2020-11-10, 15:04
Medlem
Masoellas avatar
Vette fan om det hamnar rätt nu men vi testar väl.
Lite bakgrund innan vi drar igång. Jag blev diagnostiserad med PCOS 2015 och satte in en Jaydess efter jag fick diagnosen. Detta får att dels skydda mot graviditet samt med hopp om att reglera till mens. Jag hade alltså spiralen mellan 2015-2018 och efter det har jag varit oskyddad så att säga. Haft stabil partner sen 2015.

Efter jag tog ut spiralen har min mens funkat prima, bättre än någonsin. Inte perfekt men bra för att vara mig. Typ 45-dagars cykel ungefär, plus minus 1 vecka ca. Har kunnat märka när jag har pms, ägglossning (ökad sexlust, ömma bröst) osv.

Nu senaste veckan/2 veckorna hade jag mens, dock bara jättelite och 3 dagar. Sen gick det 2 dagar ungefär och sen har jag haft blodblandade flytningar/lite blod. Inte så det rinner ut mig men det märks när man varit på toa och torkar sig. Har sovit med minsta storleken tampong bara för att safea att det inte rinner till under natten. Men det är mest bara en liiiiten skvätt på morgonen.

I samband med detta har mina bröstvårtor varit helt galet känsliga och ömma. Tar jag av bhn efter arbetsdagen värker de helt enormt och ömmar. Och jag har av och till haft lite molande känslor, ungefär som mensvärk men inte lika illa.

Har någon någon erfarenhet av detta? Bör jag kontakta vården för detta eller låta det vara så kanske det går över?
Citera
2020-11-10, 18:59
Medlem
Kontakta en sjuksköterska digitalt via 1177.se eller ring dem. De kan hjälpa dig vidare därifrån.
Citera
2020-11-10, 19:56
Medlem
Kan du vara gravid? Så började min senaste graviditet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in