2020-11-12, 20:01
Medlem
Vad säger PAF?
Citera
2020-11-17, 10:36
Medlem
Unibet har ingen rätt till att avskriva spelen på Trump eller på republikanerna ännu.

Ingen har ännu vunnit varken elektorsrösterna eller valet ”utan rimligt tvivel”.
President Trump och hans stab gick ut på 2st officiella presskonferenser på valnatten samt dagen efter och klargjorde sina anklagelser mot att valet inte godkänns från deras sida, pga starka misstankar om valfusk.
Dem klargjorde då också att dem kommer sätta in juridiska processer och utredningar emot detta.
Detta förmedlades inför hela världen.

Det är nu dessa utredningar gällande dessa anklagelser som samtliga inblandade väntar på.
Presidenten och hans parti har alltid rätt att utreda oegentligtligheter i samband med val.
Det har även Biden och hans parti rätt till.
Detta regleras enligt lag av den amerikanska konstitutionen.

Unibet kan inte hävda att dem har rätt att ta beslut utifrån vad de stora mediabolagen säger.
Det är inte dessa privatägda mediabolag som bestämmer utgången av valet.
Eftersom mediabolagen är privatägda, regleras de inte av konstitutionen som ett beslutande organ i frågan.
Mediabolagen kan ”projicera” en vinnare.
Men de kan aldrig, samt har ingen laglig rätt att projicera en vinnare ”utom rimligt tvivel”.
Detta vet mediabolagen.
Men Unibet anser sig ha rätten att hävda motsatsen.
Valet är inte avgjort alls.
Unibet har ingenstans i deras spelkuponger angett att det är stora mediabolag som bestämmer utgången av valet.
Unibet har gjort fel i sin bedömning och tolkat situationen utefter deras egen fördel.

Såhär skriver Unibet på deras hemsida:

‘“Winner decided by who reaches the required number of Electoral Votes on Election day.
If there is no clear winner on election day the offer will be settled as soon as a candidate is projected to win beyond reasonable doubt.”

”Vinnaren bestäms av vem som når det krävda antalet röster på valdagen.
Om det inte finns en klar vinnare på valdagen så kommer erbjudandet, spelet, att rättas så snart en kandidat är förväntat att vinna utom rimligt tvivel.”

Detta betyder att när vi har en enhällighet mellan de stora amerikanska mediabolagen att en kandidat förväntas vinna valet så kommer vi att vara OK med att rätta spelet.
Men vi kommer att vänta om det krävs eller om ett förväntat resultat inte finns tillgängligt eller om det inte är ett enhälligt förväntat resultat.

Vi rättade alla spel i söndags då dem stora mediabolgen alla har gått ut med att Joe Biden är ”projected winner” i valet.

Följande regler och villkor tillämpas:
B.5.1
"Vid avgörande av resultat kommer Unibet att göra sitt yttersta för att hålla sig till förstahandsinformation (under eller precis efter att evenemanget har slutförts), via TVsändningar, strömmande (internet och via andra källor) liksom från officiella webbplatser. Om denna information inte skulle finnas med i förstahandsvisning och/eller officiella källor och/eller om ett uppenbart fel förekommer i informationen från ovanstående källor, kommer avgörandet av spelerbjudandet att baseras på andra offentliga källor."
B.5.2
"Avgörande av spel kommer inte att inkludera förändringar som sker på grund av och/eller kan härledas till - dock utan att begränsas till - diskvalificeringar, straff, protester, sub judiceresultat och/eller senare ändringar av det officiella resultatet efter att evenemanget har slutförts och resultat, inklusive preliminärt resultat, har meddelats. För spel som gäller tävlingar över mer än 1 omgång/etapp (t.ex. säsongsspel) kan enbart ändringar av spel som inte avgjorts övervägas. Sådana åtgärder måste tillkännages av den arrangerande organisationen innan den sista planerade omgången/etappen genomförs för att kunna övervägas. Eventuella ändringar gjorda efter detta datum, eller som på annat sätt gäller spel som redan avgjorts utifrån händelser under händelsen/tävlingen kommer inte att övervägas"
Senast redigerad av Zoneone 2020-11-17 kl. 10:38. Anledning: Stavfel
Citera
2020-11-17, 10:47
Medlem
Rekommenderar alla att gå med i Facebook-gruppen:
2020 Election Dispute - Unibet

Samt också att läsa och följa denna tråden på Unibets forum:
https://www.unibetcommunity.com/t5/C...361878/page/64
Citera
2020-11-17, 11:03
Medlem
Man behöver också skriva ett mail till Unibet, till denna mailadress:
info@unibetsupport.com

Där man uppger att man inte alls godkänner deras tolkning av läget, och att man vill att spelet/ spelen öppnas igen.
Att man motsätter sig deras förhastade beslut.
Eftersom ingen kandidat har vunnit valet ännu, ”utan rimligt tvivel”.
(som var Unibets egen regel gällande spelet på Trump)
Samt att Unibet inte kan grunda sitt beslut på att mediabolagen har rätt till att utse vinnare ”utan rimligt tvivel” för det har mediabolagen ingen laglig rätt till.

I Uinbets villkor och regler står det att man har 6månader på sig att maila om klagomål.
Men många på nätet säger att de har läst någonstans att man behöver göra detta inom 12 dagar efter att spelen rättades av Unibet (detta gjordes av Unibet söndagen 8/11)
Så skicka ett mail.
Ps:
Detta skall i slutändan inte spela någon roll, om juridiska processer över hela världen behöver sättas igång mot Unibets beslut, men kan vara bra att ha gjort.
Senast redigerad av Zoneone 2020-11-17 kl. 11:04. Anledning: Stavfel
Citera
2020-11-17, 11:17
Medlem
Men har starkt förtroende för att Unibet kommer att ändra sitt förhastade beslut, när valet är avslutat.
Först då kan man avgöra vem som vann elektorsrösterna ”utan rimligt tvivel”.
Vi får väl se vad som händer.
Citera
2020-11-17, 17:26
Medlem
Spelade på Trump, men tror chansen att han lyckas vinna valet är extremt liten i nuläget.

Om han mot förmodan vinner valet pga. röstfusk, ska ju Unibet självklart betala ut pengarna. Annat vore ju sjukt. Det vi bettade på var ju inte vilken av kandidaterna som fuskade sig till fler röster, för att sedan utses till vinnare av media. Vi spelade på vem som vann valet, och det är ännu inte klargjort.
Citera
2020-11-17, 19:26
Medlem
Mailade Unibet och fick ett tydligt svar snabbt. Om Trump vinner, får de som bettat på honom sin vinst.

Här är svaret jag fick:

” Thank you for contacting Unibet.

The US election’s gone into overtime and if you placed a bet on Trump, we’ve great news. We’re paying out if Trump ends up in the White House for a second term.

We paid out on Biden bets when it was widely reported that he had enough votes to win. But, as he’s not officially been declared the winner by the Electoral College yet, we want to let you know that we’ll payout Trump outright bets in the US Election market if he’s eventually re-elected.

The above will have no effect on bettors who have already received payouts on Biden being the winner.

We will only payout on Trump if, come 20 January 2021, he is sworn in as the president for the next 4 years. In the event this happens, those bets on Trump as the winner of the election which appear as ‘lost’ on our site will be paid out.

The Unibet Team”
Citera
2020-11-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Mailade Unibet och fick ett tydligt svar snabbt. Om Trump vinner, får de som bettat på honom sin vinst.

Här är svaret jag fick:

The US election’s gone into overtime and if you placed a bet on Trump, we’ve great news. We’re paying out if Trump ends up in the White House for a second term.

We paid out on Biden bets when it was widely reported that he had enough votes to win. But, as he’s not officially been declared the winner by the Electoral College yet, we want to let you know that we’ll payout Trump outright bets in the US Election market if he’s eventually re-elected.

The above will have no effect on bettors who have already received payouts on Biden being the winner.

We will only payout on Trump if, come 20 January 2021, he is sworn in as the president for the next 4 years. In the event this happens, those bets on Trump as the winner of the election which appear as ‘lost’ on our site will be paid out.

The Unibet Team”

Ligger det sanning i detta?
Har inte läst detta någonstans
Citera
2020-11-17, 22:49
Medlem
angstfishs avatar
Citat:

Här är svaret jag fick:

The Unibet Team”
Om detta mail är på riktigt så säger Unibet emot sig själva.
Jag har varit i kontakt med dom och de menar att spelet är rättat enligt deras regler och hänvisar till AP och CNN som "officiella källor", och att de står fast i sitt beslut.
Citera
2020-11-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneone
Ligger det sanning i detta?
Har inte läst detta någonstans

Japp, jag uppgav bara numret mitt bet hade, och skrev att jag förväntade mig att få pengarna om Trump vann. Sedan frågade jag hur de ställde sig till det.
Citera
2020-11-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Om detta mail är på riktigt så säger Unibet emot sig själva.
Jag har varit i kontakt med dom och de menar att spelet är rättat enligt deras regler och hänvisar till AP och CNN som "officiella källor", och att de står fast i sitt beslut.

När mailade du dom? Dom kanske körde på att inte betala ut först, men har fått så mycket kritik att de ändrat sig?
Citera
2020-11-17, 23:05
Medlem
Citat:
Japp, jag uppgav bara numret mitt bet hade, och skrev att jag förväntade mig att få pengarna om Trump vann. Sedan frågade jag hur de ställde sig till det.

Skrev du på svenska eller på engelska till dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in