2020-11-09, 22:09
Medlem
Leffe020s avatar
Har i 3 dagar haft lite ont i halsen och hade även det för två veckor sen men då funka strepsils .Står minsta symptom ska man stanna hemma och ont i halsen Är en. (Corona.)

Skulle kunna ringa sjukvårdsupplysningen men dom är väl upptagna med viktigare.

Måste träffa folk! Hjälp!
Citera
2020-11-09, 22:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe020
Har i 3 dagar haft lite ont i halsen och hade även det för två veckor sen men då funka strepsils .Står minsta symptom ska man stanna hemma och ont i halsen Är en. (Corona.)

"Lite ont i halsen" kan bero på att du snarkar eller röker. Om du har feber, hostar och nyser, ska du hålla dig hemma, oavsett covid19 eller ej. Kan vara vanlig förkylning (vanlig corona) som heller inte ska spridas. Känner du dig "förkyld", så bör du ta några sjukdagar tills det gått över. (Vanligt folkvett). Du slipper även karensdag, som bonus.

Måste du träffa folk, finns det videomöten etc. Ta hand om dig! (För det gör knappast någon annan..)
Citera
2020-11-09, 22:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ring 1177 och rådgör, men är du en schysst person stannar du hemma, även om du: "måste träffa folk!" (tror dom helst inte träffar dig just nu).
Citera
2020-11-09, 22:26
Medlem
Kisiragis avatar
Simpelt.
testa dig och stanna hemma tills du fått resultat.
Citera
2020-11-09, 22:48
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag stannade hemma efter att en sjuk ungjävel smittade mig i en hantverksaffär med feber och halsont.
Så det tycker jag att du också borde göra.
Citera
2020-11-09, 22:55
Medlem
madeinflens avatar
Stanna hemma. Det är det enda du måste.
Citera
2020-11-09, 22:58
Medlem
Bum1s avatar
Coronatest.
Citera
2020-11-10, 00:42
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe020

Instämmer i kören: stanna hemma. Det känns löjligt, men svälj stoltheten och ta ut sjukdagar.
Citera
2020-11-10, 05:30
Medlem
Leffe020s avatar
Men i alla fall har tryckt i mig strepsils hela kväll natt osv. Och det har blivit bättre. Men stannar hemma. Och pratar med mig själv hahah. Testa mig känns onödigt bara om jag skulle få mer symptomer.
Kan ha och göra med att jag för några dagar sen var ut ett par timmar i blåst. Aja puss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in