstänka iaf så de kommer inte ta prover för sånt.
Citera
2020-11-13, 12:57
Medlem
Turist i tidens avatar
Har du diabetes typ 1 så skulle du upptäckt att du drack väldigt mycket vatten.
Har du diabetes typ 2 så komme du att märka av det eftersom det leder till en stor viktnedgång om man inte gör något åt den.
Citera
2020-11-13, 13:36
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Inte mer än att du behöver se över din diet. Ingen mår speciellt bra av bara godis och läsk.
Citera
2020-11-13, 16:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du har inte Corona heller.

Hur fan vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas2000
Kan då detta vara nån sorts diabetes eller så är det covid?

Då covid verkar kunna påverka alla möjliga system i kroppen går det nog inte utesluta att du fått en släng av covid.

Det har ju pratats om att covid slår hårdare mot de som har diabetes. Jag har inget att backa upp detta med. Men det kan ju mycket väl tänkas att covid kan försämra kroppens system för reglering av blodsocker på ett liknande sätt som vid diabetes. Och detta skulle kunna vara en förklaring till varför sjukdomen slår hårdare mot de som redan har sådana problem, för att det då blir liksom "dubbel diabetes".

Om du inte ska gå och fråga en läkare, som kanske vet vad de pratar om, och som kan mäta saker, utan istället vill ha råd från obildade troll på nätet, så föreslår att du äter en kost som om du hade "en diabetes" i ett par veckor, och hoppas kroppen repar sig.
Citera
2020-11-13, 16:34
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Har du diabetes typ 1 så skulle du upptäckt att du drack väldigt mycket vatten.
Har du diabetes typ 2 så komme du att märka av det eftersom det leder till en stor viktnedgång om man inte gör något åt den.

Hade han typ 1 hade han varit död rätt fort. Hade han haft typ 2 hade han varit törstig som fan jämnt och pissat konstant, och är väldigt vanligt med metabolt syndrom då insulin är ett fettinlagrande hormon, typ 2 har väldigt förhöjda insulin värden då kroppen producerar mer och mer insulin då kroppen är så okänslig/oemottaglig för insulin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in