Citat:
Ursprungligen postat av
Bradpaisley94
Har bott nästan hela mitt liv i Göteborg och är trött på det konstanta regnet. Skulle gärna haft lite mer fyra-årstider klimat, med framför allt mer snö på vintern. Om vi tittar på Stockholms breddgrad eller söderut, var är mina chanser till sådant klimat störst? Då menar jag vilken stad 25 000 invånare eller större är det lämpligast att flytta till?
Jag har kikat lite på SMHI:s hemsida och deras kartor. Och från vad jag kan se så har ju Örebro och Karlstad en del snö på vintern. Och mer söderut verkar det vara Jönköping eller Skövde som sticker ut. Någon annan stad ni känner till som brukar bli snöig?
Dalsland är faktiskt ett av de tjusigaste och mest trivsamma landskap i landet.
Där finns småstäder och en hel uppsjö insjöar som du kan åka båt i.
Rena sjöar är det också, som du kan dricka ditt vatten från utan att oroa dig.
Skogarna står utanför knuten och viskar sina hemligheter.
Inne i byn går livet sin gilla gång, och det är fest på motorklubben till helgen.
Du kommer säkert bli inbjuden som nyinflyttad, och alla damerna kommer att stå i kö för att att bjuda upp till dans. Ingen blir svartsjuk eftersom alla ändå alltid varit med alla redan (det finns ju inte så många att välja mellan).
Många som bor där är jägare, och fler än bara en har en vargpäls på väggen.
Liksom frysboxen fylld av älg såklart.
När det blir vinter så fryser isarna till is, och man går ut för vinterfiske, då man borrar ett hål i isen och sitter där med kaffet på termos och pilkar så sakta.
Men, det kan bli sketans iskallt om vintern.
Minus 35 grader har jag själv varit med om däruppe ... och det känns vill jag lova.