• 2
  • 3
2020-11-12, 09:17
Medlem
Har kört en hel del dacia i jobbet via verkstaden jag jobbar på. Det är fruktansvärt dålig komfort, i klass med 90tals Renault vilket även är det dacia bygger på.

Helt ärligt så hade jag hellre köpt en pendlarbil för 10k av ett annat märke och sparat leasingkostnsden att under hålla den i stället.
Citera
2020-11-12, 09:31
Medlem
Till stadskörning lär den fungera alldeles utmärkt. Sen lär ingen förvänta sig en lyxbil i samma stund man funderar på en Dacia, känns onödigt att ens kommentera.
Citera
2020-11-12, 22:44
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Ok, treårsavtal, det ingår 1000mil/år och service

https://privatleasing.dacia.se/priva...ng&step=step-1

Räcker den bilen för 20 mils stadskörning/veckan?
1590:- mån. Sedan tillkommer skatt, försäkring, bränsle, lagstadgade vinterhjul, kupévärmare, underhåll, verktyg, parkering, förvaring för relaterade delar m.m. Blir rätt så jäkla dyrt när man kan köpa en 90a och äga i princip gratis (jag betalar inte en krona i skatt, endast 600:-/år i försäkring)

Men visst, den räcker nog gott att förflytta stjärten från A till B, speciellt i stadsmiljö. Måste ändå erkänna att priset imponerar för en helt ny bil. Gillar man inte bilar så varför överspendera?
Citera
2020-11-14, 23:24
Medlem
Bjurras avatar
Du kan få en Hyundai, Seat eller Skoda för 200 SEK mer per månad. Måste vara värt det om man inte är totalt barskrapad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in