2020-11-10, 16:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad ska en SD-politiker med en rörbomb till?
Citera
2020-11-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Här fanns väl svaret.

"SD-politikern Daniel Hedberg samt en annan person häktades och misstanken är förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse.

SD har tolv ledamöter i kommunfullmäktige i Tierp. En av dem är nu häktad misstänkt för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse."

https://nyheteromodag.com/index.php/...alldeles-paff/
Kan det röra sig om en bombattrapp, dvs något som ser ut som en bomb men är oladdad?

Förresten så finns det ju rördelar som kan se ut som en sk rörbomb, det är ju så de är byggda.

Tex en del elektriska värmepatroner ser ju ut så, en grov rörbit med sladdar som sticker ut mm.
Men häktning låter ju mycket, fan vet, om det fanns mer?
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad ska en SD-politiker med en rörbomb till?
Ja man kan fan undra? Kan det ha rört sig om någon slags attrapp?
Dvs utan sprängmedel. Alla vet att rörbomber ger inte så stor verkan, annat än alldeles intill bomben kan den ju åstadkomma stor skada.
Självmordsbombaren från Tranås som sprängde sig på Drottninggatan hade byggt sådana bomber.
Tydligen kopplat ihop sladdarna fel, så att bara en del av det sprängdes.
Oklart vilket som var sprängmedlet inne i dem.
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Kommer säkert läggas ner, fake som vanligt och försök till smutskastning.
Kan ju bli så, inte fan vet jag. Men äntligen kommer MSM att ha någonting att skriva om ?
Löpsedlarna är redan lagda.
Oisin Cantwell stärker sig nu med en flaska Jägermeister redan innan frukost och vässar klorna, nu jävlar går tryckpressarna varma.
Djungeltrummorna går heta på Slöddermalm, en liten rörstump blir nu en hel vapenarsenal för att föra ett mindre krig.
Glöm biblioteksrunkarna, bussrunkarna, bilbränderna och åldringsrånarna, nu ska det tryckas löpsedlar om SDs armé av vigilanter, dvs medborgargarden.
Mållgan kräver nu att hela Björklinge ska grävas upp efter "vapengömmor".
Mållgan kräver nu att alla träd ska sågas ner för de kan ju användas till att göra slangbellor av och träkol att göra svartkrut (!!!) av.
Bäst att Mållgan & Damberg beslutar om att allt grillkol ska beslagtas i hela landet. Det kan man också göra svartkrut av.

Panserfaust Arnstad kallas in, och blir inbokad ända fram tills Julen år 2029.
Citera
2020-11-10, 17:54
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Vi kräver att Lillefar skall grävas upp för att komma åter och rädda oss ifrån Fascisterna.

Citat:
Djungeltrummorna går heta på Slöddermalm, en liten rörstump blir nu en hel vapenarsenal för att föra ett mindre krig.
När Mainstream Media (MSM) övertygat majoriteten svenska väljare att alla (SD) bunkrar Cyklon B i garaget så plussas med domedagsbomber. Rör bomber. Det rör bomber. Är det järn rörs bomber?

Vi inväntar utlåtande ifrån hr Jonas Gar ell som redan år 2018 i DN Helg (intervju, 6 helsidor) sade sig befara behöva fly Sverige ihop med Mark & telningarna, inför hotet ifrån "högern". Vad säger alla våra imaner av islam? Vad säger alla Judiska Församlingar? Vad säger våra barn i Gretamädel? Hr error expert Ma nus R nstorp? Vilka är nu allra mest hotade? Vilka mest kränkta?

Vi vet anledningen, till brotts målet: Målet, för MSM, är åstadkomma under 10 procent stöd för (SD) i Riksdagsvalet år 2022.
Citera
2020-11-10, 18:26
Medlem
Hatmedia skriver ut partitillhörighet direkt när det är SD. Jävla pajastidningar. Sluta länka skiten. Borde vara bannlysning från internet om man länkar till skiten.
Citera
2020-11-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Hatmedia skriver ut partitillhörighet direkt när det är SD. Jävla pajastidningar. Sluta länka skiten. Borde vara bannlysning från internet om man länkar till skiten.

Jag hade det vart en politiker från nåt annat parti hade det tystats ner eller?

Stackars stackars SD-politker som inte kan förbereda terrorattentat utan att elaka elaka media ska rapportera om det...
Citera
2020-11-10, 18:55
Medlem
YP4XQs avatar
Vem är personen för tjomme?

Först och främst kom han i vägen för en annan husrannsakan av någon orsak och sedan hade polisen detta hos honom? Delar han bostad med någon annan eller varför kom han i vägen?
Citera
2020-11-10, 19:11
Medlem
Citat:
Kan det röra sig om en bombattrapp, dvs något som ser ut som en bomb men är oladdad?

Förresten så finns det ju rördelar som kan se ut som en sk rörbomb, det är ju så de är byggda.

Tex en del elektriska värmepatroner ser ju ut så, en grov rörbit med sladdar som sticker ut mm.
Men häktning låter ju mycket, fan vet, om det fanns mer?

Ja man kan fan undra? Kan det ha rört sig om någon slags attrapp?
Dvs utan sprängmedel. Alla vet att rörbomber ger inte så stor verkan, annat än alldeles intill bomben kan den ju åstadkomma stor skada.
Självmordsbombaren från Tranås som sprängde sig på Drottninggatan hade byggt sådana bomber.
Tydligen kopplat ihop sladdarna fel, så att bara en del av det sprängdes.
Oklart vilket som var sprängmedlet inne i dem.

Kan ju bli så, inte fan vet jag. Men äntligen kommer MSM att ha någonting att skriva om ?
Löpsedlarna är redan lagda.
Oisin Cantwell stärker sig nu med en flaska Jägermeister redan innan frukost och vässar klorna, nu jävlar går tryckpressarna varma.
Glöm biblioteksrunkarna, bussrunkarna, bilbränderna och åldringsrånarna, nu ska det tryckas löpsedlar om SDs armé av vigilanter, dvs medborgargarden.
Mållgan kräver nu att alla träd ska sågas ner för de kan ju användas till att göra slangbellor av och träkol att göra svartkrut (!!!) av.
Bäst att Mållgan & Damberg beslutar om att allt grillkol ska beslagtas i hela landet. Det kan man också göra svartkrut av.

Panserfaust Arnstad kallas in, och blir inbokad ända fram tills Julen år 2029.

Du ställer helt klart relevanta frågor de fick mig även att börja fundera vidare.

Jag minns att jag fick ett ljus(sånt där man häller olja i)(med rejäl tyngd,rätt färg och gjort av nån form av järn, såg exakt ut som en amerikansk "annanashandgranat") av en gammal flickvän nån gång. Vet inte var det är just nu men hittade någon det vid eventuell husrannsakan så skulle de sannolikt inte ta det för självklart att det var fejk. Jag hade iallafal inte riskerat att bara tro att det var på låstsas om jag jobbade som polis.

Jag vill också veta varför det var husis hos den här filuren från början ?
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-11-10 kl. 19:14.
Citera
2020-11-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag hade det vart en politiker från nåt annat parti hade det tystats ner eller?

Stackars stackars SD-politker som inte kan förbereda terrorattentat utan att elaka elaka media ska rapportera om det...
Ja, massor med nyheter om politiker som tar mutor, begår brott och partitillhörigheten nämns inte.

Seriöst, hur många av er miffon i den här tråden har klickat på clickbaitet?
SLUTA LÄS SKITEN! Låt dem gå i konkurs!
Citera
2020-11-10, 19:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vad exakt betyder "SD-politiker" i det här fallet? Tredje ersättare till fikabrödsansvarig på kansliet?
Citera
2020-11-10, 20:20
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Den aktuelle politikern bör snarast avskiljas från sina politiska uppdrag.

Bör SD som parti sedan klä sig i säck och aska över en av deras företrädare har betett sig olämpligt och kanske brottsligt? Det tycker jag inte.

Naturligtvis ska rättsväsende ta över och undersöka saken och utfärda dom mot (den förhoppningsvis snart f.d.) SD-politikern, om hans agerande bedöms vara brottsligt.
Sitter han häktad till december så är han ju liksom automatiskt befriad från sina uppdrag. Och du lär inte häktas så länge om du är oskyldig. Då är polisen (eller vem som nu bestämmer) rejält inkompetent!
Citera
2020-11-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad exakt betyder "SD-politiker" i det här fallet? Tredje ersättare till fikabrödsansvarig på kansliet?
Ledamot i kommunfullmäktige
Citera
2020-11-10, 21:30
Medlem
BTW: Valdez vad är det för namn, har vi att göra med chilensk kommunist?
Eller en Pinochet, elr Pinoccio-anhängare?
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Du ställer helt klart relevanta frågor de fick mig även att börja fundera vidare.

Jag minns att jag fick ett ljus(sånt där man häller olja i)(med rejäl tyngd,rätt färg och gjort av nån form av järn, såg exakt ut som en amerikansk "annanashandgranat") av en gammal flickvän nån gång. Vet inte var det är just nu men hittade någon det vid eventuell husrannsakan så skulle de sannolikt inte ta det för självklart att det var fejk. Jag hade iallafal inte riskerat att bara tro att det var på låstsas om jag jobbade som polis.
Jag vill också veta varför det var husis hos den här filuren från början ?
Ja, det fanns ju en tändare som var i form av en handgranat som var mycket verklighetstrogen åtminstone en av modellerna.
Kanske det var ett gammalt avloppsrör som skulle byggas om till en bazooka+?
Men det var säkert inte någon husrannsakan.
Det var HUSFÖRHÖR !!, de har skrivit fel så klart !
Det var husförhör av Mållgans torpeder Aschberg, Boisen & Åberg som nu går land och rike runt,
knackar dörr och förhör folk om "värdegrunden"?
Ett nytt grepp om att behålla makten
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi kräver att Lillefar skall grävas upp för att komma åter och rädda oss ifrån Fascisterna.

När Mainstream Media (MSM) övertygat majoriteten svenska väljare att alla (SD) bunkrar Cyklon B i garaget så plussas med domedagsbomber. Rör bomber. Det rör bomber. Är det järn rörs bomber?

Vi inväntar utlåtande ifrån hr Jonas Gar ell som redan år 2018 i DN Helg (intervju, 6 helsidor) sade sig befara behöva fly Sverige ihop med Mark & telningarna, inför hotet ifrån "högern". Vad säger alla våra imaner av islam? Vad säger alla Judiska Församlingar? Vad säger våra barn i Gretamädel? Hr error expert Ma nus R nstorp? Vilka är nu allra mest hotade? Vilka mest kränkta?

Vi vet anledningen, till brotts målet: Målet, för MSM, är åstadkomma under 10 procent stöd för (SD) i Riksdagsvalet år 2022.
Garaget nej för fan, det handlar om hela tågvagnar med sådant förstås. Underjordiska bunkrar, taggtråd, sandsäckar i lager så långt ögat kan nå.

Haha, Jonas Gardell & Mattias Gardell gör väl inget om de flyttar från landet, sådana halshuggarislamisttokar kan Sverige ju vara utan ändå?
Lika bra att de packar ihop och drar, ingen kommer att sakna dem ändå. Efter en vecka är de bortglömda igen.
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vem är personen för tjomme?

Först och främst kom han i vägen för en annan husrannsakan av någon orsak och sedan hade polisen detta hos honom? Delar han bostad med någon annan eller varför kom han i vägen?
Fan vet vad de har hittat? En påse konstgödning, eller ogräsmedel?
Påsar med skruv och spik till splitterbomber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in