2020-11-10, 22:28
Medlem
Mio har ju då och då en rätt så kraftig rea på 50% på kontinentalsängen Särö som är en dyr säng i vanliga fall (40-50’). Jag har vart in till ett flertal Mio-butiker för att höra när nästa planerade rea är, typ om den kommer till jul och årsskifte. Verkar som att de anställda har noll involvering i kommande kampanjer. Någon här som (läs: jobbar på marknad hos Mio) vet? Undviker gärna att betala 20 000kr för mycket för en säng som ofta är på rabatt. Har inte jättebråttom men man vill ju hinna beställa tidigt då ledtiden är så lång på Mio.
Citera
2020-11-10, 22:30
Bannlyst
Nån form av rea borde dom väl ha under Black Friday (27 november)
Citera
2020-11-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Nån form av rea borde dom väl ha under Black Friday (27 november)

Mio har rätt många pågående kampanjer idag, bland annat på flera andra sängserier men inte just denna som är snäppet mer premium. Kan tillägga att i år verkar det som att en del butiker skippar rean på Black Friday för att undvika trängsel, och istället har sin rea under hela november månad. Bl.a. en annan återförsäljare av sängar gör detta vilket man lite i förbifarten fick veta när man var och testade sängar i deras butik. Så inte jättetydlig information om just detta.
Citera
2020-11-10, 23:24
Medlem
Alltså även om de vet så säger de ju sällan det. De vill ju även sälja sängar nu och fram till nästa rea.

Samt att/när butiker har rea kan bero på väldigt många olika saker.

Minns när jag var typ 13 och frågade en siba eller what ever-säljare vad denna discman:en skulle kosta på mellandagsrean, kände mig dum 1 sek efter jag ställde frågan (förstod ju atthan vilje säljaren nu), det var nästan 30 år sedan.
Citera
2020-11-11, 08:04
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Alltså även om de vet så säger de ju sällan det. De vill ju även sälja sängar nu och fram till nästa rea.
Ingen vill visa sina bästa kort, så du får knappast något svar i butiken ts.
Det har tidigare i tråden nämnts mellandagsrean och black Friday.
Ett uppslag skulle vara att gå med en kundklubb, annars återstår det att kolla hur det har sett ut tidigare år.
Citera
2020-11-11, 14:50
Medlem
Jag är medveten om det Det är bara det att jag tidigare följt med när andra har köpt just den sängen, och då uttryckte säljaren att Mio har återkommande rea på denna säng, ofta runt årsskiftet samt runt sommaren. Sen skulle jag gissa på att få personer köper den sängen till fullt pris, så jag har bara tänkt att de lika bra kan säga när nästa kampanj är då man ändå kommer vänta. Men men, finns väl folk som har bråttom eller för mycket pengar på kontot och köper ändå. Jag är med i kundklubben, så hoppas på att kampanjerna byts ut imorgon då idag är sista dagen för en annan sängrea.
Citera
2020-11-12, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoRagrets1
Jag är medveten om det Det är bara det att jag tidigare följt med när andra har köpt just den sängen, och då uttryckte säljaren att Mio har återkommande rea på denna säng, ofta runt årsskiftet samt runt sommaren. Sen skulle jag gissa på att få personer köper den sängen till fullt pris, så jag har bara tänkt att de lika bra kan säga när nästa kampanj är då man ändå kommer vänta. Men men, finns väl folk som har bråttom eller för mycket pengar på kontot och köper ändå. Jag är med i kundklubben, så hoppas på att kampanjerna byts ut imorgon då idag är sista dagen för en annan sängrea.

Dom kör nån rea nu, black week
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in