Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
skvaller är skvaller, hörsägen och allehanda snask. Skvaller är inte vederatgna vetenskapliga fakta.
Jag tycker att sättet skvallerforumet modereras på är alldeles för stenhårt. Följer inte ett inlägg topic stenhårt så raderas det, även om det kan vara intressant skvaller mycket mycket nära relaterat till topic.
Jag tycker att man måste läsa av det här lite i just den här forumdelen.
Jag tycker att Heinze raderar alldeles för godtyckligt och för friskt. det blir inget kul att se att en folk har skrivit intressanta detaljer om en viss perosn sedan har det blivit raderat för att det inte exakt följt topic eller någon annan dålig ursäkt.
Softa ner lite heinze, det är mitt råd. Ingen kommer ta dig på mindre allvar för det.
Tjena!
Hmm nu förstår jag inte riktigt hur du menar faktist, exempelvis har dina trådar fått leva kvar:
Kristiansson sprider sin säd i Blekinge
JO Waldner homosexuell?
en förfallen Torkel Peterson
Och där är ju rätt mycket spekulationer.
Om vi tar dagens åtgärder:
Maddes vän kraschade lyxbil Det finns ingenting i artikeln som säger att det är en kändis. I Skvaller är det kändisar som diskuteras och inget annat, mycket med det har att göra med de regler som finns. Jag låste den av denna anledning, fick PM som pekade ut en person som kan anses som kändis, öppnade men ingen skrev i den? Jag tänker inte peka ut en eventuell oskydlig därav är den låst tills någon kan peka ut fakta.
vem är fotomodellen som spårade ur på flyget? Denna låste jag då det redan fanns en tråd som kommit igång och hade pekat ut källan.
Vem är den flygande bitande "super modellen" [Marzena Kamizela] / Mod
Denna bytte jag namn på för att underlätta sökandet i fortsättningen och att folk som bara vill veta vem det är ska slippa läsa alla spekulationer. I morse förtydligade jag även att man inte bara får peka ut någon ut källa.
Knivhögg fru och mor, tog sen sitt liv - Nån som vet mer om detta? Denna tråd är felpostad, handlar inte om en kändis och därför ska den inte vara i Skvaller.
Vem är managern? Här hamnade tråden
Jag visste det, jävla golbög. eftersom de handlar om samma sak. Raderade även inlägg där folk börjar gissa vilka kändisar och uppmanade folk att ta det i en annan tråd.
Det var dagens skörd. Nu ser jag att du varit inblandad i den sistnämnda så jag antar att det är därför som du blivit putt. Det du kan göra är att söka om det inte finns någon sådan tråd redan, borde det göra. Jag vet att det finns en som heter "Kändisar du knarkat med" i alla fall. Finns det ingen sådan trår så starta en, helt upp till dig. Att ta en befintlig tråd och gå helt off topic är däremot inte ok, det hoppas jag du förstår.
Har skrivit det förr men det tåls att skriva igen:
Det är helt ok att spekulera om kändis men man
får inte påstå att någon gjort något utan att sätta en källa i inlägget.